MotoNews.pl
  

D4d brak mocy i dym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomóżcie proszę moja avensis po rozgrzaniu tj. jazda około 10 min traci moc i kopci miedzy 1000 a 3000 tys. obrotów potem ciągnie. Wymieniłem filtr paliwa zdenontowałem zbiornik wyczysciłem układ i niestety dalej to samo. Bigelektron jedynie w tobie nadzieja z góry dziękuje.
  
 
Sprawdzić poprawność działania zaworu EGR.
Ewentualnie zdemontować go i wyczyścić.
  
 
Obecny moj d4d to pierwszy diesel Toyoty jaki mam. Wybaczcie mi jesli sie w wydach bede mylil, bo nie znam diesli Toyoty, mialem natomiast kilka innych.
Mialem kiedys podobna przypadlosc 2 razy. Efekty byly podobne, przyczyny w 2 wypadkach calkiem rozne.
W 1 przypadku uszkodzony byl zawor recyrkulatora spalin i czesc spalin wracala do kolektora dolotowego nawet na goracym silniku, w 2 turbina (wirnik krecil sie bardzo ciezko i zaczynal porzadnie dmuchac od 3500 obr, i to przy gazie wcisnietym do podlogi). Dodatkowo mialem uszkodzony czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym.
Zerknij tez na przeplywomierz (o ile wogule jest - w TDs w czesci byl w czesci nie, u mnie nie bylo).
  
 
Wyczysc zawor EGRu jak Ci radzil przedmowca jak nie pomoze to ktorys wtrysk leje.Objawy jakie opisales wskazuja na EGR.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wyczyściłem EGR problem nie zniknął a dodatkowow pojawił się błąd na desce świecą się kontrolki check+VCR+TRC OFF.
Zmieniałem w międzyczasie akumulator wyczytałem na forum że to może być również problem masy za aku. i jakiegoś opornika na desce.


[ wiadomość edytowana przez: maxel5 dnia 2009-04-03 08:18:55 ]
  
 
No to zostało zczytanie kodów diagnostycznych testerem i wszystko powinno być jasne
  
 
Cytat:
2009-04-03 07:59:38, maxel5 pisze:
Wyczyściłem EGR problem nie zniknął a dodatkowow pojawił się błąd na desce świecą się kontrolki check+VCR+TRC OFF. Zmieniałem w międzyczasie akumulator wyczytałem na forum że to może być również problem masy za aku. i jakiegoś opornika na desce. [ wiadomość edytowana przez: maxel5 dnia 2009-04-03 08:18:55 ]


No to cos sobie zepsules,a jak czysciles zawor??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zawór czyściłem sprężonym powietrzem i pędzelkiem bardzo delikatnie.
  
 
Cytat:
2009-04-06 15:17:16, maxel5 pisze:
Zawór czyściłem sprężonym powietrzem i pędzelkiem bardzo delikatnie.


A tutaj wlasnie trzeba brutalnie zeskrobac nagar ile sie da potem wymyc w nafcie i jezeli to jest EGR sterowany elektrycznie odkreca sie czesc elektryczna zapina wkretarke i kreci i rusza grzybkiem w gore i dol.Jezeli sterowany grucha podcisnieniowa to nim nie pokrecisz i w zasadzie lepiej go wymienic ,ale mozna tez rozruszac w nafcie za pomoca waku pompki.
Ale tak jak pisalem mozliwe ze to nie EGR a lejacy wtryskiwacz.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
dziękuje za podpowiedź , przyjrzałem mu się uważnie jeden z ząbków na cewce jest ukruszony a na dolnej części widać rysy wszystko bardzo ciężko chodzi , zostawiłem go na noc w nafcie zobaczymy