MotoNews.pl
  

[2101-2107] obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Mam problem z obrotomierzem jak dodaje mocniej gazu to wskazówka leci mi na sam koniec skali i tam zostaje, dopiero jak wyłącze zapłon wraca na początek i uruchomię motor to wraca do normalnej pracy pod warunkiem ,że mocno nie gazuję ponieważ znowu wskazówka leci na koniec skali i tam zostaje chyba ,że włącze kierunkowskaz to trochę drga . Co mam zrobić wymienić obrotomierz ,naprawić czy może mam zwarcie w instalacji?
Proszę o wasze opinie
TURBO

 
 
Turbo to faktycznie masz dziwne objawy, sam nie wiem co moze byc tego przyczyna. Mi niestety tez cos obrotomierz glupieje bo wolno schodza na nim obroty ale nie zawsze, i strasznie glosno chodzi, jak jade ponad 100 to tak chalasuje ze to sie staje denerwujace, nie wiem co z nim jest nie tak wydaje dziwne odglosy ze srodka i tak przy ok 3200 rpm wpada w jakis rezonans i ten odglos jest nie do zniesienia
  
 
Trzba sobie odpowiedzieć na pytanie - w jaki sposób pojawiają się wartosci na obrotomierzu???

Podpowiem - nie ma linki, wiec nic nie może hałasować.

Odpowiedź - z tego co pamiętam to obrotomierz pobiera wartości z aparatu zapłonowego i jeżeli tam są jakieś luzy, czy ogolnie tam jest coś nakopane to wyskakują takie głupoty.

Polecenie - sprawdź aparat zapłonowy.
  
 
Hmmm, a to ciekawe bo mi wlasnie chalasuje obrotomierz, zreszta sam zobaczysz Leszek jak sie przejedziesz on wydaje naprawde dziwne odglosy.
  
 
możecie koledzy powiedzieć ile kosztuje taki obrotomierz (orintacyjnie ) i czy trudno takie cudo do samarki założyć
z góry dziękuję
  
 
Ksyniu, ale do Samarki to chyba tylko jako osobny zegar mocowany na panel, ale nie na deskę? No chyba że byś musiał wymienić deskę na "wysoką" (przypominam, że od 90 roku w Samarach obok deski bez obro były robione też "wysokie deski" właśnie z obrotomierzem).
  
 
Własnie zakupiłem deske poldzia z obrotomierzem przymierzam sie do zamocowania go tylko kombinuje jak go obudować aby współgrał wizualnie z dechą samary bo sam w sobie tez z wyglądu jest toporny hihiihi Myslałem zeby go wsadzić do obudowy po głosnikach z zestawu głosnomówiącego telefonu sagem też był toporny
  
 
Witam
troche OT ale blisko, czy ktos moze mi powiedziec (sprawdzic) jaka sie ma predkosc jezeli obrotomierz pokazuje mniej wiecej 4200 obr/min na V tym biegu w Ladzie 2107???? bo mam zpsuty predkoscionoierz i nie wiem ile jezdze.
pozdrawiam!!!!
lewar
  
 
Cytat:
2004-07-23 23:01:39, Lewar pisze:
Witam
troche OT ale blisko, czy ktos moze mi powiedziec (sprawdzic) jaka sie ma predkosc jezeli obrotomierz pokazuje mniej wiecej 4200 obr/min na V tym biegu w Ladzie 2107???? bo mam zpsuty predkoscionoierz i nie wiem ile jezdze.
pozdrawiam!!!!
lewar


Przy 4200 poganiasz stówką
  
 
A to troche dziwne bo ja przy 4000 to mam 110 km/h prawie
a mam skrzynie IV

[ wiadomość edytowana przez: Pablox dnia 2004-07-23 23:42:54 ]
  
 
jeśli to coś pomoże to u siebie przy 4200 obr licznik pokazuje mnie 140 km/h może trochę zawyżać ale niewiele tyle że nie jest to adekwatne do standardowego silnika bo to osiąga 2.0 choć na przełożeniach ładowskich skrzynia V i most 4:1
  
 
tego nie wie chyba nikt a na pewno nie ja i duzo osob juz probowalo!mam nadzieje ze moj mechanik u ktorego ona teraz stoi bedzie wiedzial co zrobic zeby dzialal!ale czekam na odpowiedzi moze ktos mi jeszcze pomoze?
  
 
Na podstawie tego co napisałeś my też nie wiemy. Równie dobrze możesz napisać "silnik mi nie działa i co z tym zrobić?"
  
 
Nie chce się zgrywać na mądrale, ale w 110 ta usterka występuje nagminnie otóż zdejmij zegary i sprawdź oraz popraw przylutowane kable, te z tyłu obrotomierza na samej płytce. U mnie nie raz się zawieszał i tylko to pomagało. Po prostu popraw wszystko i przylutuj wszystko porządnie u mnie pomogło.
P.S Po pewnym czasie może się pojawić problem ze raz zaskoczy a raz nie, ale jak to porządnie zrobisz powinno bez problemu wytrzymać dłuższy okres czasu. Sprawdź tez samą wiązkę, bo te kable są żałosnej jakości.
  
 
Cytat:
2004-10-27 14:25:48, szariczek pisze:
tego nie wie chyba nikt a na pewno nie ja i duzo osob juz probowalo!mam nadzieje ze moj mechanik u ktorego ona teraz stoi bedzie wiedzial co zrobic zeby dzialal!ale czekam na odpowiedzi moze ktos mi jeszcze pomoze?


może tak więcej szczegółów , chociaz w profilu powinieneś dane uzupełnić

posprawdzaj linke- moze się odkręciła , a moze pękła w pancerzu
  
 
Cytat:
2004-10-27 17:37:20, TROLL pisze:
posprawdzaj linke- moze się odkręciła , a moze pękła w pancerzu


Troll. koledze chodziło o obrotomierz a nie szybkościomierz
  
 
z tego co przeczytałm w poscie zasugerowalem (sam nie wiem czym)się że to ma być predkościomiesz ehhh

Ale to nie zmienia faktu że jest za malo informacji zeby "postawić diagnozę". np nie wiemy jaki wózek, jaki motor, jaki zapłon- bo w sposobie podłączenia obrotomierza są różnice....
  
 
Cytat:
2004-10-27 20:45:22, TROLL pisze:
np nie wiemy jaki wózek, jaki motor, jaki zapłon- bo w sposobie podłączenia obrotomierza są różnice....



To akurat wiemy - 2103 (albo 2106) i jak najbardziej klasyczny aparat zapłonowy
  
 
a jak w 2105 dołaczyć ssobie obrotomierz.gdzie sie go podpina jak mam taki np zz fiata 125p aalbo kupiony zz allegro ???
  
 
Zielony do cewki albo do aparatu zapłonowego, czerwony to plus do akumulatora, czarny to masa a biały to podświetlenie obrotka

Wczoraj taki na szybko podłączałem z Pabloxem