MotoNews.pl
  

[OT] Wymiana uszczelniaczy popychaczy zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie:
Czy przy wymianie uszczelniacz popychaczy zaworow musze zdejmowac glowice?? Czy wystarczy ze zdejme klawiature i przytrzymam zawor??
Moze ma ktos jaks schemat jak to wykonac??

Bo problem am taki ze polonez nagle zaczal palic olej, do tej pory byly to znikome ilosci a nagle zaczal naprawde mocno dymic.
NIe stwierdzam pogorszenia w mocy silnika, spalanie tez nie uleglo zmianie. wiec sadze ze moga to byc uszczelniacze na zaworach.
Czy moze sie myle?
  
 
Może poczytaj tutaj - było to wałkowane może znajdziesz tam odpowiedz
  
 
są tacy magicy (choć nie jest to wyrafinowana magia i się da) którzy bez problemu wymieniają bez zdejmowania głowicy, jeśli się nie myle to podpiera się je tłokami, albo po zdjęciu kolektorów trzymamy jakimiś płaskoszczypcami trzonek, możliwości jest sporo
  
 
Ale kolega chce wymienic uszczelniacze POPYCHACZY zaworów, a nie samych zaworów. Co Wy czytac nie umiecie ? nie było takiego problemu na FORUM. Prosze o rzeczową konwersacjew temacie a ja delkatnie modyfikuje tytuł
  
 
Ramzes mieliśmy nie identyczny ale pokrewny temat KLIIIIK!!!!!!
no i co jedziemy na ostro czy jak?
  
 
Cytat:
2006-09-28 15:02:47, momik pisze:
Ramzes mieliśmy nie identyczny ale pokrewny temat KLIIIIK!!!!!! no i co jedziemy na ostro czy jak?


eee to inny tłoki a popychacze to cos innego. Ty Momik widziałes kiedys silnik od dupy strony?
  
 
Cytat:
2006-09-28 15:03:43, Ramzes_II pisze:
eee to inny tłoki a popychacze to cos innego. Ty Momik widziałes kiedys silnik od dupy strony?


ale tam nie chodziło o tłoki tylko o popychacze pierścieni tłokowych
  
 
Cytat:
2006-09-28 15:18:18, momik pisze:
ale tam nie chodziło o tłoki tylko o popychacze pierścieni tłokowych



czyli tłoki bo elementem popychającym pierscienie jest tłok, czyli dobrze Ramzi napisał
  
 
Cytat:
2006-09-28 15:21:28, LifeGuard pisze:
czyli tłoki bo elementem popychającym pierscienie jest tłok, czyli dobrze Ramzi napisał


hm, jeśli tak na to spojrzeć to może macie rację choś nie do końca bo tłok sam w sobie moze i jest popychaczem pierścieni jednak nie samoistnie nie generuje ruchu , więc tak naprawdę pośrednim popychaczem pierścieni tłokowych jest korbowód bo on przekazuje "ruch" z obracającego się wału. Można też spojrzec inaczej ponieważ tak na prawdę ruch tłoka powodowany jest spaleniem mieszanki w cylindrze i ta oddziałowując bezpośrednio na denko tłoka powoduje jego ruch (zazwyczaj w dół) a więc tak naprawdę popychaczem pierścieni tłokowych jest energia cieplna wytworzona w komorze spalania podczas "wybuchu"mieszanki paliwowo powietrznej
  
 
momik masz racje, troche za płytko podszedłem do sprawy


ale zaraz ktoś pozamiata

juz pozamiatałem

[ wiadomość edytowana przez: Ramzes_II dnia 2006-09-28 16:01:56 ]
[ powód edycji: zamiatanie ]
  
 
Cytat:
2006-09-28 15:27:46, momik pisze:
hm, jeśli tak na to spojrzeć to może macie rację choś nie do końca bo tłok sam w sobie moze i jest popychaczem pierścieni jednak nie samoistnie nie generuje ruchu , więc tak naprawdę pośrednim popychaczem pierścieni tłokowych jest korbowód bo on przekazuje "ruch" z obracającego się wału. Można też spojrzec inaczej ponieważ tak na prawdę ruch tłoka powodowany jest spaleniem mieszanki w cylindrze i ta oddziałowując bezpośrednio na denko tłoka powoduje jego ruch (zazwyczaj w dół) a więc tak naprawdę popychaczem pierścieni tłokowych jest energia cieplna wytworzona w komorze spalania podczas "wybuchu"mieszanki paliwowo powietrznej


Respect !
a ja malusi smiałem watpic w wiedze Momika
Ja mysle ze to wykorbienie wału jest popychaczem, a sam korbowód tylko ramieniem wykonawczym.. Na ale na wale są uszczelniacze.. czyli to ma sens !
  
 
Cytat:
2006-09-28 15:47:30, Ramzes_II pisze:
Respect ! a ja malusi smiałem watpic w wiedze Momika Ja mysle ze to wykorbienie wału jest popychaczem, a sam korbowód tylko ramieniem wykonawczym.. Na ale na wale są uszczelniacze.. czyli to ma sens !


Musze to przemyslec ale rzeczywiście na pierwszy rzut soczewki też dobrze prawisz
  
 
Cytat:
2006-09-28 13:44:38, stefgo pisze:
Witam. Mam pytanie: Czy przy wymianie uszczelniacz popychaczy zaworow musze zdejmowac glowice?? Czy wystarczy ze zdejme klawiature i przytrzymam zawor?? Moze ma ktos jaks schemat jak to wykonac?? Bo problem am taki ze polonez nagle zaczal palic olej, do tej pory byly to znikome ilosci a nagle zaczal naprawde mocno dymic. NIe stwierdzam pogorszenia w mocy silnika, spalanie tez nie uleglo zmianie. wiec sadze ze moga to byc uszczelniacze na zaworach. Czy moze sie myle?



Ale mieszacie człowiekowi w głowie teoretycy z TV . Zanim rozbierzesz pół silnika sprawdź ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową bo będziesz ładował się w koszty. U mnie zaczął palić olej nie z powodu uszczelniaczy tylko pęknięcia pierścionka na IV cyl. Spadku mocy też nie było więc sobie jeździłem aż porysowało mi gładź cylindra .