Smarowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem nowy ale wiem co nieco o autach. Mam pytanko mam Carinkę E 2.0 jeszcze Japońską i przy każdym uruchomieniu silnika kontrolka smarowania gaśnie po odezwaniu się ABS-u czyli jakieś 5-7sekund, w poprzednim gasła szybciej czy to jest normalne?
  
 
Witam.

Moim zdaniem to nie jest normalne. Kontrolka powinna gasnąć właściwie od razu.
O poziom oleju nie pytam

Nagle zaczęło się tak robić czy powoli sukcesywnie okres po którym gasnie lampka wydłużał się?

Pozdrawiam
  
 
Więc ja ją mam od dwóch miesięcy ale poprzedni właściciel to mój znajomy i do tego klient (jestem mechanikiem) on jeżdził nią 5 latek i mówi że tak jest od kąd ją ma. Serwis po godzinnej naradzie twierdzi że wszystko wporzo i japońska tak ma. Dlatego pytam bo być może ktoś ma ten model tzn. 3S-FE i ma to samo. Zlokalizowałem czujnik jest na samej górze magistrali to może wydłużyć czas gaśnięcia i do tego filtr oleju jest umieszczony pod kątem i olej może wracać do misy.
  
 
Widzę że faworyt ma taką 3S-FE niech się wypowie!
  
 
A co ma praca pompy ABSu do ciśnienia oleju???!!! A po drugie jezeli ten silnik ma robić cisnienie oleju po 5-7 sekundach to sorry, ale nie trzeba wiele myslec aby stwierdzić ze to nie jest normalne. A może kontrolka cisnienia jest podpieta pod coś innego?
  
 
Cytat:
2005-01-06 10:23:28, serwisSJ pisze:
..A po drugie jezeli ten silnik ma robić cisnienie oleju po 5-7 sekundach to sorry, ale nie trzeba wiele myslec aby stwierdzić ze to nie jest normalne.



Mi to zajęło 5min 9sek - czy to wystarczająco krótki czas?
Czekamy na faworyta

Pozdrawiam
  
 
MisiekII robisz sobie jaja czy co
  
 
Kolego ABS nie ma nic do tego ale jak byś sobie usiadł w Carineczce to Byś wiedział że po ok. 3-4 sek. ABS wydaje dźwięk i do tego czasu kontrolka się świeci. A poza tym Kolego to jest o czym myśleć bo jak już napisałem wcześniej serwis twierdzi że jest wporzo i jak Byś spojrzał na silnik to Byś widział że motor jest umieszczony pod kątem ok20-30 stopni przy tym kącie olej z filtra spływa do misy. Serwis twierdzi że nie ma w 3S-FE zaworu zwrotnego. I do tego czujnik jest umieszczony na samiuteńkim końcu magistrali. Co wszystko nie znaczy że jest ok. dlatego pytam.
  
 
Cytat:
2005-01-06 17:02:44, serwisSJ pisze:
MisiekII robisz sobie jaja czy co


No tak nie do końca Popatrz na godzinę zadania pytania i pierwszej odpowiedzi Pomyslałem, że ten mini dialog będzie całkiem zabawny

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-06 17:15:05, Kafi pisze:
Kolego ABS nie ma nic do tego ale jak byś sobie usiadł w Carineczce to Byś wiedział że po ok. 3-4 sek. ABS wydaje dźwięk i do tego czasu kontrolka się świeci. [...]
jak Byś spojrzał na silnik to Byś widział że motor jest umieszczony pod kątem ok20-30 stopni przy tym kącie olej z filtra spływa do misy. [...]





Ale czad


A wracając do tematu, u mnie też nie gaśnie od razu. Trwa to kilka sekund, ale chyba nie aż tak długo. Jak wyjdę z roboty i nie zapomnę to obadam stoperem ile trwa zanim zgaśnie kontrolka. (auto stoi od 17:30).
Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-01-06 17:15:05, Kafi pisze:
Kolego ABS nie ma nic do tego ale jak byś sobie usiadł w Carineczce to Byś wiedział że po ok. 3-4 sek. ABS wydaje dźwięk i do tego czasu kontrolka się świeci. A poza tym Kolego to jest o czym myśleć bo jak już napisałem wcześniej serwis twierdzi że jest wporzo i jak Byś spojrzał na silnik to Byś widział że motor jest umieszczony pod kątem ok20-30 stopni przy tym kącie olej z filtra spływa do misy. Serwis twierdzi że nie ma w 3S-FE zaworu zwrotnego. I do tego czujnik jest umieszczony na samiuteńkim końcu magistrali. Co wszystko nie znaczy że jest ok. dlatego pytam.



Perzan.... wpadnij to se zerkne na ten Twój silnik bo kurde nie widziałem takiego jeszcze...
  
 
Wiec tak. W carineczkach to akurat siedze codzienie i wiem, że ABS nic nie ma do kontrolki ciśnienia oleju. Po drugie, silnik np. w previi jest pochylony o 90 stopni i tam kontrolka jakos gasnie o 1-2 sekundach. Po trzecie z filtra olej nie moze wypłynąć poniewaz w kazdym filtrze oleju (nawet w w traktorze) jest montowany zawór jednokierunkowy, którego zadaniem jest utrzymanie szczątkowego ciśnienia. Prosty dowód: przy dlaczego przy odkrecaniu filtr wylewa sie z niego olej??? Takie zawory sa też w magistrali olejowej po to, aby po wyłączeniu silnika utrzymywać cisnienie oleju i nie ma wiekszego znaczenia czy czujnik znajduje sie u góry głowicy czy w innym miejscu.
  
