Sprężyny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie sprężyny od tracka, ile ucinamy zwoi aby nie szorować miską.
  
 
Ja cichnę nie więcej niż jeden zwój - bez obiżania.
Stawiam dwa - na max, jeśli chcesz mieć trochę niżej (około 3 cm), a zachować resztę auta w jednym kawałku.
Trzy to propozycja dla desperatów

 
 
Tnij 3 zwoje, tak samo ma Cichy zrobione i jest git Bedzie problem z chodnikami ale to ..... mozna parkowac gdzie indziej
  
 
Rzecz gustu z tymi chodnikami
Wyjaśnię swoje dokładniej - jak się zrobi rachuciachu x1 na truckowej sprężynce to będziemy mieli mniej wiecej prześwit jak na sprężynce osobowej.
Rachuciachu x2 - to obniżamy zawiechę o jakie 3 cm - o to jeszcze auto zniesie - sprężyny trucka są sztywniejsze i nie będzie tak mocno dobijało, ale szlifowanie (niektórych)krawężników nie wykluczone
Rachuciachu x3 - to mamy michę niżej dobre ponad 6 cm i nie wszędzie zaparkujemy
 
 
no to wypowiem sie co do sprezyn narazie mam seryjne obciete o 3 zwoje i sadze ze auto wciaz za wysoko stoi (mam opony 195/45 R15) ale narazie mam w bardzo nie korzystnym miejscu garazi i nie moge sciac 4 zwoju ale jak bede zakladal trackowskie (ktore juz leza miesiac u mnie) to zetne 4



.:Cichy_#001_PTK:.
Fso Polonez 1,5 GLE

  
 
Z tego co się wypowiadali spece to da radę 3 ale to już totalne ekstrema. Bezpieczne i ładne to 2. Wszystko zalezy w ile osób będziesz szalał i ile masz cierpliwości na naprawę spojlerów, bo na każdej dziurze będziesz zostawiał po trochę
  
 
A czy przy takich sprezynkach nie bedzie problemu z przegadem ? Chodzi mi dokladnie o to czy jak auto zostanie podniesione na lewarku to sprezyny nie beda sobie dyndac i czy nikt sie do tego nie doczepi ?
  
 
Jakto sprężyny mają dyndać. One są mocowane tak samo jak "długie". Po ciachnieciu trzeba je sklepać żeby dobrze siedziały i nie ma problemu
  
 
Cichy miał ścięte serie o 3 zwoje. Ja w evo III miałem o 2 i juz uważam ze to zabójstwo dla podwozia. na utwardzonych amorkach cały czas czułem jak wali w odboje. Jak sie nie ma obspawanej budy to trzeba o nią dbać! Moja rada na niezły wyglad/bezpieczną jazde po dziurach: Albo seryjne o 12 zwój albo truckowskie o 2.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
... albo Truckowskie o 0 zwoi. i połączyć to z utwardzeniem amorów. Wtedy ryzyko przywalenia podwoziem spada do minimum.
  
 
janio - ale twój polonez wygląda jak wersja CROSS-COUNTRY.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Janio, czyżbyś miał całe sprężyny od trucka (bez obcinania) ?
Jeśli tak to jak jest z ustawianiem zbieżności? Bo jak gadałem z jednym kolesiem w warsztacie to mówił, że te sprężyny do rverka będą za mocne i mogą być problemy z ustawianiem geometrii.
Szczerze mówiąc to mam ochotę założyć sobie takei właśnie bez obcinania, ale się jeszcze zastanawiam czy nie będzie za wysoko (może być kilka cm wyżej niż seria bo mam pod szkołą takie fajne parkingi... )
  
 
Dokładnie tak. Kordek.

Co ma do tego zbieżność? jeśli już to raczej geometria. Zbieżność zawsze udawało się ustawić dobrą.

Co do wysokości przodu to powienieneś wziąć poprawkę na większą masę - orurowanie ok. 20kg i cięższy silnik ok. 20kg.
  
 
Ja mam pytanko a propos zawieszenia. Chcę zamontować na tył do mojego 1.5gle'93 (wąski most) resory od kombiaka. Mam pytanie czy będą pasowały i ewentualnie co trzeba przerobić ? Z góry dzięki
  
 
Jesli chcesz zrobic All-Road'a, to chyba owszem, ale po co?? Jesli juz zmieniesz most, to lepiej kup szeroki od kombi i bedziesz mial stabilizator do tego.
  
 
Chodzi o to że chciałbym pozostać przy starym moście....podobno resory z kombiaka są płaskie nie tak jak od trucka.
  
 
Ja mam (wg slow poprzedniego wlasciciela) sprezyny od Trucka nieskracane. Musze kiedys zmierzyc srednice ich drutu - bede mial pewnosc. Przod jest zadarty do gory, ale to wynika z tylnych kol o mniejszej srednicy.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Mam troszkę inne pytanko:czy sprężyny w DF kombi są inne(twardsze)niż w "normalnym"?Tak mi się bowiem wydaje,że kombi jest również z przodu sztywniejszy.
  
 
w kombi sa chyba takie same, ale nie jestem pewien
  
 
Hejka
Nabylem dzisiaj nowe sprezynki do mojego poldolota ("92 waski)
tylko nie mam zbytnio koncepcji jak sie zabrac za ich wymiane
Tak wiec wyslucham dobrych rad

A i jeszcze jedno piszcie tak coby stolarz to mogl zrozumiec