Regulacja zaworow w 2107 - jak tam włożyć szczelinomierz?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Musze wyregulowac zawory, i akurat tego sam nie chcialbym robic wiec bede musial do mechanika oddac, tylko nie wiem z jakimi kosztami musze sie liczyc, jesli wiecie mniej wiecej ile to moze kosztowac to napiszcie.
  
 
Ja placilem ostatnio w Krakowie chyba 35 złotych(ale było to robione razem z innymi rzeczami więc pokrywa zaworów była i tak zdjęta). No i trzeba się liczyć z tym,że trwa to długo , bo regulację powinno się robić na zimnym silniku. A zanim ostygnie, trzeba czekac ze dwie godziny, albo więcej
  
 
W Szczecinie 70 zł(2107),100(samara)+40 ustawienie zaplonu
pozdrawiam
Jarek
  
 
Paweł, jeśli robisz tylko regulację zaworów to u Władka 40 zł - chociaż z okazji grubszej roboty miałem to zrobione promocyjnie za free.
Andrzej
  
 
Ja to robiłem własnie w trakcie innych napraw czyli wymiany rozrządu , wałka rozrządu, dzwigienek zaworowych.Ale taaaakiej promocji nie miałem
Oj cos pan władziu mi pdoapda ostatnio- niedokręcony wydech, źle zrobiony gaźnik(zalewa mi ja na ssaniu okropnie więc musze ztym delikatnie)Poza tym kupił mi Castrola GTX o klasie SJ zamiast tego zwykłeg SG do silników tradycyjnych.Nie dobrze oj niedobrze! musze sie tam wybrac na "męską rozmowe" bo i Fleszer tez ma pare bardzo konkretnych powodów aby być niezadowolonym z ostatnich napraw.
Paweł
  
 
Promocja była dlatego że pan Władek podał mi przed robotą cenę bez regulacji zaworów (robiłem wtedy cały przód) a ja chciałem z zaworami (nie dogadaliśmy się) i pojechałem po auto z wyliczoną kwotą. Jak się spytałem o zawory to okazało się że nie były regulowane i się zdziwiłem więc zostało to zrobione od ręki i bez dodatkowych kosztów (bo nie miałem przy sobie akurat więcej kasy).
A co do fuszerek ekipy pana Władka to zdarze się wszędzie - częśc rzeczy robią również uczniowie - nikt nie stoi nad nimi 100% czasu i nie sprawdza każdej śruby.
Ja w każdym razie nie powiem złego słowa na serwis w Bibicach - od trzech lat wszystko tam robię i jestem zadowolony jak na razie z wszystkich robót i cen. I na chwilę obecną nie zamierzam zmieniać mechanika a szykuje się trochę większych prac przy Ropuszce - przekładka silnika i skrzyni biegów (1,5 i skrzynka V-ka), hamulce, zawieszenie tył i trochę drobiazgów.
Andrzej
  
 
W Łodzi regulacja zaworów w Samarce to tylko 20 zeta ( ASO Łada - Obszerna ileś tam )
  
 
Jak naj lepiej wyregulować luz zaworów w ładzie 1300

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2004-12-04 09:32:10 ]
  
 
Chyba najlepiej jest według instrukcji książkowej. Mi to zajęło ze 3h więc jak pierwszy raz to robisz to fajnie by było w garazu.
  
 
co mogło być przyczyną spadnięcia dzwigienki od zaworów.
  
 
Cytat:
2004-12-09 18:24:33, Krzychu85 pisze:
co mogło być przyczyną spadnięcia dzwigienki od zaworów.



Chyba tylko jej zły montaż???A może pęknięcie jakiejś sprężyny???
  
 
witam

mam pytanie może dosyć nietypowe. Ostatnio zaczął mi dzwonić rozrząd. Jako że łada ma 120 000 przejechane kupiłem zębatki, łańcuch no i zabraliśmy się do roboty......

Niczego nie wymieniliśmy, bo trochę źle obliczyliśmy czas na to potrzebny , zdjęliśmy pokrywę zaworów i napięliśmy łańcuch, do czego oczywiście pokrywa mogła zostać na swoim miejscu . Ale jak już pokrywa zdjęta to chcieliśmy ustawić luz na zaworach. Tylko że nie wiem którędy włożyć szczelinomierz we właściwe miejsce (silnik 1500, lada 2107 '92). W książce Ossowskiego jest taki dziwny rysunek który nic nam nie pomógł.
Jak ktoś wie którędy włożyć standardowy szczelinomierz tak aby zmierzyć nim luz zaworowy to proszę po podpowiedź.

Koniec końców był taki że przez 3 godziny spędzone w garażu napięliśmy łańcuch i to wszystko. Można to było zrobić w ciągu 10 minut, ale cóż.



[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-01-30 10:13:47 ]
[ powód edycji: korekta tytulu ]
  
 
Stań po stronie przeciwnej od gaźnika i wsadzaj listek szczelinomierza pod taką osłone wałka. Może rysunek coś pomoże:
  
 
Witam. Szczelinomierz wkłada się między krzywkę wałka rozrządu a dźwigienkę zaworu. Luz powinien być 0,20mm na wszystkich zaworach (bez wzgledu na to, czy na zaw. ssącym, czy wydechowym). Udanej pracy. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-01-30 13:26:17, karol_ch pisze:
Witam. Szczelinomierz wkłada się między krzywkę wałka rozrządu a dźwigienkę zaworu. Luz powinien być 0,20mm na wszystkich zaworach (bez wzgledu na to, czy na zaw. ssącym, czy wydechowym). Udanej pracy. Pozdrawiam.



W klasykach 0,15mm...
  
 
Oj! Nie rób tak! Zawory ustawia się inaczej na benzynę i inaczej pod LPG. Jeżeli ustawisz na 'około 0,20' to będzie lipa. Jak chcesz ustawić dobrze to ustaw wg. książki z uwzględnieniem na LPG. Na LPG powinno być trochę więcej luzu! na benzyne ustawiasz 0,15. pod LPG max 0,18. I tego się trzymaj. na wszelki wypadek sprawdź jeszcze w książce. pzdr
  
 
Cytat:
2005-01-30 19:07:47, Geocentryk pisze:
...na wszelki wypadek sprawdź jeszcze w książce...


Masz rację. Najlepiej sprawdzić w książce. Pamięć ludzka może być zawodna, a książka się "raczej" nie myli.
  
 
teoretycznie wiem gdzie go włożyć (szczelinomierz )

sęk w tym że pod tą osłoną nic nie widać, a pchając szczelinomierz od przeciwnej strony gaźnika nie mogłem trafić nim tak, aby wszedł tam gdzie trzeba. zawory są nachylone, nie tak jak w DF i od drugiej strony też mi się nie udało

co do wartości luzu - mam książkę mogę sprawdzić, skoro mówicie że dla LPG trochę większy mogę tak zrobić
tylko muszę trafić
  
 
No, niestety tak to jest z poradami na odległość. Nie możemy cię "fizycznie" poprowadzić za rękę , co najwyżej powiedzieć swoje i trzymać kciuki. No więc ninejszym, trzymam dalej .
A co do luzu, to rzeczywiście nie można nastawiać na "około", musi być tak, jak podaje producent. Trzeba pamiętać, że jak się ustawi za mały luz, to może się podeprzeć zawór. Dlatego trzeba ustawić zgodnie z książką i mieć nadzieję, że się ona nie myli.

[ wiadomość edytowana przez: karol_ch dnia 2005-01-30 19:46:15 ]
  
 
A wszystko to na zimnym silniku musi być robione.