Witam serdecznie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Łady 2107 (1300) od paru miesięcy a regularnie jeździć nią zacząłem z miesiąc temu. Moja „Ładzia” jest już pełnoletnią kobietą (ma 18 lat) w związku z czym pojawiły się drobne problemy. Jako, że jestem zielony w tych sprawach zwracam się do forumowiczów o pomoc.
Zacznijmy od tego, że wydech pracuje dość głośno i podejrzewam konieczność wymiany. Chciałbym zapytać, gdzie mam się zwrócić z poszukiwaniami i ile potencjalnie może mnie to kosztować. Mam nadzieje, że skończy się na wymianie tłumika, lecz poproszę (w miarę możliwości) również o cenę całości (boże broń)
.
Kolejny problem, choć nie tak uciążliwy jak pierwszy i nie tak palący, to również chciałbym jakoś to załatwić. Mianowicie drzwi, by się dobrze domknęły, trzeba porządnie trzepnąć, co często zwraca uwagę okolicznych przechodniów. Proszę o jakieś recepty. Domyślam się że w tych autach drzwi nie zamykały się tak leciutko jak w mercedesach, ale choćby minimalna poprawia bardzo mnie ucieszy.
Do wymiany są również stacyjka (zacina się) i kontrolka paliwa (ciągle świeci rezerwa). Tutaj wystarczy adres dobrego sklepu z częściami w Warszawie, najlepiej na terenie Mokotowa, ale nie koniecznie.
Teraz troszkę rzeczy raczej dla wygodni niż z defektu. Chciałbym sprawić sobie jakieś lepsze od obecnego audio. Nie jestem jednak elektrykiem i nie wiem jakie możliwości ma układ elektryczny w tym aucie i nie wiem jak daleko mogę się posunąć. Radio mam Philipsa, jakieś bardzo stare, a głośniki... nawet szczerze mówiąc nie wiem. W każdym razie grają tylko z przodu bo tyle chyba pamiętają jeszcze Stalina.
Teraz pytanie czysto teoretyczne bo zapewne i tak nie byłoby mnie póki co stać. Czy jest możliwość zamontowania 5 stopniowej skrzyni biegów? Bardzo brakuje mi tej piątki. Nie jestem rajdowcem, ale przydałby się ten dodatkowy bieg.