MotoNews.pl
  

Pólłosie i mechanizm różnicowy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Noi zaczęło siem Zachcialo mi się robic wyciszenie i podłogę. Skończyłem - efekt nawet nawet i ładnie wygląd. Zadowolony wyjeżdżam z garażu i coś mi autkiem trzepie. To coś to chyba przegób, bo jak wlazłem pod spód to aż mi lewą półoś zatrzymywało przy mechaniżmie różnicowym, który się aż od poziomu wyginał. Podczas powolnego ruszania nic się nie działo, ale jak szybciej sprzęgło puściłem to haczy i tyle.
Zdemontowałem półosie, wyciągnąłem różnicówkę i walczę. Ruskie "cudownie" wymyślili przegóby bo nie mogiem ich za pie.... ściągnąć.Chyba trza będzie mi półoś wymienić i tyle.Poza tym prawa śróba jest w tak niedostępnym miejscu,że trzeba mieć 60 cm kluczyk nasadowy z łamaną końcówką..
Nie ma tegozłego bo przy okazji wymienię uszczelkę pod miską i panewki noi wyczyszczę filtr oleju.
Jeśli któś chce jakichś info na te tematy to zapraszam na g-g bo szybciej lub wyślę na mail.

Generalnie super zabawa - polecam i nie przejmujcie się pourywanymi śróbami przy kołach.
  
 
Co ty bredzisz połos mozna rozebrac na wszystkie namniejsze detale trzeba tylko wiedziec jak Pozatym ja nie mialem nigdy problemow z wyjeciem dyfra i zadnego lamanego klucza nie potrzebowalem. Inna rzecz ze rozbieralem te wynalazki nie jeden raz i w nie jednej nivce. W koncu prowadazilo sie kiedys warsztacik to sie czlowiek troche w zyciu tych ruskich klamotow narozbieral. Jesli ci sie nie uda to pytaj smialo.
  
 
No litości czlowieku. To moja pierwsza Nivka i siem uczę, a ty to masz za sobą poza tym ty pewnie masz więcej narzędzi niż ja i poprzez swoją praktykę niewiele jest cie w stanie zdziwić. W końcu to twoja branża z tego co mówisz. Ja nie bardzo mam jak zdjąć przegób zewnętrzny tzn wyciągnąć półoś z tym koszykiem. Jak możesz mi coś wiedzy powiększyć to słucham. W końcu trzeba kiedyś zacząć nie???
Do tej pory jeżdziłem moją ukochaną Syreną 104,ale w Nivce się zakochalem od pierwszego spojżenia. Dzięki za odpowiedz.
  
 
Przebub zewnetrzny sie wybija bo polas ma spesjalny spreżysty seger. Musisz najpierw maksymalnie wyciagnac polos i jesli bedzie miala opor to zrob tak:
wez kawalek ruru albo preta i zaprzyj go z jednej strony np o wahacz a z drugiej o przegub zewnetrzny w taki sposob jakbys chcial go wyciagnac. Jesli przegub bedzie naprezonu to stuknij w niego lekko mlotkiem i powinien ladnie wyskoczyc Nie wiem czy to zrozumiales bo ciezko to wytlumaczyc slowami ale moze ci sie uda.
  
 
Witam, ja z zaprzyjaźnionego klubu
Mam pytanie troche z innej beczki, czy pasowała by przekładnia główna i mechanizm różnicowy z Nivy do 2107 ? Chciałbym most z blokadą mechanizmu róznicowego a Niva (chyba ) ma blokadę mechanizmu różnicowego. Jeśli ktos cos wie, nich mi powie.
  
 
A jakie masz przełożenie w siódemce??
Niva ma blokadę centralnego mechanizu różnicowego
  
 
i tylko i wylacznie centralnego mechanizmu roznicowego natomiast w moscie nie ma blokady
  
 
Cytat:
2005-07-05 19:10:30, bart03 pisze:
i tylko i wylacznie centralnego mechanizmu roznicowego natomiast w moscie nie ma blokady


łeeeeee, to Tarpany miały blokady a Niva nie ma? Ch** nie terenówka
Dzięki za wyjaśnienie tematu.
Przełożenie mam 4,1:1
  
 
A po kiego chu** ci blokady mostu w płaskaczu??

A twoj most może isc na przeszczep do nivki z 1985-1993