Cewki zap³onowe, zap³on, przeróbki konkretne [125p]

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
jako ¿e w 125p jest bardzo s³aby uk³ad zap³onowy ( ) zastanawiam siê nad zmian± na co¶ lepszego, od razu zaznaczam ¿e wiem o mo¿liwo¶ci zamontowania elektronicznego z poldolota i ¶wiec 0,9 zamiast 0,6 ale chcê siê dowiedzieæ czy istniej± inne rozwi±zania takie jak:

1) czy mo¿na zamontowaæ 4 cewki, po jednej na ka¿dy cylinder aby unikn±æ strat w kopu³ce itp i w jaki sposób mo¿naby to wykonaæ to znaczy, sk±d wzi±æ/jak przerobiæ aparat zap³onowy do tego celu i co jeszcze jest potrzebne

2) czy mo¿na zmieniæ cewkê na jak±¶ mocniejsz±, je¶li tak to od czego taka cewka mog³aby byæ (od jakiego samochodu) i co trzeba by by³o przerabiaæ (jaki kondensator itp), cewka mo¿e byæ baaardzo du¿a, bo akumulator mam w baga¿niku a wiêc mam du¿o miejsca pod mask±

nie chcê odpowiedzi typu "po co ci to" albo "we¼ z poloneza" ale tylko praktyczne odpowiedzi typu sk±d wzi±æ/jak przerobiæ.
  
 
Uk³ad zap³onowy - elektroniczny - od Poloneza to jeden z mocniejszych uk³adów jakie znam. Bez problemu radzi sobie z ró¿nymi wynalazkami typu Brisk Racing, Golden Lodge (mowa o ¶wiecach). Oczywi¶cie pod warunkiem, ¿e jego stan jest nienaganny - kable nieskooporowe typu Bougicord. Odradzam silikonowe z wi±zk± wêglow±. Stosowany w Caro Plus uk³ad boschowski z podwójn± cewk± i wy³adowaniem na dwóch ¶wiecach na raz (jedno na suwie wydechu - tzw tracona iskra) nie ma ju¿ tej energii. Skutecznie mo¿na na nim spowodowaæ ¶wiecenie katalizatora na skutek zalania swiecy - dotyczy to ¶wiec Brisk. Jedyna zmiana jak± mogê poleciæ to zastosowanie porz±dnej cewki zap³onowej. Osobi¶cie u¿ywa³em cewki Boscha ale z napisem " FOR TRANSISTOR IGNITION" co do modu³ow to polecam HYBRYD H 161 jako lepszy od Telpoda GL 118. Co do modu³u APE - 05 wersja sportowa to go nie mia³em okazji spóbowaæ.
  
 
czyli mówisz ¿e zap³on elektroniczny z poldolota jest mocniejszy ni¿ wynalazki typu 4 cewki albo jedna wielka cewka?

no dobra, a jest jaki¶ samochód z którego mo¿naby "wtdobyæ" du¿o mocniejsz± cewkê i zamontowaæ w 125p?

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Hush dnia 2005-11-08 13:49:24 ]
  
 
Pamiêtam, ze w VW Passacie 79 cewka od klasycznego zap³onu dawa³a mocniejsz± iskrê.
  
 
my¶lisz ¿e mo¿na spróbowaæw³o¿yæ cewkê od passata 79?
  
 
Pogadaj z Dr. Dcottem, ma zamiar zrobic wlasnie zaplon z rozdzielaczem niskiego napiecia i 4 cewkami bezposrednio nad swieca (z jakiegos w miare nowego Renault, chyba cos w stylu 1,2 czy 1,4).
  
 
Cytat:
2005-11-08 15:11:56, Hush pisze:
my¶lisz ¿e mo¿na spróbowaæw³o¿yæ cewkê od passata 79?


Nie próbowa³em w drug± stronê, natomiast Passat z cewk± od FIATa w ogóle nie chcia³ dzia³aæ. Jak zmierzy³em omomierzem, to wysz³o, ¿e uzwojenie pierwotne w VW jest takie jak w 125p, a wtórne jest tak ze 2,5 raza d³u¿sze.
  
 
czyli w takim razie cewka passata jest mocniejsza i kredens powinien odpaliæ


co do rozdzielacza niskiego napiêcia to w³a¶nie o to mi chodzi aby takie co¶ zmontowaæ ale nie znam sie na tym na tyle dobrze aby wykonaæ to samemu
  
 
Kiedy¶ w "Sam Zrobiê" by³ opis cyfrowego zap³onu do 125p.
  
