Szerokosc opon, a zuzycie paliwa...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proste pytanko: obecnie mam zalozone oponki 155/80 r13 - czy jezeli zaloze oponki 175 to o ile moze wzrosnac zuzycie paliwa? czy bedzie to zauwazalna roznica? obecnie pali mi 8 beny i 10 gazu przy silniku 1.4
pozdrawiam
  
 
boze na jakich oponach ty jezdzisz. takie to ujda w cinkusiu czy w tico ale nie w escorcie. jesli masz zmiar zostawic go na 13" to załóż opony o profilu 175/70/13" bo na takich wychodzil z fabryki jesli chodzi tylko o 13" oczywiscie. watpie czy spalanie sie zmieni


[ wiadomość edytowana przez: kaes dnia 2007-04-28 16:14:04 ]
  
 
mysle, ze wzrosnie 2-krotnie
155 do essa to male nieporozumienie....
  
 
łozesz a jak ty na tych kolarskich oponach jezdzisz?????
czy kolega chce zyc??
zakładaj 175 i to szybko
  
 
ja mam 195/55/15 i nie zauważyłem by jakos drastycznie wzroslo zuzycie paliwa
  
 
Cytat:
2007-04-28 16:26:42, cinus pisze:
ja mam 195/55/15 i nie zauważyłem by jakos drastycznie wzroslo zuzycie paliwa


55 nie sa dobre do essa
  
 
są kompromis między 50a 60
prowadzi się lepiej niż na 50 a opona nie wygląda tak baloniasto jak na 60
  
 
Cytat:
2007-04-28 16:21:27, RemikGT pisze:
łozesz a jak ty na tych kolarskich oponach jezdzisz????? czy kolega chce zyc?? zakładaj 175 i to szybko



hehehe kolarskie opony rulezzz co weekend jestem w Lesznie...nie widziales mnie przypadkiem tam? tego kolarskiego essa?
a tak powaznie to na takich oponkach przyjechal z Niemiec...poza tym na 155 tez wychodzily z fabryki...ale skoro mowicie,ze za "cienkie" to zmienie. BTW facet w serwisie Forda jak bylem na darmowym przegladzie tez stwierdził,ze mam troche za waskie opony jak na essa...
a wracajac do zuzycia to chyba roznicy znaczacej nie bedzie,co mowicie?
  
 
Cytat:
2007-04-28 16:33:56, cinus pisze:
są kompromis między 50a 60 prowadzi się lepiej niż na 50 a opona nie wygląda tak baloniasto jak na 60



OT, ale do 195/15 właściwy profil to 50, licznik będzie przekłamywał. Mało tego, kiedyś u pewnych oponiarzy musiałem podpisywać oświadczenie że zlecam montaż opon 55, bo wg nich były niezgodne ze specyfikacją.
  
 
ja tam mam 225/40/16 i zyje a spalania w moim stworku nie jestem w stanie stwierdzic

a w escorcie jak sie przesialdem z 175/70/13 na 195/50/15 to jakby mu z polowe konikow ucieklo a palil jak zwykle 15;]
  
 
Cytat:
2007-04-28 18:27:20, WilK pisze:
OT, ale do 195/15 właściwy profil to 50, licznik będzie przekłamywał. Mało tego, kiedyś u pewnych oponiarzy musiałem podpisywać oświadczenie że zlecam montaż opon 55, bo wg nich były niezgodne ze specyfikacją.


dla niektorych jednak to nie robi roznicy, aby tylko kolo bylo
  
 
Myślę, że nie zauważysz różnicy - zmieniaj na szersze, bo faktycznie ta takich kolarkach, to bym się bał...
  
 
na 55 jest znacznie lepiej jeździć a na przekłamania licznika aż tak uwagi nie zwracam
  
 
Po pierwsze masz źle dobrane opony do felg Do 13 powinny być 175/70 jest to wymiar wzorcowy czyli średnica koła wynosi 575.2 mm ja założyłem sobie 195/50/15 średnica koła wynosi 576mm czyli różnica wynosi 0.8mm .Jeżeli różnica w średnicy jest na plusie przekłamanie prędkości jest też na plusie jeżeli na minusie prędkość licznik pokazuje mniejszą niż jest faktycznie.Są programy do doboru opon.A co do zużycia paliwka ja mam 1.8 td z 13 zmieniłem na 15 różnica w paleniu jest niezauważalna (w komforcie owszem-na gorsze)
  
 
Dzieki wszystkim za wypowiedzi zakladam 175/70
pozdrowka!
  
 
Z oponami 155 to poprzedni właściciel auta nieźle dowalił - nie dość, że niebezpiecznie, to jeszcze jak to wygląda...

Odnośnie dobierania rozmiarów opon polecam link:
zamienniki opon

Przy seryjnym ogumieniu dla Escorta - 175/70/R13 wychodzą takie wyniki:
Code:

Zamienniki Średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)
155/80R13 578,2 mm -3 mm -0,5 %
175/70R13 575,2 mm 0 mm 0 %
165/65R14 570,1 mm +5,1 mm 0,9 %
165/70R14 586,6 mm -11,4 mm -2 %
175/60R14 565,6 mm +9,6 mm 1,7 %
175/65R14 583,1 mm -7,9 mm -1,4 %
185/60R14 577,6 mm -2,4 mm -0,4 %
195/55R14 570,1 mm +5,1 mm 0,9 %
135/70R15 570 mm +5,2 mm 0,9 %
145/65R15 569,5 mm +5,7 mm 1 %
155/60R15 567 mm +8,2 mm 1,4 %
155/65R15 582,5 mm -7,3 mm -1,3 %
175/55R15 573,5 mm +1,7 mm 0,3 %
185/55R15 584,5 mm -9,3 mm -1,6 %
195/50R15 576 mm -0,8 mm -0,1 %
205/45R15 565,5 mm +9,7 mm 1,7 %
205/50R15 586 mm -10,8 mm -1,9 %
215/45R15 574,5 mm +0,7 mm 0,1 %
175/50R16 581,4 mm -6,2 mm -1,1 %
195/45R16 581,9 mm -6,7 mm -1,2 %
215/40R16 578,4 mm -3,2 mm -0,6 %
225/40R16 586,4 mm -11,2 mm -1,9 %
245/35R16 577,9 mm -2,7 mm -0,5 %
215/35R17 582,3 mm -7,1 mm -1,2 %



Krótko podsumowując:
seria:
175/70R13 575,2 mm 0 mm 0 %
najbardziej popularne zamienniki dla poszczególnych rozmiarów felg:
185/60R14 577,6 mm -2,4 mm -
0,4 %
195/50R15 576 mm -0,8 mm -0,1 %
215/40R16 578,4 mm -3,2 mm -0,6 %

Osobiście jeżdzę na 185/60R14, ale gdy kupię sobie fele 15" to od razu się przesiadam na 195/50
  
 
A wie ktoś na jakich kołach fabrycznie był MK5 Cabrio 1.6 efi ?
  
 
185/60/14 taką miałem oryginalny zapas w cabrio