MotoNews.pl
  

Co sie psuje w autach na gaz - najczęstze przyczyny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tekst zaczerpnięty z auto świata - oceńcie go fachowcy

Gaśnięcie
Typowym niedomaganiem aut z instalacjami mieszalnikowymi (również sterowanymi elektronicznie) jest gaśnięcie silnika po "wrzuceniu na luz" np. przy dojazdach do skrzyżowania. Wystarczy zwykle odwrócić rurkę, przez którą trafia powietrze do silnika tak, aby nie wpadało ono do niej podczas jazdy, tylko było zasysane. Jeśli to nie pomaga, może być potrzebna naprawa parownika. Membrany w tym urządzeniu starzeją się, tracąc elastyczność. Wówczas pojawiają się "strzały", silnik gaśnie.

Uboga mieszanka
Ci, którzy zaniedbują okresowe regulacje, czasem długo jeżdżą normalnie, a auto jest oszczędne. Jednak jeśli dochodzi do zubożenia mieszanki, głowica silnika jest narażona na zbyt wysokie temperatury. To z czasem powoduje wypalenie zaworów, a nawet denek tłoków.

Wystrzały
Prawidłową reakcją na "strzał" jest wizyta w serwisie - zwykle wystarczy wyregulować instalację, czasem trzeba wymienić świece i przewody wysokiego napięcia. Jeśli bagatelizujemy problem, kolejny "strzał" może rozerwać obudowę filtra powietrza, przepływomierz, kolektor ssący. Wtedy koszty idą w tysiące.

Brak ogrzewania
Montaż instalacji nie pozostaje bez wpływu na układ ogrzewania wnętrza. Jeśli wszystko założono prawidłowo, efekty uboczne są nieodczuwalne. Gdy instalatorzy wepną się nieprawidłowo w układ chłodzenia, mogą być problemy z ogrzewaniem. Za naprawę warsztaty żądają minimum 40 zł za godzinę pracy mechanika.

Zbyt duże spalanie
W instalacjach mieszalnikowych sterowanych elektronicznie (w autach z wtryskiem paliwa) dość często psuje się silniczek krokowy - zamiera w jakiejś pozycji. Wówczas auto spala za dużo lub jeździ na ubogiej mieszance, traci osiągi itp.

Układy wtryskowe
Lekceważąc świecącą się kontrolkę silnika, możemy trwale uszkodzić katalizator albo kosztowne elementy układu wtryskowego.

Awaria sondy lambda
W samochodach wyposażonych w katalizator bardzo ważny dla działania instalacji jest stan sondy lambda. Anomalie jej działania zaburzają pracę instalacji sterowanych elektronicznie, zarówno mieszalnikowych, jak i wtryskowych. Większość serwisów potrafi sprawdzić działanie sondy. Zamiennik kosztuje ok. 150-250 zł, część oryginalna nawet 600-1000 zł. Często przyczyną zniszczenia sondy jest długotrwała jazda na gazie ze źle wyregulowaną instalacją.
  
 
wg mnie pokrywa sie to z rzeczywistością
proponuje powęszyc na forum sporo naprawde sporo tego było!!!
pozdrawiam ( zachęcam...)