 
Maly offtopic albo i nie. W moim Boschu GLI ( 1998 ) pojawia sie czasem dosc silny samozaplon przy przyspieszaniu w goretsze dni, mimo ze silnik sie nie przegrzewa. I to pomimo nowych swiec, dobrych kabli, poczyszczonych zlacz, czujnika, itd itp. Nie wiem czy mam za slaba iskre, ze pod obciazeniem sie cos takiego robi, czy modul walniety czy cos z czujnikiem jest, bo wrazenie jest takie jakbym mial zbyt wczesny zaplon. Raz ze samozaplon przy przyspieszaniu a dwa troche za slabo ciagnie z dolu jak na moj gust. Moze ktos z praktyka elektroniczna moze polecic jak malym kosztem poprawic u mnie zaplon? Mowie o kwocie do ok. 200zl.


[ wiadomo¶æ edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-11-09 16:18:00 ]
  
 
W kwocie do 30z³ to kup porz±dny wentylator od komputera (taki od obudowy) i przykrêæ go aby dmucha³ na modu³. Powinno pomóc.
  
 
Na co? Na stukowe?
Ja bym spróbowa³ obni¿yc temp silnika np 82 stopnie, brak os³ony miski olejowej (o ile u ciebie by³a), warto sie pod³aczyæ pod kompa aby sprawdzicjak± silnik ma wed³ug niego temperaturê. Popróbuj te¿ z podaniem do filtra zimnego/ciep³ego powietrza.
Generalnie w boschach taki objaw wystepuje. I to wkurza!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiód³, nie zdradzi³ ani raz.
To wspania³a jest maszyna, choæ ma ju¿ ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Najprostrza metoda to zamiana samochodu... na GSi... 90% tak ma i sposobu na to przez kilka lat istnienia tego forum nie wymy¶lono...
  
 
Witajcie.

Odgrzeje watak takim pytaniem

Czy mozna wymienic aparat zaplonowy taki zwykly na elektroniczny taki z jakism tam modulem czy cos? Chodzi mi o taka wymiane ze wyjmuje jeden w wkladam drugi. Teraz mam taki ze do aparatu dochodzi taka rurka od filtra powietrza (ktos mi wyjasni po co??).

Da sie tak czy jakos inaczej trzeba co robic?

  
 
ESP, przejrzyj to forum i spróbuj sam poszukaæ na takie pytanie odpowiedzi. Przeczytaj sk±dkolwiek o tym, z czego sk³ada siê elektroniczny zap³on w silnikach Poloneza (cewka, modu³ steruj±cy, bezstykowy aparat zap³onowy, oraz pi******ny zielony kabelek) i naprawdê spróbuj pokombinowaæ nad tym problemem. Wtedy dopiero przedstaw swoje wnioski, z pytaniem czy siê mylisz, czy dobrze my¶lisz. Aha.... jak napiszesz jeszcze jaki to silnik, to mo¿e nawet kto¶ bêdzie w stanie ci rzeczowo na to pytanie odpowiedzieæ.

Dziêki temu szybciej uzyskasz odpowied¼ na swoje pytanie, uwierz mi naprawdê!
 
 
Cytat:
2005-12-23 13:19:47, esp pisze:
Witajcie. Odgrzeje watak takim pytaniem Czy mozna wymienic aparat zaplonowy taki zwykly na elektroniczny taki z jakism tam modulem czy cos? Chodzi mi o taka wymiane ze wyjmuje jeden w wkladam drugi. Teraz mam taki ze do aparatu dochodzi taka rurka od filtra powietrza (ktos mi wyjasni po co??). Da sie tak czy jakos inaczej trzeba co robic?



chodzi Ci o to ¿eby zmiast palca w rozdzielaczu. co¶ elektronicznego rozdziela³o zap³on?

nie da siê, trzeba by zmieniæ ca³y uk³ad zap³onowy
  
 
Cytat:
2005-12-23 13:58:18, LifeGuard pisze:
chodzi Ci o to ¿eby zmiast palca w rozdzielaczu. co¶ elektronicznego rozdziela³o zap³on? nie da siê, trzeba by zmieniæ ca³y uk³ad zap³onowy


Life, piszesz o tym, by za³o¿y³ sobie ECMkê oraz ca³e bebechy od BOSCHa albo Abimexa SPI? Jak dla mnie paranoja, ale có¿...

P.S. Przed chwil± przez przypadek malo co bym Life-a posta nie zedytowa³... spud³owa³em w ikonkê
 
 
Cytat:
2005-12-23 14:16:15, robreg pisze:
... P.S. Przed chwil± przez przypadek malo co bym Life-a posta nie zedytowa³... spud³owa³em w ikonkê



no teraz to trzeba uwa¿aæ bo widok okna jak w my¶liwcu, tyle przycisków
  
 
Cytat:
2005-12-23 15:29:39, LifeGuard pisze:
no teraz to trzeba uwa¿aæ bo widok okna jak w my¶liwcu, tyle przycisków


Do czego¶ takiego mo¿na siê przyzwyczaiæ. BTW - wymy¶li³em nowy wska¼nik

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiód³, nie zdradzi³ ani raz.
To wspania³a jest maszyna, choæ ma ju¿ ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
jaki i czego tym razem ten wskaznik Olo