Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() batin carina II 2.0 D Zgierz | 2005-11-15 22:38:15
Hmmm....jaki FILMIK ![]() ![]() ![]() |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2005-11-15 23:29:30 co do diesla na gaz.
spieszę wyjaśnić że diesel nie jeździ na mieszance ropy z gazem, tylko na samym gazie tak jak benzyna, tyle że nie na LPG tylko na CNG. diesla nie da się przerobić na LPG!!! poczytajcie na stronie Czakramu o CNG. ostatnio w niemieckiej prasie motoryzacyjnej ( bodajże Auto-Bild ) było porównanie LPG/CNG. pzdr |
![]() rogacek TOYOTA DRIVER VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2005-11-16 07:41:44
dokładnie. wynika to z tego że CNG ma wysoką odpornośc na spalanie stukowe i można go używać w autach z wysokim stopniem sprężania np. diesel. oczywiście montuje się wtrysk sekwencyjny. miałem ostatnio okazje pojeździć autami na cng. oglądałem tez instalacje. na razie jedyną wadą jest waga butli i cena instalki. rynek czeka na lekkie kompozytowe butle z przystępną cene. |
![]() MisiekII (S) T E L E T U B I Ś Diesel Power Drift Machine Super Turbo Burnout | 2005-11-17 17:21:49
Jakaś nowsza technologia w takim razie. Gdy zrobiło się jakiś czas temu głośno o "gazowym dieslu" to dzialało to właśnie na takiej zasadzie jaką opisałem wcześniej i raczej jeśli juz miałbym cos kombinować to zapewne właśnie w tym kierunku. Podzielam jednak zdanie Piotra dotyczące przeróbki. Diesel to diesel.
Pracującego silnika ![]() Pozdrawiam |
![]() Spro-ket TOYOTA DRIVER Rolka E9 1,3 sedan Wawa | 2005-12-10 01:25:36 Niezbyt często , ale jednak coś tam się zdarza ...
http://www.przeglad-techniczny.pl/arch/2005/09/s10.pdf http://www.mdgaz.pl/index2.php?id=prace a na coś takiego przypadkiem wdepnąłem ![]() Samochód dla oszczędnych |
PiterK Toyota Carina 2.oD Kraków | 2005-12-10 12:09:42 Gra nie warta świeczki naprawde. Diesel ze swojej natury jest bardzo oszczędny, a gaz to nowe urządzenie o które trzeba dbać. Mając gaz i paliwo musisz konserwować i dbać o dwa rodzaje napędów . O ile w benzyniakach to ma sens to dla ropniaków sie ekonomicznie nie opłaca.
Ostatnio znajomy kupił Merca (benzyna) przerobionego na gaz. Od razu do wymiany nadają się wszystkie wtryskiwacze bo ostatni właściciel jeździł i odpalał samochó tylko na gazie. Tak więc gaz wymaga dodatkowych inwestycji i czasami tez trzeba troche pojeździć na benzynie. Dla posiadaczy diesla to nie problem mamy jeden ekonomiczny napęd i o niego dbamy. Zresztą teraz gdy cena gazu poszła w góre to tym bardziej nie ma to sensu. Pamietam jak zakładałem instalacje gazową do Peugeota na gaźniku. "Fachowcy" zrobili zwarcie na cewce zapłonowej i auto "pierdziało" przez miesiąc aż kiedyś się rozkraczyłem na drodze. Jak tacy "fachowcy" wezmą się do przeróbki diesla to już totalna kaplica . Może są jakieś rozwiązania przeróbki diesla na gaz ale to raczej w biurach konstrukcyjnych Toyoty i piernik wie czy kiedyś ujrzą światło dzienne) Pozdrawiam. |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2005-12-12 19:06:45 no trzeba by do jakiejś firmy, co się tym profi zajmuje ( odradzam czakram - szczegóły na priv ), co do diesla na gaz, to butle kompozytowe produkuje stako ( albo będzie produkował w najbliższym czasie - nie jestem pewny ). jeżeli spalanie na CNG jest takie jak na ON, to byłbym za przeróbką - CNG kosztuje 1,30 a ON prawie 4zł, więc chyba się opłaca nawet jak instalka będzie z 6tysiaków kosztować. no chyba ze ktoś robi 5kkm na rok, to wiadomo że nie ![]() jednak sam poważnie zastanawiam sie na wrzuceniu dieselka do mojego potwora, bo 2,2 połykające 16 litrów LPG, to może człowieka wykończyć ![]() |