Ogrzewanie tylnej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Serwus.

Z tych pasków grzejących na tylnej szybce w mojej 2107 dzialaja może ze cztery.Czym je na naprawic,żeby wsiora hulało tak jak powinno???Kupiłem w sklepie jakis taki lakierek ze srebrem prąd przewodzacy,ale on jest do napraw punktowych(jak gdzies pasek jest przetarty),a ja po obejrzeniu niegrzejacych paskow nie bardzo wiem,gdzie nie lączy.

Czy jest jakis siuwaks,zeby po calym przewodzie pociągnąć????
Jak nie ma,to jak sprawdzic,w ktorym miejscu jesr przerwa???
Pozdrawiam
  
 
Przepalone miejsca widac , sa troche jasniejsze niz caly pasek , powinienes odroznic te miejsce , od zewnatrz chyba nawet lepiej widac , ja wlasnie na tym weekendzie robilem . Przyjzyj sie dokladnie bo raczej inaczej niesprawdzisz , miernikiem niema sesnu bo wszystkie paski sa polaczone wiec i tak zawsze bedzie wskazylal dobrze ,

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-01-11 08:44:52, Koz3r pisze:
Przepalone miejsca widac , sa troche jasniejsze niz caly pasek , powinienes odroznic te miejsce , od zewnatrz chyba nawet lepiej widac , ja wlasnie na tym weekendzie robilem . Przyjzyj sie dokladnie bo raczej inaczej niesprawdzisz , miernikiem niema sesnu bo wszystkie paski sa polaczone wiec i tak zawsze bedzie wskazylal dobrze , Pozdrawiam


Też walczyłem miernikiem a jestem elektrykiem/elektronikiem herbu przypadkiem i wszystkie nitki piszczały. Teraz pobawię się w jubilera. A można prosić nazwę super środka do uzdrawiania nitek.
  
 
Ja mam srodek ELECTON 40 AC ale mysle ze tego jest pare odmian ... napewno powinno byc w jakims sklepie elektronicznym a i w w jakims z czesciami samochodowymi pewnie tez bedzie , no miernikiem niesprawdzisz bo one wszystkie sa polonczone chyba ze wszystkie przepalone do niezapiszczy

P.S. Kosztuje 20 zł okolo ten co ja mam

[ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-11 11:21:04 ]
  
 
Ten mój lakierek sie sowie "Pulsarvolt-lakier przewodzący"

www.pulsar-glue.net

10zł w sklepie motoryzacyjnym
  
 
Cytat:
2006-01-11 13:33:27, mimo_ck pisze:
Ten mój lakierek sie sowie "Pulsarvolt-lakier przewodzący" www.pulsar-glue.net 10zł w sklepie motoryzacyjnym



Toto jest takie bezbarwne? Tak się zastanawiam, czy można by pociągnąć takie 2 niewidoczne nitki od gniazdka na ścianie do wanny, czy krzesła, jeśli się pogniewamy na kogos?

[ wiadomość edytowana przez: Mariusznia dnia 2006-01-11 14:06:45 ]
  
 
Cytat:
2006-01-11 14:05:37, Mariusznia pisze:
Toto jest takie bezbarwne? Tak się zastanawiam, czy można by pociągnąć takie 2 niewidoczne nitki od gniazdka na ścianie do wanny, czy krzesła, jeśli się pogniewamy na kogos? [ wiadomość edytowana przez: Mariusznia dnia 2006-01-11 14:06:45 ]


Masz na myśli teściową? A tak w ogóle, to może ktoś się zastanawiał, czy nie dałoby się taką przewodzącą masą nie zrobić ogrzewanej przedniej szybki?
  
 
jezeli jest to bezbarwne to czemu by nie ... tylko ciekawe jaka ma ta masa rezystancje bo jezeli 0 [Ohm] to moze byc jeden wielki dym ze skrzynki z bezpiecznikami ;] .
Do naprawy paskow sie nadaje bo oryginalna reszta chyba ma jakis opor . Ale mozna by bylo ise zastanowic ..
  
 
Miałem na myśli pociągnięcie tą substancją przewodzącą po całym obrębie szyby przedniej i podłączenie plusa z rezystancją i zabezpieczającą (odłączającą, gdy się będzie przegrzewać) do plusa zasilania no i od drugiej strony - do minusa
  
 
Niewiem czy nie zaduza powierzchnia zeby wogle sie rozgrzalo , pozatym jakis opor swoj musi miec bo niewydzieli wogole ciepla jezeli niebedzie mialo oporu , tak mi sie wydaje .
  
