[125]Znowu problem z elektryką(chyba)...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
znowu cos sie dzieje!
jadąc troche szybciej i przejezdzając przez jakieś wieksze nierównosci (wiadomo jakie mamy stan ulic ) zdaza sie ze samochód gasnie. Jak zdazyło sie to pierwszy raz pomyslałem ze klema spadła. Wyszłem sprwdziłem zakręciłem kluczykiem odrazu zapalił. Dziś znowu zgasł na wartepie ale wcisnołem sprzęgło przekręciłem jeszcze raz kluczyk i na biegu momentalnie załapał , co mu jest? co znowu sie mogło stac? gdzie zajzeć?

z goory dzieki!


[ wiadomość edytowana przez: chrostek dnia 2004-10-06 18:51:17 ]
  
 
nie wiem moze nie mam raci ale zobacz kopółke i przewód do niej od cewki moze gdzies tutaj wiecej pomysłów narazie brak
pozdro
  
 
jesli masz zaplon elektroniczbny to stawialbym na kabel miedzy cewka w aparacie zaplonowym a modulem.
  
 
ale jak ci silnik zgasl to kontrolka ladowania sie zapalila? czy zdechlo wszsytko wraz ze wskaznikiem temp i paliwa?

bo kiedys tak dzialo sie w kancie kumpa, i okazalo sie (przynajmniej w jego przypadku) ze to byla wina kostki w stacyjce (czasami jak mocno sie przywalilo w kierownice to wszystko gaslo)

jesli jednak jest przerwa w zaplonie a reszta dziala normalnie to sprawdz czerwony przewodzik laczacy aparat z cewka oraz czy czasami kondensator w aparacie sie nie poluzowal mozesz takze sprawdzic stan przewodu masowego laczacego obrotowa plytke (ta z przerywaczem do ktorej podlaczane jest ramie podcisnieniowego silownika zmiany kata zaplonu) z korpusem aparatu, w moim fiacie ten przewodzik trzymal sie na wlosku, naszczescie wycheycilem to w trakcie remontu silnika a nie gdzies w trasie

jezeli natomiast masz bezstykowy aparat to zrob jak pisal przedmowca i sprawdz zielony przewod modul/aparat
  
 
no zgadza sie mam zapłon elektroniczny ale ten zielony kabel ostatnio wymieniłem bo w rozdzielaczy sie przetarł biały kabelek i tez gasł ,
niewiem bo nie spojzałem czy temerature pokazuje, wszytko zgasło ale kontrolka ładowania sie świeciła

sprawdze zaraz jeszcze raz ten przewód, moze znowu cos mu sie nie spodobało
  
 
A ja mam takie pytanko jaka jest różnica w palcach id zapłonu miedzy tym zwykłym a tym z kondensatorkiem?? czy mozna stosowac zwykły amiast tego z kondesatorem bo w chwili obecnej tak jezdze prawidłowo miałem z kondesatorem ale załozyłem bez a z tego powodu ze poprzedni mi sie połamal i było to w niedziele i jezdziłem szukałem sklepu który mi otworza specjalnie dla mnie i w tym którym znalazłem był tylko zwykły.
  
 
Chrostek,napisales,ze odpaliles na biegu-proponowalbym nie robic tak.Rozrzad pewnie masz na pasku,a takie manewry moga zle sie skonczyc dla silnika.Ps.Proponuje poruszac kablami (na biegu jalowym)bezposrednio zwiazanymi z zaplonem i obserwowac co sie dzieje.Pozdrowka.
  
 
Cytat:
Chrostek,napisales,ze odpaliles na biegu-proponowalbym nie robic tak.Rozrzad pewnie masz na pasku,a takie manewry moga zle sie skonczyc dla silnika.Ps.Proponuje poruszac kablami (na biegu jalowym)bezposrednio zwiazanymi z zaplonem i obserwowac co sie dzieje.Pozdrowka.




wiem ze to zle wpływa na rozrząd, ale widzisz bo u mnie jest to tak zrobione że silnik mam fiatowski a zamiast przerywacza mam elektroniczny moduł zapłonowy i rozdzielacz bezstykowy, moze niedługo zobaczysz jak wpadne do Białego chociaz niewiem jak wyjdzie z kasą.

Pozdrawiam!