Olej na swiecach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
o co chodzi?? wymienilem dzis swiece i zauwazylem ze na starych jest olej..pojezdzilem kilka godzin odkrecilem nowe i na nowych tez..nie mam pojecia co moze byc przyczyna..
  
 
Zaolejenie świec swiadczy, moim zdaniem, o zbyt wysokim poziomie oleju lub zużytych pierścieniach tłokowych.
  
 
OOOOpsss to zły znak - prawdopodobnie pierścionki już nie trzymają i przepuszczają olej do komory spalania.
  
 
qrde ja mam 110tys przebiegu..nie straszcie mnie..
  
 
A jaki silnik? bo 110 to nie zawiele żeby pierścienie puszczały.Myśle że uszczelniacze zaworów są kaput Pozdr. R.
 
 
silnik 1.5 zapomnialem o tym powiedziec..
  
 
OK.1,5 Najłatwiej i najszybciej sprawdzic czy to pierścienie czy zawory jest zmierzyć ciśnienie sprężania. Sprawdzamy pierścienie: jeśli ciśnienie będzie niskie przy pierwszym suwie, a przy następnych będzie rosło to zawory są ok. ale masz problem z pierścieniami. Chyba że podczas pomiaru pierwszego suwu jak i następnych cisnienie nie wzrosnie nawet po wlaniu oleju do komary spalania to jast problem z zaworkami. Takie min. cisnienie przy 1.5l to jest 700kPa ale mam nadzieje że po 110tyś. będzie wieksze. Pytanko czy wszystkie 4 świece są mokre? Pozdr. Ryszard
 
 
Jeszcze jedno raczej nie każdy posiada wraz z kluczem do świec manometr Ale sprawdz może poziom oleju oraz odme od bloku silnika oraz tą od pokrywy zaworów z łączeniem dolotu (może jest przytkana) Powodzenia R.
 
 
oj warsztat mnie nie minie tak czy siak cos czuje..:(
  
 
Coś mi tu nie pasuje. Nie chce mi się wierzyć, że tak od razu silnik stracił kompresję. Chyba, że nie kontrolujesz stanu oleju w silniku w ogóle. W takim układzie na obecną chwile powinien brać ok. 1 L oleju na 10.000 km.
Czy nie zmnieniałeś przypadkiem ostatnio klasy oleju silnikowego?
A może dolewałeć jakiś specyfik do silnika.
  
 
bylem dzis w ASO okazalo sie ze to uszczelka pod pokrywa silnika nie wytrzymala..20min+100zeta zalatwilo sprawe..

dzieki wszystkim za pomoc
  
 
Chodzi o pokrywę zaworów, tak?????
  
 
Ha ha ! A większość sądziła, że to "juz kapitalka", a to tylko mokre świece, ale z zewnętrznej strony. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że to elektrody masz zalane olejem - stąd takie diagnozy. Ale całe szczęście, że to jedynie sprawa uszczelki
Oby nas tylko tak "zalewało"
  
 
Hmmmm jeśli pokrywa zaworów to sobie troszkę policzyli...
  
 
Tak czy siak ciesze się ,że to tylko uszczelka
  
 
no tak..niedoprecyzowalem problemu..ale przeciez gdyby byl olej na elektrodzie to chyba nie byloby iskry..a co do ceny to fakt..sam bym sobie wymienil..gdybym wiedzial ze to to:)
  
 
dziwi mnie takie cos !? bo tam ktos pisał ze branie oleju 1 Litra na 10 000 km to normalne. A mi nic nieubywa :P oleju nawet na 15 000 km.
 
 
Po pierwsze to przy takich radosnych diagnozach to zapłacone 100 zł przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie, więc mniejsza z tym czy duzo czy nie, to tylko stówka. Szkoda tylko, że najadłeś sie strachu, całkiem nie potrzebnie, niestety Twoje opisy mogły sugerować zdecydowanie bardziej poważniejsze uszkodzenia. Na szczęscie się to nie potwierdziło, chyba mają rację lekarze, że odmawiają diagnozy nie widząc pacjenta .
Co do zuzycia oleju to raczej powinno Cię to cieszyc. Właściwym powinno bowiem być to że silnik zuzywa olej ale tak śladowych ilościach, że praktycznie jest to niezauważalne.
Producenci bojąc sie jednak odpowiedzialności za wady swojego pojazdu przyjmują dużą tolerancję i uznają, że to nadal jest norma.
Chca w ten sposób usprawiedlić niedokładność spasowania elementów silnika, nalezy także pamietac o stylu jazdy kierowcy. Z pewnością zwiekszonemu zuzyciu oleju sprzyja długotrwała szybka jazda np taka jak na autostradzie. Niestety nam to w Polsce jeszcze tak szybko nie grozi
  
 
Z tymi świecami to dobre poprostu kwicze ze śmiechu kwi kwi kwi Pozdr.Ryszard
 
 
Cytat:
2003-02-25 19:34:31, Anonymous pisze:
dziwi mnie takie cos !? bo tam ktos pisał ze branie oleju 1 Litra na 10 000 km to normalne. A mi nic nieubywa :P oleju nawet na 15 000 km.





Normalne ten 1 L ????
A gdzie tak napisali ????