Czujniki elektryczne w glowicy silnika e34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Przy niedawnej wymianie uszczelki pod glowica (525tds, silnik M51), wymienilem rowniez 2 z 3 czujnikow ktore znajduja sie na glowicy (z boku od strony kierowcy).
Nie jestem zupelnie pewien za co one odpowiadaja, ale mam pytanie czy wiecie jaka one spelniaja role (szczegolnie pierwszy z nich - oznaczony kolorem czarnym - znajduje sie jako pierwszy od strony kabiny).
Pytam poniewaz zauwazylem dziwne dzialanie wentylatorow z przodu auta.
A mianowicie - kiedy czujnik jest podlaczony to w momencie kiedy temperatura podniesie sie do okolo polowy (auto nie przegrzewa sie) to wowczas wlacza sie przedni wentylator poruszany silniczkiem elektrycznym, a wentylator na visc'u obraca sie leniwie nie reagujac w wiekszym stopniu na obroty silnika (visco jest sprawne na 100% - niedawno wymienialem).
Natomiast po odlaczeniu czujnika przedni wentylator wylacza sie, a ten blizej silnika (na visc'u) kreci sie zdecydowanie szybciej i reaguje predkoscia na obroty silnika (az smigla chce mu urwac

Wiecie moze o co tu chodzi. Czy praca tego wentylatora na silniku elektrycznym to normalna sprawa (wydaje sie jakby wyreczal ten blizej silnika, jednak nie ma takiej wydajnosci).
Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
ja tam widzę cztery czujniki.
w kolejności od kierownicy.
włącznik wentylatora
czujnik temperatury cieczy chłodzącej
czujnik chłodzenia silnika
włącznik temperaturowy wentylatora(najprawdopodobniej zwieksza obroty wentylatora)
z tego co widzę w ETK to dwa skrajne mogą być nie we wszystkich wersjach.
wentylator elektryczny nie ma bezposredniego wpływu na visco. oczywiście jak odłączysz elektryczny to silnik nagrzeje sie bardziej co powoduje zwiększone obroty wentylatora na visco. dodatkowo pracujący wentylator elektryczny chłodzi też i samo visco powodując jego "leniwą pracę".
pozdrawiam