[126] Problem z układem kierowniczym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam malutki problemik z malczanem z powodu bardzo dużych luzów na kierownicy. I mam pytanie możliwe jest żeby na maglownicy był taki luz i czy da radę go rozebrać.
  
 
Mozliwe jest wszytsko, tylko czy ty masz maglownice czy uklad trapezowy ? bo jesli to drugie to da rade chyba skasowac ten luis.
  
 
podłaczam się do pytania..
1. jak to sprawdzić
2. jak skasować luzy
3. tylko wymiana maglownicy??

  
 
No jak napisałem mam na maglownicy prawie puł obrotu kierownicy na pewno.
  
 
a moze jest peknieta badz zgnieciona sprezyna wspornika listwy zebatej i stad te luzy?

te luzy to odkad wystepuja? pojawily sie nagle czy powiekszaly sie stopniowo?
  
 
Hey, mam podobny problem, moze niecale pol obrotu ale tez troche zmniejszylem luz dokrecajac sruby te od spodu co trzymaja caly uklad kier. do scianki, ale niestety jeszcze troszke jest..
Pozdro
  
 
Szczeż nie zwruciłem uwagi (właciwie niedawno odebrałem prawko i dostałem malczana od strszego) ale chyba stopniowo.
  
 
to najlepiej wjedz na kanal i odkrec taka pokrywke na przekladni 2 srubki, moze poprostu wystarczy przesmarowac wnetrze, moze sie ten wspornik przywiesil, bo za luz chyba odpowiada dociskajaca go do listwy sprezyna
  
 
Cytat:
2004-09-24 09:20:21, Arti811 pisze:
Mam malutki problemik z malczanem z powodu bardzo dużych luzów na kierownicy. I mam pytanie możliwe jest żeby na maglownicy był taki luz i czy da radę go rozebrać.



Ja jezdze juz ponad 3 lata na maglownicy i nie mam problemu z luzem. Jak juz ktos pisal odkrec dekielek wyciagnij slizgacz napakuj smaru wloz slizgacz. Moze wystarczy troche silniejsza sprezynke wlozyc.
  
 
Ok w poniedziałek wyjme całą maglownice i sprubuje rozkręcić.
  
 
A co zrobic jak sie ma stara przekladnie a nie listwowa ? Jak skasowac luz ?
  
 
Ale to już było i nie wróci więcej
Klimecki pisze o tym aż nadto wyczerpująco.

Ale niech będzie, napiszę bo znowu dostanę zjeba za robienie rozpierduchy: trzeba przekładnię wymontować, rozebrać, wyczyścić, ewentualne uszkodzone części wymienić, nalać oleju, i na sam koniec przy pomocy płytki tak obrócić tuleję mimośrodową żeby skasować luz międzyzębny między wycinkiem a ślimakiem. Uwaga, należy to robić przy wycinku ustawionym w pozycji centralnej, jak do jazdy na wprost.

PS. Gdzie byłeś jak za pół ceny sprzedawałem układ kierowniczy w idealnym stanie???


[ wiadomość edytowana przez: krzemowy dnia 2004-09-26 13:18:08 ]
  
 
w domu bylem tylko ecie pecii nie bylo pozatym ja chce ten luz skasowac. dzieki za odpowiedz. trudno tre cholere wydostac ?
  
 
wreszcie rozkreciłem maglownice i tak jak pisaliście dostałem się do docisku i badzo się zdziwiłem . Ponieważ zamiast smaru znalazłem ram ziemię. Wziełem przeciściłem ale jednak zwrotnice do remontu niestety.
  
 
Tak to jest jak się nie przestrzega instrukcji obsługi(co 5000 km kontrolować stan osłon)... Coś mi się zdaje że ta przekładnia długo nie pociągnie
  
 
Masz racje ale to już dróga . A jeszcze jedmo jak złożyłem maglownice tz. włożyłem tam jeszcze podkłatkę sprężynke )choć trochę zardzewiałą) Ale jak tylko zmniejszyło to luz na kierownicy . Oczywiście jest ona odłonczona od kuł i z kumplem sprawdzałem.
  
 
Nie lepiej kupić nową?
  
 
a jaki to koszt i czy dużo roboty z wymianą??
  
 
A może wiesz ile kosztuje bo do miasta mam troche daleko a mój malczan akurat stoji na kanale.