 
Wiec tak. W carineczkach to akurat siedze codzienie i wiem, że ABS nic nie ma do kontrolki ciśnienia oleju. Po drugie, silnik np. w previi jest pochylony o 90 stopni i tam kontrolka jakos gasnie o 1-2 sekundach. Po trzecie z filtra olej nie moze wypłynąć poniewaz w kazdym filtrze oleju (nawet w w traktorze) jest montowany zawór jednokierunkowy, którego zadaniem jest utrzymanie szczątkowego ciśnienia. Prosty dowód: przy dlaczego przy odkrecaniu filtr wylewa sie z niego olej??? Takie zawory sa też w magistrali olejowej po to, aby po wyłączeniu silnika utrzymywać cisnienie oleju i nie ma wiekszego znaczenia czy czujnik znajduje sie u góry głowicy czy w innym miejscu.
  
 
SerwisSJ: ho,ho, stary, nie wiesz co straciłeś Mówię Ci, silniczek cudo Jakbym miał czas to bym non stop siedział, patrzył na niego i słuchał jak sobie pyrczy

Dobra, a wracając do tematu, SJ - zgoda, jakiś zawór tam jest, ale... zawór masz po zewnętrznej filtra żeby śmieci nie wracały w układ, a ze środka filtra jednak ten olej spieprza przez króciec i nie ma to tamto. W końcu to ciecz i ma z górki. A w takiej np. w Ładzie jest filtr poziomo i tam tak olej nie spieprza dzięki czemu kontrolka często mi znikała już w czasie kręcenia rozrusznikiem. W Toyocie nie udało mi się uzyskać takiego wyniku Na pewno ma tu jeszcze wpływ inna konstrukcja pompy, ale jednak Ładzianka biła na głowę Toyotę pod względem czasu łapania ciśnienia

Kafi: zmierzyłem dzisiaj rano czas. U mnie to jest jakieś 3 sek. od momentu jak silnik da pierwszy odgłos zapłonu. Nie odniosę się do momentu testu ABS, bo odpalam zawsze na hamulcu. Mając na uwadze spory błąd pomiaru można przyjąć równe 3 sek. Auto stało od 3:00 do 10:00.

Pozdro.
  
 
Nie nie, zawór jednokierunkowy w filtrze jest po to, aby olej mógł przepływac tylko w jedną strone i nie mógł wrócic. Dla niedowiarków rysunek w ksiązce szkoleniowej toyoty lub nawet na stronie filtrona to powinno pisac
pozdrowienia
  
 
Toteż właśnie o tym pisałem. Rzuć okiem na stronę Filtrona. Dopiero zawór "EKO" przeciwdziała zjawisku, o którym tu dyskutujemy, a niestety w naszych filterkach nie ma takowego Stąd takie opóźnienie w zgaszeniu kontrolki.
Zawór jednokierunkowy jest tylko po to żeby brudny olej nie wracał.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-01-07 12:04:50, Perzan pisze:
A w takiej np. w Ładzie jest filtr poziomo i tam tak olej nie spieprza dzięki czemu kontrolka często mi znikała już w czasie kręcenia rozrusznikiem. W Toyocie nie udało mi się uzyskać takiego wyniku Na pewno ma tu jeszcze wpływ inna konstrukcja pompy, ale jednak Ładzianka biła na głowę Toyotę pod względem czasu łapania ciśnienia



Hehe. A Ty się dziwiłeś jak odgłos diesla może byc cudowny... Widzisz, ja mam filtr poziomo
Lampka gaśnie mniej niż sekundę po przekręceniu kluczyka..

Poprawiacie mi humor
Pozdrawiam.
  
 
Witam
Zgadzam się z Perzanem spędziłem przy lekturze kilka godzin zawory są trzy w 3S-FE 1 w filtrze od powrotu śmieci 2 w króćcu filtra oleju ustanawiający "kierunek" 3 Pompa zawór przelewowy
Zmierzyłem od zapłonu 3,12 sek. zimny 0,41 ciepły
Ciśnienie oleju 90st. temp 912obr. - 1,81... bara
2500 obr. 3,8 bara
3500 obr. 4,4 bara
Pozdrawiam
  
 
Nie tylko w japonskiej.
Ano filtr jest "do gory nogami" i nie posiada zaworu utrzymujacego olej w srodku. To znaczy jest zawor na wlocie (czasem zwany anti-drain valve), ale nie ma na wylocie. Po dluzszym postoju olej jest uprzejmy sciekac z filtra i wtedy rzeczywiscie 2-5 sekund kontrolka sie jescze pali. Do tego warto zauwazyc, ze czujnik cisnienia jest na gorze glowicy, a nie przy pompie, czy przy filtrze jak to najczesciej bywa. Mam ten sam objaw i tez mnie to niepokoilo, ale zmierzylem cisnienie i jest jak najbardziej ok. Chcialem nawet zastapic filtr takim z trzema zaworami, ale nie znalazlem nic, co by pasowalo.
  
 
No wreszcie ktoś z takim motorkiem
Też szukałem filtra kombinowałem z zaworem w króćcu i nic.
"Cieszę się że ten typ po prostu tak ma " co potwierdziłeś PIN555