Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2006-07-18 21:53:11 Wyjęcie pompy paliwa w dieslu przebiega zgodnie z opisem zamieszczonym w dokumentacji, poza jednym szczegółem. na wyjściu pompy jest trójnik. Jedno wyprowadzenie to wyjście, drugie jest poprowadzone poziomo i za pomocą złączki połączone z przewodem gumowym prowadzącym ku dołowi. Złączka ta jest zabezpieczona zatyczką w kształcie litery U i posiada na każdym końcu 'ząbek'. Należy tę zatyczkę wyciągnąć bez uszkodzenia, a następnie naciskając na odstające boki, zospiąć złączkę rozsuwając. Dalej zgodnie z opisem w dokumentacji.
-------------------------------------------------------------------------- Dla tych, którzy nie mają z jakiegoś powodu dokumentacji, książki, itp itd poniżej informacja dokładniejsza: - dostęp do pompy paliwa znajduje się w bagażniku, po prawej stronie (patrząc w kierunku jazdy), pod pokrywą rys.1 (caravan). - należy odkręcić cztery wkręty A, - pod pokrywą widoczny jest właściwy przepust/pokrywa pompy paliwa rys.2, gdzie wyjście paliwa B, powrót C, złączka D i nakrętka mocująca pokrywę E, (dodatkowa informacja: w złączce D dwa pierwsze kabelki od dołu na rys.2 pompa paliwa, kolejne dwa czujnik poziomu paliwa), - zdejmujemy opaski zaciskowe na wężach gumowych, możemy je zsunąć (należy zabezpieczyć kołkami, śrubami itp przed wyciekiem paliwa), wypinamy złączkę (uwaga na zabezpieczenie, jest widoczne od góry) i możemy odkręcić nakrętkę (bez narzędzi i/lub z pomocą plastykowego/drewnianego kołka i młotka (uwaga nakrętka wykonana jest chyba z ebonitu lub czegoś podobnego), - po wyjęciu pokrywy ukazuje się widok jak na rys.3, króciec o którym pisałem powyżej jest oznaczony literą F, złączka G (jest niestety niewidoczna) pompę można wyjąć po jej rozpięciu, - pompę możemy wyjąć (wysunąć do góry), gdy wciśniemy jednocześnie poziomo-do środka zabezpieczenia H, - czujnik poziomu paliwa I można wyjąć, odginając zabezpieczenie (haczyk) poziomo na zewnątrz i czujnik można wysunąć do góry (nie trzeba wyjmować pompy), - połączenia od spodu pokrywy przedstawia rys.4, gdzie: K wężyk wyjściowy, L złączka przewodów pompy, M złączka przewodów czujnika, N powrót. Zabezpieczenia przed wysunięciem wtyczek L i M znajdują się po niewidocznej stronie, trzeba je odgiąć np. przez wsunięcie małego i płaskiego śrubokręta. Uwagi: - przed odkręceniem nakrętki pokrywy dobrze jest usunąć śmieci i brud - dużo może dostać się do zbiornika paliwa, - opaski zaciskowe zakładałem ponownie za pomocą cęgów i np śrubokreta (dopychałem zapinkę), - uszczelkę przy montażu dobrze jest założyć na dekiel i razem włożyć w otwór zbiornika, uszczelka okazała się nieco mniejsza i włożenie w otwór zbiornika i dopiero włożenie pokrywy poskutkowało nieszczelnością, - ponieważ piszę o dieslu, nie usuwałem paliwa ze zbiornika, mniej paruje, jest mniej zapalne itd itp niz benzyna, - nie odpowietrzałem układu paliwowego, w dieslu jest samoodpowietrzający się (zero problemów z uruchomieniem - nawet dłużej nie kręcił). [ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2006-08-21 12:04:01 ] [ powód edycji: wstawienie zdjęc na prośbę autora ] |