MotoNews.pl
  

Pompa wspomagania-czy pasuje do 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomóżcie szukałem ale tego nie znalazlem na forum. Czy pompe wspomagania (95rok) od poloneza można zamontować we fiatowskim silniku 2.0 (gaźnik) nie ma tu żadnych otworów. Czy może powinienem zakupić pompe od 2.0 Jeśli sie nie da to czy dobrym pomysłem jest dospawanie jakiś wsporników do nadwozia...Czekam na waszą pomoc.
  
 
Z tego, co wiem (ale tylko z forum), to:

1)wspoma z PN jest na pasek klinowy, a w 132/Arg na pasek zebaty
2)pompe montuje sie w PN do boku silnika, natomiast w 132/Arg do przodu wspornika filtra oleju (innego niz z wersji bez wspomy), czyli mocowanie o 90st inne

tak wiec chyba bedzie niezla rzezba, ale moze ktos juz to robil.

P.S. Masz moze zbedny przegub kolumny kierownicy laczacy ja z przekladnia pasujacy do wspomy (ZTCW krotszy)? Jesli tak, z checia sie nim zaopiekuje
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 14:33:26 ]
  
 
do nadwozia?! przeciez silnik jest zawieszony na elementach podatnych, a nie sztywno w nadwoziu. Przy takim rozwiazaniu bedzie Ci albo zrywac paski albo beda one spadaly. Kup pompe od wspomagania od benzynowych 2.0 i nie kombinuj.
  
 
Jak teraz spojrzalem na fotki z montazu pompy do OHV to mowie, ze na 90% nie da sie nic poradzic. Chyba, zeby z drugiej strony silnika probowac, dac ja do gory nogami, sam nie wiem, ale duzo lepiej bedzie sprzedac te pompe, ktora masz i kupic pompe od DOHC. Ostatnio na allegro byla po 50zl. Przekladnia PN moze chyba zostac, nie wiem jak przewody cisnieniowe i zbiorniczek, a w silniku musisz miec wspornik filtra oleju taki, zeby od przodu silnika byly na nim 3 dziurki, a kolo pasowe musi miec bieznie zebata.
  
 
Dzieki za pomoc teraz pozostaje mi szukać pompe i mocowanie jej na wsporniku filtra.
P.S Była wzmianka o przewodach cisnieniowych słyszałem że są takie same/pasujące z poldka czyżbym źle słyszał... Czy są inne???
  
 
Witam. Mam u siebie wrzucony silnik dohc z oryginalną wspomą. Ponieważ wcześniej miałem wspomaganie w ohv to tylko podłączyłem przewody i wszystko działa. Pozdrawiam
  
 
jak najbrdziej da rade podpiąc pompę z ohvki do dohc. pytanie tylko czy jest sens tak się męczyć.
  
 
kolejne pytanie brzmi zas, po co? wystarczy zalozyc wezsze opony np. 165/70R13.
  
 
oczywiście masz rację , jeszcze się podłużnice zaczną rozchodzić
  
 
Cytat:
2006-04-12 21:48:07, PAGAN pisze:
kolejne pytanie brzmi zas, po co? wystarczy zalozyc wezsze opony np. 165/70R13.

Podłużnice są zdrowe. Jest to auto zadbane!!! Po drugie on ma fabryczne wspomaganie! Wiesz jak sie fajnie kreci kierownica na przekładni od wpomagania bez uruchomionej pompy wspomagania...No to chyba nie wiesz. W 60-tce (ciagniku) lzej krecić. Bo na pewno nie będę wżucał teraz zwykłej przekładni. a sprawe załatwiłem kupie pompe od dohc. dzieki i pozdr.
  
 
Cytat:
2006-06-22 14:05:38, big_mazi pisze:
Podłużnice są zdrowe. Jest to auto zadbane!!! Po drugie on ma fabryczne wspomaganie! Wiesz jak sie fajnie kreci kierownica na przekładni od wpomagania bez uruchomionej pompy wspomagania...No to chyba nie wiesz. W 60-tce (ciagniku) lzej krecić. Bo na pewno nie będę wżucał teraz zwykłej przekładni. a sprawe załatwiłem kupie pompe od dohc. dzieki i pozdr.


Nie zrozumiałeś.
Pagan zawsze podchodzi ironicznie do wszelkich przeróbek - nie zwracaj na to uwagi.
  
 
ok. Jeszcze raz dzęki za pomoc!
  
 
Daj chłopie spokój z rzeźbieniem pompy od poloneza!
Szukaj pompy od fiata.
Możesz podłączyć ją bez problemu do reszty wspomagania poldkowego firmy ZF, do JKC jest inny przewód. Podobno jednak przewód ZF pasuje do przekładni JKC i to rozwiązuje problem.
A pomę dohcową montuje sie bez cudów, przekąłdasz wspornik filtra oleju i już (4 śrubki). Oczywiście pompe kupuj ze wspornikiem.
ZTCW Seru powienien mieć gdzieś jeszcze jedną taką pompe, uderz do niego.