MotoNews.pl
  

Zamiana sterownika silnika w 2.5 td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem dokładnie czy to jest prawda ale gdzieś słyszałem że można wstawić (zamienić) kompa od silnika 2,5 TDSa z bmw.

Stąd moje pytanko czy ktoś kiedyś robił coś takiego, jeżeli tak to jaki był efekt, opłacalna imprezka - koszty i te sprawy ?
W omie ten sam silnik, ma większą moc i może cosik by się dało poprawić z dynamiką auta bez żadnej ingerencji w oryginalne oprogramowanie.

Zaznaczam że szukałam i nic nie mogłem na ten temat znależć.

Pozdrawiam Krzysiek
  
 
Silnik PRAWIE ten sam. I nie chodzi tutaj tylko o zmianę komputera. Różnią się one również osprzętem. Zdaje się, że inne są pompy wtryskowe.
  
 
Silnik jest ten samiutenki,nawet visko u mnie jest sygnatowane bmw,wiem że moc w bejcy jest większa o 20 km i dlatego kombinuję bo pompa jest sterowana elektronicznie.
  
 
poszukaj sterownika na szrocie od TDS ale zeby był z tego samego roku co twoja omcia. Powinno działać bo wszystko jest z bmw. Przełuz na szrocie odrazu kompa 10min i bedziesz widział czy działa. Tylko musi byc z tego samego roku co omcia. Znajomy przekładał sterownik z bmw do omci i mu nie działało bo steronik był młodszy mniz jego oma obsługiwał przepływke a jego oma nie miała tego.
  
 
Cytat:
2005-07-04 23:22:52, zamich pisze:
.... obsługiwał przepływke a jego oma nie miała tego.


Oooo... No to w sam raz do Omci taxikrzyśka. Też nie ma przepływki
  
 
Chyba nik nie kombinował ze zmianą sterownika a szkoda bo efekcik może być ciekawy
  
 
Sterownik nie bedzie pasował na 100% kumpel patrzył jecze pare sterowników na zadnym oma nie ruszyła. Te sterowniki sa inne na 100% nawet róznia sie wew. budową sprawdziłem pamieci czy maja takie same ale okazuje sie ze nie. I piny (wyprowadzenia) inne.

TEMAT ZAMKNIETY
  
 
Chyba coś jednak można. Ja mam sterownik oplowski , ale silnik poprzedniemu właścicielowi padł i założył taki sam ale od BMW525 2.5tds.
Tylko mechanicy dali ciała bo musiałem poprawiać wszystkie czujniki (były zrobione na skrętke i izolacja , a i głowica ma inne mocowanie kolektora dolotowego, trzeba wiercić szpilki)
Jednym słowem jeśli można silnik to można i sterownik tylko pewnie trzeba ręcznie sprawdzić instalacją (dopasować wg dokumentacji).
  
 
Chyba coś jednak można. Ja mam sterownik oplowski , ale silnik poprzedniemu właścicielowi padł i założył taki sam ale od BMW525 2.5tds.
Tylko mechanicy dali ciała bo musiałem poprawiać wszystkie czujniki (były zrobione na skrętke i izolacja , a i głowica ma inne mocowanie kolektora dolotowego, trzeba wiercić szpilki)
Jednym słowem jeśli można silnik to można i sterownik tylko pewnie trzeba ręcznie sprawdzić instalacją (dopasować wg dokumentacji).
  
 
Z tego co się orientuje,BMW zabezpieczyło się przed konkurencją(OPEL)i specjalnie wyposarzyło silniki będące montowane w Omegach,w inne niż u siebie pompy wtryskowe,oraz sterowniki,aby samym sobie nie stwarzać konkurencji(oba modele wyszły w jednym czasie)i dla tego są takie trudności z uzyskaniem kontatybilności,pomimo takiego samego silnika.Jeśli znajdzie się jakiś dobry mechanik-pasjonat-elektronik,to z pewnością zdola uporać się ze wszystkim,choc pewnie zajmie to sporo czasu.Życzę powodzenia,a jeżeli ktoś bedzie miał przerobiony motorek jak się należy to napewno zostanie zasypany e-meilami do forumowiczów.
  
 
Witam!

Sterownik silnika nie tylko jest połaczony z silnikiem ale jest połączony np abs imo itp z silnikiem jest łatwiej podmienić niz z sterownikiem. Lepeij podajcie nr swoich kompów to moze cos zmajstruje. Zastanawiam sie czy skopiowac swojego chipa. Jak podacie nr. to zobacze czy zabawa jest warta swiecki.