Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | No więc tak, nie trzymanie temp. jest najczęściej spowodowne zawieszeniem się termostatu (cały czas otwarty), w związku z tym radziłbym wymienić termostat, bo niedogrzanie silnika też nie jest dobre dla niego. Kopułka rozdzielacza z temperaturą ma niewiele wspólnego, co najwyżej do szarpania autem (wypadające zapłony, ale nie przy przełączaniu na benzynę).
Sprawa druga, raz spalanie ok. a raz jak smok, może świadczyć o zamarzaniu parownika spowodowanego jego niedogrzaniem. Więc albo się zapowietrza, albo gdzieś jest przytkany obieg. Sprawdź od czasu do czasu czy parownik nie jest oszroniony, jeśli tak to zamarza i wtedy będzie palił jak smok. Sprawdź poziom płynu chłodzącego (czy jest w normie), jeśli jest ok. to zobacz czy na wierzchu nie widać tłustych plam i po lekkim przegazowaniu nie robi się "gejzer" w zbiorniczku (przedmuch spowodowany uszkodzeniem uszczlki pod głowicą i kompresja z silnika wali do obiegu płynu) Jeśli jest przedmuch to parownik może się zapowietrzać i kupa. Jak wszystko jest ok. to trzeba sprawdzić czy obieg płynu w parowniku jest wystarczający. Ale niestety jeśli jesteś (jak piszesz) zielony to bez wizyty u mechanika i gazownika pewnie się nie obejdzie. Możesz też podjechać do jakiegoś mechaniora, żeby sprawdził kompresję w cylindrach, jak jest przedmuch na uszczelce głowicy to na jednym lub dwóch garach kompresja będzie wyraźnie niższa od pozostałych.
Szarpanie przy przejściu na benę może powodować zalany gazem silnik, który dodatkowo dostaje jeszcze dawkę benzyny. Przy ostrej przygazówie szybciej wypalasz nadmiar paliwa i dlatego jest lepiej.
|