Łada Samara 1.3 proszę o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam


Mam bardzo poważny problem ze swojim samochodem łada Samara 1.3.

Problem jest następujący. Jak auto jest zimne np:, jak postoji nacą noc na polu to po odpaleniu jeździ normalnie, ale jak się rozgrzeje silnik i zrobie gdzieś z 30 km po mieście to zaczyna mi strasznie ciężko chodzi sprzęgło, ciężko wskakują biegi, zaczynają starsznie ciężko chodzi hamulce, i to co najgorsze samochód jezdzi strasznie ocieżale, o wiele wolnij się rozpędza.

Powiedzcie mi co to może byc:

1. Zacierający się silnik
2. Końcące się sprzęłp razem z dociskiem
3. Kończąca się skrzynia biegów(mam 5 biegową)


W silniku i skrzyni jest olej wymieniany ostatnio.


Strasznie jest to uciążliwe jak auta po jakis kilometrach zaczyna jechać tak jakby na hamulcu.


Jest jeszcze jedna sugestia jak oswoze pokrywe silnikato widać widoczne slady oleju koło skrzyni biegów i możliwe jest to że poprostu dostaje mi się olej do sprzęgłai się sprzęgło slizga. Bo jak pojezdze np 50 km po mieście to raz na jakiś czas zazgrzyta mi wsteczny bieg.



Bardzo proszę rozważcie wszystkie te możliwości jakie napisałem bo nie chce oddawać go do mechanika niewiedząc co to może być to policzy mnie jak za woły jak bedzie musiał sam szukać przyczyny.

Z góry dziekuję za wypowiedzi i pozdrawiam

Michał
  
 
Wymieniałeś kiedyś zimering pod kołem zamachowym, lub zimering skrzyni?? Dużo ubywa ci oleju??
DEx
  
 
Jaki olej wlałeś do skrzyni biegów. Powinien być taki sam jak do silnika czyli 15W30 lub 20W30. Skrzynia od Samary działa na rzadkim oleju a nie na przekładniowym. Jeżeli masz skrzynię V to ważny jest poziom. Sprawdzasz przez wykręcenie korka wlewowego który jest położony na boku skrzyni ale tego co jest wyżej. Łożysko V biegu musi mieć olej jak nie to bieda.
  
 
Słuchajcie mam na sprzedanie silnik do Samarki 1.3 z roku 1990 z przebiegiem 135 tyś.Miałem dzwona duzego Samara i nie opłaca mi sie robić juz jej dlatego tez kupiłem sobie 2107 i lezy nie potrzebny!!
W silniku przed dzwonem był zmieniony rozrząd cały kompletny nowy głowica zrobiona uszczelniacze gniazda itp. oraz całe kompletne nowe sprzegło!!W wyniku wypadku został zniszczony alternator, rozrusznik oraz obudowa do przykrecania pompki paliwowej.Jakby co mam jeszcze dużo czesci szczególnie tył auta.Jakby co mój numer gg 5320387.Co do ceny napewno sie dogadamy!!

Pozdro
  
 
Odezwij się do mnie na priv
Potrzebuję kilku drobiazgów


CHIO
  
 
Mam pytanie do was
Czy po przekręceniu kluczyka w pozycje przed uruchomieniową obrotomierz powinien skoczyć do końca swojej skali i wrócić? Czy coś jest nie tak?
  
 
Cytat:
Mam pytanie do was
Czy po przekręceniu kluczyka w pozycje przed uruchomieniową obrotomierz powinien skoczyć do końca swojej skali i wrócić? Czy coś jest nie tak?



u mnie skacze ale ja mam elektroniczny diodowy, i poprostu blysnie jak przekrecam na wlaczenie lub jak gasze.
sadze ze bierze sie to z naglego dostarczenia pradu do cewki czyli impulsu do obrotomierza, ale jest to juz moj wymysl
u mnie w kazdym badz razie tak sie dzieje i nie przeszkadza mi to.
  
 
Cytat:
2005-12-06 15:55:23, Ciurus pisze:
u mnie skacze ale ja mam elektroniczny diodowy, i poprostu blysnie jak przekrecam na wlaczenie lub jak gasze. sadze ze bierze sie to z naglego dostarczenia pradu do cewki czyli impulsu do obrotomierza, ale jest to juz moj wymysl u mnie w kazdym badz razie tak sie dzieje i nie przeszkadza mi to.


Ja mam wskazówkowy i właśnie to mnie zdziwiło, bo chyba od początku tak nie było i nie wiem, czy to nie wina jakiegoś dodatkowego niepotrzebnego sygnału
  
 
zeby to wystepowalo tylko przy gaszeniu to bym sie nie dziwil, a ze wlasnie to jest tez przy zalaczaniu zaplonu to jest tez wlasnie dla mnie dziwne.
myslalem ze mam taki obrotomierz.
a moze jest on zle podlaczony :/
hmmmm. zalezy, ty masz orginalnie obrotomierz czy zalozony??
bo jak zakladany to moze mamy ze zlego miejsca wziety plus po zaplonie (cewki i masy raczej nie da sie zle podlaczyc).
ja mam plus z wlacznika wiatraka a wiatrak mam pociagniety z wyjscia pod zapalniczke (i tak nigdy nie uzywam) a chcialem miec zeby mogl chodzic wiatrka bez zaplonu i sie akurat dobrze zlozylo.
ja jednak obstawiam ze to wina obrotomierza

(k***de ale motam )



[ wiadomość edytowana przez: Ciurus dnia 2005-12-06 17:13:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-12-06 17:28:40 ]
  
 
Ja nie pamiętam, gdzie podłączałem, ale sygnał idzie z cewki i wydaje mi się, że nie było tak, jak teraz jest...