 
No ok, też tam myślałem, ale zastanawiałem się nad tym, żeby kilka takich "obręczy" nakleić na szybkę
  
 
Niewiem czy sie da ... opor musi byc i to tez dobrze rozłozony bo inaczej nic z tego a tak pozatym ingerowanie w struktrure przedniej szyby chyba jest nielegalne zabardzo bo musi miec atest ... takie jest moje zdanie ..

Pozdrawiam
  
 
No tak...atest....resztę dałoby się załątwić
  
 
Cytat:
2006-01-11 11:20:19, Koz3r pisze:
P.S. Kosztuje 20 zł okolo ten co ja mam [ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-11 11:21:04 ]



Po głębszym zastanowienu wychodzi, że...najlepiej kupić nową szybę, jeśli się chce mieć naprawdę sprawne jej ogrzewanie.
A takie preparaty do naprawy widziałem nawet za 60 PLN, czyli tyle ile nowa szyba.
  
 
Nie no co ty taka naprawa jest wporzadku ja mam lakierek za 20 zł ktos tam za 10 zł wiec te za 60 zl to nieiwem co to jest . Klasyczne uszkodzenie paska grzewczego wystepuje na dlugosci nie wiecej nic 5-10 mm - jak pomalujesz lakierem to nic mu niebedzie a paseczek zaczyna dzialac . Jak juz wspominalem robilem taka naprawe w weekend i jestem zadowolony z efektow .

Pozdrawiam

P.S. Nowa szyba tylna z ogrzewaniem kosztuje tylko 60 zł??? hmm

[ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-11 15:50:17 ]
  
 
Cytat:
2006-01-11 08:44:52, Koz3r pisze:
, . Przyjzyj sie dokladnie bo raczej inaczej niesprawdzisz , miernikiem niema sesnu bo wszystkie paski sa polaczone wiec i tak zawsze bedzie wskazylal dobrze , Pozdrawiam


oczywiście,że sie da sprawdzić miernikiem!sam tak ratowałem swoją szybe.po prostu kolejne paski są połączone rownolegle.wystarczy znać moc ogrzewania[np.120 w],podzielić to na ilość paskow[np.10],wychodzi moc jednego[tu 12w].opor tego paska to p=u2/r czyli r=u2/p czyli ok 180:12=15 omow.przy dotknieciu jedną koncowką miernika jednej strony paska,a drugą drugiej-miernik pokaże opor pozostałych paskow[przemieszczanie koncowki po pasku spowoduje,że w momencie przejścia koncowki przez uszkodzony element na drugą jego cześć-miernik pokaże wartość oporu tej cześci paska.czyli w momencie ,gdy wrtość zmieni sie,tam jest przerwa..oczywiście miernik musi mieć jakiś sensowny zakres pomiarowy[napewno nie mega i kiloomy].wyliczenia są czysto teoretyczne i z głowy.
.przy rownoległym polączeniu wzor jest taki r=r1xr2xrn/r1+r2+rn

[ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2006-01-11 16:06:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2006-01-11 16:10:19 ]
  
 
Bardzo ciekawe jest ot co piszesz ale jakos mnie to nieprzekonuje ..
z tych wyliczen nic niewynika co najwyzej dowiesz sie ile masz paskow uszkodzonych ale to juz wiesz bo wizualnie to widac ... Troche sensu ma te szukanie po pasku ale tez wcale niejest to dokonca sposob i tez jakos mi jest trudno to sobie wyobrazic . Pozatym skad wiesz ile szyba ma Watt'ow ,jezeli bedziesz tym miernikiem szukal to beda to roznice paru Ohmow i niekoniecznie je zauwazysz.


zreszta .. niebede sie sprzeczal .. . mozliwosc istnieje .. ale niekoniecznie mozna to zauwazyc .. a przepalone miejsca widac golym okiem wiec .. kazdy ma wybor

[ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-11 16:17:21 ]

A tak pozatym to zakladajac te twoje 120 Watt to :

po pierwsze wzor na moc to P = U*I
moc znamy ,napiecie tez ( przyjmijmy 12 V)
wychodzi nam prad 10 A
Rezystancja wszystkich paskow R=U/I czyli 1,2 Ohma
takze jeden niebedzie mial 15 ohm


[ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-11 17:07:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-01-11 18:37:39 ]
  
 
Cytat:
2006-01-11 15:47:39, Koz3r pisze:
P.S. Nowa szyba tylna z ogrzewaniem kosztuje tylko 60 zł??? hm



Minimalnie podrożała: 66,32+vat+przesyłka z pewnego sklepu...Ja 2 lata temu płaciłem ok. 60PLN
  
 
he niewiedzialem jak mi sie posypie nastepnym razem to sie nad ty zastanowie ;]
  
 
Cytat:
2006-01-11 14:05:37, Mariusznia pisze:
Toto jest takie bezbarwne? ]




Niestety,srebrne.