| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 13:07:40 Wydaje mi się że mój essi za bardzo żyga do tego plastyku z filtrem powietrza i przez korek też. Co to moze znaczyć. Czy jak będe zdejmował pokrywe zaworów w celu wymjiany uszczelki to mogę cobie coś pooglądać i na podstawie tych oględziń coś stwierdzić?
Ogólnie silnik sprawuje się dobrze prędkość max i przyspieszenie ok. Opdala za pierwszym razem. (Chodź czasem ale zadko łapie jakieś doły) Tak wygląda to gdzi mam filtr powietrza:
Tutaj widzimy jak z korka się wylewa:
No i efekty tego wylewania z pod korka, zażygany cały rant:
z tyłu też:
wogóle wszystko zażygane:
|
Marlon mkVII kombi Wołomin | 2005-05-31 13:10:11 że wali z odmy, top da się obejść (odpinając odmę), ale że wali z pod korka - może przedmuchy jakieś, nieszczelności... zmierz kompresję. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 13:13:40 Jak to sie mierzy? Ile to kosztuje? |
Marlon mkVII kombi Wołomin | 2005-05-31 13:15:58 Mierzy się u (prawie) każdego mechanika przy pomocy sprytnego urządzonka, kosztuje pewnie do 50pln. |
_kruchy_ Prawdziwe TDI Poznań | 2005-05-31 13:26:22 Albo kupujesz urządzonko do pomiaru ciśnienia tzw. manometr i po 4 pomiarach się zwraca... bo już teraz to sobie nie wyobrażam kupienia samochodu bez sprawdzania tego.... |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 13:34:39 No ok ,ale ile mechanik może kszyknąć za taką usługę? |
_kruchy_ Prawdziwe TDI Poznań | 2005-05-31 13:40:56 Tak jak napisał Marlon do 50 PLN, trzeba:
1. poczekać aż silnik ostygnie, 2. odkręcić świecę nr 1 3. przykręcić manometr 4. zakręcić silnikiem 5. odczytać pomiar I tak dla każdego cylindra...... trochę pracy trzeba włożyć.... Ale myślę że 50 PLN to maks ile za to można zapłacić!!! |
kacza Escort MKVII 1.3 Łódź | 2005-05-31 13:40:58 U mnie tez jest mokro, co prawda nie az tak ale olej widac...
Wiec MasterCheat jak sie uporasz z tym problemem to chetnie poslucham co bylo przyczyna...
Ja za sprawdzenie amorow, hamulcow, plynow, kompresji i jeszcze paru innych drobiazgow zaplacilem 60 zl... Mysle, ze za 30-40 zl sama kompresje sprawdzisz. Praktycznie kazdy mechanik Ci to zrobi... |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 13:46:13 30-40 troche mi się drogo wydaje. Za tyle to bym prawie składkę klubową miał
A jeśli są te przedmuchy i kompresja za mała to nie powinno się obiajwiać słabszymi osiagami czy czymś takim? |
kacza Escort MKVII 1.3 Łódź | 2005-05-31 13:49:53
Nie wiem ale wiem, ze jak jest nierowna kompresja to trzeba troche oleju nalac do cylindra i jeszcze raz sprawdzic Jak sie wyrowna to znaczy, ze pierscienie do wymiany...
A czy drogo... hmmm... nie wiem - mysle, ze tyle to kosztuje a ile kosztuje na prawde to musialbys sam zapytac.. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 13:56:42 Ok, spoko to muszę się skoczyć do mechaniora
A teraz jeszcze jedno pytanie. Czy maci u siebie w essich takie coś: Co to jest czy to jakaś samoróbka? czy tak jest we wszystkich? i dalczego te wszystkie doloty powietrza są takie luźne, to znaczy dlaczego nie są do sebie na styko dopasowane tylko od tak rura wsadzona w rurę. Chodzi mi o tą rurke karbowaną na fotce co łączy silnik z dolotem powietrza:
tak to wygląda wyjęte: ![]() [ wiadomość edytowana przez: MasterCheat dnia 2005-05-31 13:57:52 ] |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 14:20:10 Aha no i jeszcze jedna ważna sprawa, jaką powinienem mieć tą kompresje?? [ wiadomość edytowana przez: MasterCheat dnia 2005-05-31 14:20:34 ] |
Baast Escort Kombi Łódź | 2005-05-31 14:45:38 Ta rurka karbowana jest oryginalna i nawet ma jakąś swoją nazwę, mam taką samą. A że lużno wpasowana do dolotu to chyba dlatego żeby się nie uszkodziła od wstrząsów na dziurach. Od strony chwytu ciepłego powietrza jest na wcisk(sztywno). Zastanawia mnie tylko czy jak jest uszkodzona(dziurawa) to ma jakiś znaczący wpływ na pracę silnika. |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-05-31 15:14:34 master.. pomiar 20-30zl
prawdopodobnie masz wypalone gniazda... (obstawialbym je zamiast pierscieni) moze wystarczy dotrzec ale glowice trzeba sciagac..... tylko to cie ratuje przed tymi przedmuchami... do tego uszczelniacze itd..... ogolnie zabawa z glowica.. za duzo go zylujesz zeby miec dobre osiagi do setki jak ci sie nie spieszy, to poczekaj co ja bede z glowica robic..... bo tez mam ten silnik i niedlugo cos bede w temacie ulepszen dzialac |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 15:25:09 Spoko liked, w sumie nie śpieszy mi się więc poczekam.
Byłem własnie u mechanika, ale on ma takie podejście że co zajade coś sprawdzić to mówi, "Jak chodzi to po co sprawdzać"
Lepiej nie wiedzieć
Ale swoją drogą to nie miał czasu bo mu pomocnik zachorował i powiedział żebym na koniec tygodnia przyjechał to mi sprawdzą wszystko co będę chciał ![]() |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 16:00:39 spoko, była już o tym mowa i to jest właśnie do tego o czym piszesz czyli do "czarnej skrzynki" ![]() |
Janek-S Sympatyk FEFK W163 ML430, Suzuki ... z okolicy Brodnicy | 2005-05-31 16:04:36 Ja Cię psiulkam!!!
Co to jest ta czarna skrzynka?
Chyba jeszcze nie rozumiem tej terminologii |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 16:05:16 a tu widać wspomniana skrzynkę
![]() |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-05-31 16:12:19 |