Do jeżdżących na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś wie na czym polega regulacja składu mieszaniki powietrze - gaz, co wiąże się z zużyciem gazu. Czy jest to robione programowo czy mechanicznie. Instalacja jest firmy Lovato z elektroniką, silnik 1.5 16V. Jakie diody w module sterowania (elektroniki) powinny świecić na wolnych obrotach, ponieważ są trzy - zielona, żółta i czerwona.
Krzysztof
 
 
Modul sterowania? Masz na mysli przelacznik od wyboru rodzaju paliwa?
Zolta - praca na benzynie.
Zolta i migajaca zielona - nastapi samoczynne przelaczenie na gaz po przekroczeniu ustalonych obrotow badz temperatury plynu chlodniczego.
Zielona - praca na gazie.
Zielona i czerwona - praca na gazie - jazda na rezerwie.
  
 
A u mnie jest dokładnie na odwrót!

Czerwona - jazda na benzynie
Czerwona i migająca zielona - nastąpi samoczynne przełączenie się z benzyny na gaz
Zółta - jazda na gazie
  
 
a u mnie jak miga to znaczy że auto pić woła - rezerwa.
zielona - gaz, czerwona - rezerwa, brak światła - benzyna
  
 
a ja mam cztery diody. Od lewej:
-czerwona - jazda na benzynie (tylko i wyłącznie)
-zielona - jazda na LPG ( jak miga to tylko gaz)
-żółta i zielona - odpalanie na benzynie, po rozgrzaniu samoczynne przełączenia na LPG
-czerwona ( skrajna prawa) - rezerwa gazu
  
 
Nie wiem czy dobrze zrozumieliście Krzysztofa, ale jemu chodzi chyba o kontrolki , które są na obudowie elektroniki w komorze silnikowej, bo takie również bywają.
  
 
a ja mam tylko jedną taka w kształcie przypominająca dystrybutor paliwa
najppierw miga .....potem pali się na stałe.....a potem samochodzik staje


...... i nie musze jej szukać gdzieś pod nogami - bo znajduje się przy zegarach

  
 
Panowie, przecież jeżeli jest wzięty sygnał z sondy lambda, jeżeli są dołączone przewody do silnika krokowego i jeżeli jest dodatkowy silnik krokowy wstawiony do obiegu gazu to znaczy, że coś jest regulowane. Nawet jeżeli jest to prosta forma regulacji elektronicznej ilości gazu. Nie chodzi mi o kontrolki bo to jest najmniej ważne, coś regulują na parowniku (wkręt) przy wolnych obrotach, coś też powoduje, że spala tyle gazu a nie mniej lub więcej.
Krzysztof
 
 
Cytat:
Może ktoś wie na czym polega regulacja składu mieszaniki powietrze - gaz, co wiąże się z zużyciem gazu. Czy jest to robione programowo czy mechanicznie.
Krzysztof




Regulacja skladu mieszanki polega na tym, ze procesor tak dozuje ilosc paliwa do powietrza, aby sklad mieszanki byl w miare staly , niezaleznie czy samochod stoi, jedzie wolno czy szybko (dla benz. - jedna jedn. wagowa benz. na 14.7 j.wag. powietrza , dla LPG - chyba 1 / 15.6 ) .
Dawniej gazniki wzbogacaly mieszanke na pelnej mocy silnika , teraz w zasadzie(minimalnie) tez to sie dzieje , ale wymogi stalego skladu ida glownie od strony parametrow katalizatora .

Jak to wszystko sie dzieje ?
Po prostu , procesor sprawdza caly czas ilosc tlenu w spalinach (napiecie na sondzie Lambda ok.0.9V przy braku tlenu i 0V lub ponizej, gdy zawartosc tlenu wysoka) i jak ma za slabe napiecie na s.L. powinien wzbogacic mieszanke, jak za wysokie - powinien zubozyc .
U mnie niestety przy normalnej jezdzie na LPG , procesor zubaza mieszanke . Gazownik mowil, ze to wina parownika, ale ja jeszcze posprawdzam, bo jest u mnie jeden element calosci , ktory mowilby, ze to jednak elektronika jest winna . Oczywiscie swoje problemy odkrylem dzieki podpieciu kabla pod sonde Lambda i sprawdzaniu napiecia w czasie jazdy . Innym tez polecam taki sposob !