Falowanie obrotów - LADA 110

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam problem z samoczynnym wzrostem obrotów . Najczęściej dzieje się to gdy już silnik jest ciepły, wtedy obroty same wzrastają nawet do 2 tyś. po zgaszeniu silnika na jakieś 2-3 min. i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, zdaża się również że same się wyrównują w trakcie jazdy .
Proszę o jakąś podpowiedź co z tym fantem zrobić bo mój kacperek nie ma pojęcia .
  
 
nie wiem jak w 110, ale w pugach 406 i 307 trafia sie to dosc czesto, szwankuje wtedy albo przeplywomierz, albo silniczek krokowy.
Jedno i drugie daje sie zregenerowac, czyscic.
Zalezy jeszcze, jaki masz ten przeplywomierz. Jak z "włosem" - to moze byc lipa.
  
 
Aga, proponuje poczekac na odpowiedz naszych uzytkownikow 110 albo zapytac na forum AutoLady!
  
 
Uderz do Górala, Stokiego lub Kolibra - oni wszyscy chyba maja silniki MPI to Ci pomoga
  
 
Czy tak się dzieję za każdym razem, jak stoisz w korku, czy tylko raz na sto lat?? W jakiej pozycji jest wtedy wskazówka od temperatury silnika?? Czy jak odsprzęglasz silnik przy zmianie biegów tez odczuwasz za wysokie obroty?? Masz komputer Boscha, czy GM ??
DEx
  
 
Cytat:
2005-09-27 20:42:12, mwarchalowski pisze:
Czy tak się dzieję za każdym razem, jak stoisz w korku, czy tylko raz na sto lat?? W jakiej pozycji jest wtedy wskazówka od temperatury silnika?? Czy jak odsprzęglasz silnik przy zmianie biegów tez odczuwasz za wysokie obroty?? Masz komputer Boscha, czy GM ?? DEx



Komputer mam Boscha a jeśli chodzi o temperaturę jest w porządku nie wzrasta. Zdarza mi sie to prawie codziennie. Przy zmianie biegów właśnie najbardziej to słychać.
  
 
Szkoda, że nie masz GM, bo można by zrobić autodiagnoze, może to faktycznie silnik krokowy lub coś zaczyna się dopiero psuć. Sprawdziłeś czy to nie ma natury mechanicznej, np. zawieszająca się linka gazu??

Konsultowałem się z ojcem, sprawdź kabel niskich obrotów przy masie akumulatora mi kilka razy tak mieliśmy.

[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2005-09-27 21:36:26 ]
  
 
Cytat:
2005-09-27 20:56:18, AgaKacper pisze:
Komputer mam Boscha a jeśli chodzi o temperaturę jest w porządku nie wzrasta. Zdarza mi sie to prawie codziennie. Przy zmianie biegów właśnie najbardziej to słychać.


Jak to jest Bosch to obstawiam czujnik podcisnienia. Czasem wystarczy przeczyścic przewód do tego czujnika od kolektora dolotowego albo... zdjąć i go z kolektora i go zaślepić. Gdzie jest ten czujnik w ładzie przyznaje sie bez bicja nie wiem ale mozna dojść sledząć przewody od kolektora. Silnik krokowy może dawać tez takie objawy ale w połączenie z falowaniem obrotów.
  
 
Raczej bym się skłaniał w strone przepływomierza!?


[ wiadomość edytowana przez: mechanior dnia 2005-09-27 23:07:24 ]
  
 
Cytat:
2005-09-27 20:34:53, andrzej_krakow pisze:
Uderz do Górala...



ja nie pomogę, bo nie mam i nie miałem takich nienaturalnych wachań.
  
 
A może zwykła nieszczelność?
  
 
kacperku,obawiam się,że to może być przepływka,pojedż do Januszewskiego na diagnostykę,ale nie kupuj przepływki u niego,bo mam duuużo tańsze dojście.
  
 
Dzięki serdeczne wszystkim. Teraz tylko muszę poprosić kacperka by te wszystkie opcje posprawdzał i zobaczymy co sie okaże.
  
 
Miałem to kilkakrotnie. Za każdym razem pomagało oczyszczenie czyjnika położenia wału korbowego. 5 minut roboty. Ne zaszkodzi spróbować
  
 
Miałem podobne problemy po sprawdzeniu wszystkiego skończyło sie na czujniku , z tym ze u mnie był uszkodzony i mam teraz klejony czy jakos tak
  
 
Cytat:
2005-09-27 19:39:23, AgaKacper pisze:
Witam, mam problem z samoczynnym wzrostem obrotów . Najczęściej dzieje się to gdy już silnik jest ciepły, wtedy obroty same wzrastają nawet do 2 tyś. po zgaszeniu silnika na jakieś 2-3 min. i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, zdaża się również że same się wyrównują w trakcie jazdy . Proszę o jakąś podpowiedź co z tym fantem zrobić bo mój kacperek nie ma pojęcia .


A sonda lambda? Czy działa? Czy była sprawdzana?
  
 
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, ale jeszcze nie miałem czasu sprawdzić Waszych sugestii.
Mała prośba jak piszecie coś o sprawdzeniu proszę pisać gdzie to jest i jak wygląda, bo, jak co popsuje w żonki samochodzie to mi głowę urwie albo gorzej a to już nie będzie śmieszne
  
 
tak jak pisałem,bez testera albo KTS-a niewiele zrobisz,pojedż do Januszewskiego na diagnostykę,o ile okaże się,że to przepływka,to załatwimy dużo taniej niż w serwisie
  
 
Cytat:
2005-09-30 07:31:30, Koliber_111 pisze:
tak jak pisałem,bez testera albo KTS-a niewiele zrobisz



Drogi takie urządzenie ??

Cytat:
,pojedż do Januszewskiego na diagnostykę,o ile okaże się,że to przepływka,to załatwimy dużo taniej niż w serwisie



może w sobote podjadę
  
 
kts-10000pln,ładowski nie wiem,ale zakup raczej nieopłacalny