Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SEBA-OMEGA OMEGA A & VECTRA A Radom | 2005-01-07 14:11:49 Z racji tego że wkurzały mnie juz stukające ograniczniki przy zamykaniu i otwieraniu dżwi(jak każdy wie wybija się w nich pierścień),postanowiłem dzisiaj raz na zawsze zrobic z nimi porządek ze skutkiem pozytywnym.
Do naprawy potrzebne nam będą: -stary sworzeń zawiasu dżwi; -śrubowkręt płaski średni; -młotek do 300g max; -kombinerki; -imadło; -piłka do metalu(brzeszczot); -dwa płaskie klucze 10; Naprawa: -odkręcamy śrube z naketką ,za pomocą której przykręcony jest ogranicznik dżwi do karoserii(podstawy słupka przedniego); -odchylamy ogranicznik do siebie; -za pomoca śrubowkręta i młotka wybijamy stary pierścień osadzony w ograniczniku,w otworze na śrubę; -stary sworzeń zawiasu,mocujemy w imadle w celu docięcia nowego pierścienia; -łapiemy wymiar za starego pierścienia,po czym docinamy nowy; -gdy pierścień jest juz wycięty należy zwiększyć jego średnicę poprzez wbicie w miejcu jego przecięcia śrubowkręt; -za pomocą kombinerek wciskamy pierścień w ogranicznik; -wciskamy ogranicznik w miejsce jego osadzenia; -wkładamy śrubkę mocującą [nalezy pomóc sobie młotkiem wbijając (gwnt sie nie zniszczy) bo nowy pierścień ma nieco mniejszą średnicę wewnętrzną od starego]; -zakladamy nakrętkę po czym mocno zkręcamy; GOTOWE Przez pewien czas dżwi będą "chodzić" z lekkim oporem do czasu ułożenia się nowego pierścienia. Wreszcie możemy sie cieszyć cicho zamykającymi się dżwiami Życze powodzenia z ewentualną naprawą |
WojtGda auto z piz.. na masc ... Gdańsk | 2005-01-08 18:35:00 chciałbym zaznaczyć ze nie srubowket tylko wkretak. Sruby wkręcamy kluczami. heheheeheh
[ wiadomość edytowana przez: alicia dnia 2005-03-29 17:44:44 ] |