MotoNews.pl
  

Powietrzny termostat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj zdemontowałem puszke od filtra powietrza w celu pomalowania. Postanowilem sprawdzic termotat. Po pieciu minutach pompowania goracego powietrza(suszarka) w otwor od ciepłego p. termostat ani drgnie. Postanowilem go wsadzic do kuchenki elektrycznej (póki Mamy w domu nie bylo ) i nastawiłem na 80 st. C i nic. Wychodzi na to ze trzeba kupic nowy. Czy ktos ma jakies inne pomysły na test termostatu?
  
 
HEHE dobre, a może po jakiejś trasie zdjąć papierową rure z dolotu filtra i sprawdzić paluchem, albo wzrokiem pomagajac latarką w jakim położeniu jest klapka. To samo wykonać też na silniku zimnym :>
  
 
Po co będziesz kupował. Zblokuj go srubka aby brał tylko zimne powietrze albo go wywal całkowicie. Ja mam go zablokowanego i jest git.
  
 
Masz racje Jojo pokombinuje zeby ustawic go w pozycji zimne.
  
 
Blokuj bez zastanowienia. Od biedy da sie to zrobić w 10 min za pomocą śrubokręta i scyzoryka. Tyle trwało to u Majchala na III zlocie PTK.
Wywal element termiczny, a samą klapkę albo zablokuj blachowkrętem lub przyklej. Mozesz takze ją wyrzucić i jakos tylko zaślepić mniejszy wlot.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Potwierdzam że to da się tak zrobić jak opisuje OLO.
OLO ratował mój termostat ( a raczej go dewastował ) a ALF ratował mój kciuk, bo krwawił jak prosiak
  
 
U mnie to latało we wszystkie strony,wydając przy okazji irytujący grzechot.Kupilem nowy ale sytuacja się powtarza,także faktycznie lepiej go zblokować.
  
 
Ja mam ino pytanko. Zblokowałem dzisiaj termostat bo podawał mi tylko ciepłe, no i pytam się was jaka jest różnica w pracy silnika pomiędzy podażą zimnego a ciepłego powietrza, nie wiem równiej chodzi, mniej pali, lepiej się wkręca na obroty czy jak to jest.
  
 
Ja tez dzisiaj zblokowalem.
Róznica powinna byc taka:lepsze osiagi albo mniejsze zuzycie-zalezy od stylu jazdy. Własnie chyba taka idea przyswieca montazowi intercoolerow. Jednak przyblokowanie termostatu to nie to samo co montaz intercoolera i nie wiem czy sie cos odczuje. Moze niech sie wypowiedzą ci ktorzy juz wczesniej poblokowali.
  
 
Przy zablokowanym na zimne, trochę sie dusi silnik przy około 1,5-2 tyś obr, ale tylko w tedy jak jest zimno na dworze (poniżej 0) i jade na benzynce. Jak silnik złapie troche temperaturki to wszystko jest ok.
  
 
Co do pracy silnika to jest faktycznie problem do czasu zanim się nieco zagrzeje, a na dworze jest zimno.
Jednak ja nie mam termostatu już od roku i nie narzekam. Po wywaleniu jeszcze OLO przeregulował mi gaz i tak się sprawa ma.
Jak jest silnik rozgrzany to obroty sie ładnie trzymają określonego pułapu ( wczesniej przygasał ), poza tym lepiej się wkręca i jest jakby żywszy, (bo dotychczas jak się rozgrzał to był mułowaty). Trochęmniej pali, ok 0,5-1 litra, ale zawsze.
Ma też minusy, bo jak się jedzie na luzie z prędkością powyżej 60-70km/h powietrze wchodzi bez większych przeszkód w rurę ( mam obok lampy ) i przygasa, ale na luzie i tak nie wolno jeździć więc nie ma problemu
Podsumowując coś to daje, i warto to zrobić, ale nie przeceniajmy tego zabiegu, od niego koników nam nie przybędzie.
  
 
Jeszcze jedno, po co jest ta blaszka w puszcze filtra, ta przy wlocie strugi powietrza. Da coś to jak ją wywalę.
  
 
Cytat:
Jeszcze jedno, po co jest ta blaszka w puszcze filtra, ta przy wlocie strugi powietrza. Da coś to jak ją wywalę.


Jeżeli chodzi tobie o ten łącznik między metalową puszką filtra powietrza, a rurą doprowadzającą to powietrze, to to jest własnie TERMOSTAT
  
 
Nie nie o to chodzi, w środku w puszcze od tej strony co wlatuje powietrze jest taka poprzeczna blacha hamująca powietrze (tak mi się zdaje że po to tam jest) i dlatego się pytam co się stanie jak ją usunę, bedzie lepiej ciągnął powietrze czy nie?
  
 
W środku? nie wiem o co chosi
  
 
Cytat:
2003-03-06 20:31:30, MAJCHAL pisze:
W środku? nie wiem o co chosi


Ja tez. U mnie nie ma tam niczego
  
 
Cytat:
2003-03-06 19:49:16, Mebig_489_PTK pisze:
Nie nie o to chodzi, w środku w puszcze od tej strony co wlatuje powietrze jest taka poprzeczna blacha hamująca powietrze (tak mi się zdaje że po to tam jest) i dlatego się pytam co się stanie jak ją usunę, bedzie lepiej ciągnął powietrze czy nie?



A ja wiem o co chodzi.

Najlepiej wyślij priva OLOwi, to ci doradzi.
  
 
Cytat:
2003-03-06 20:35:56, Janio pisze:

A ja wiem o co chodzi.

Najlepiej wyślij priva OLOwi, to ci doradzi.



Niech Olo może napisze na forum co da wywalenie tej blaszki
  
 
W starszych obudowach nie było tej blaszki. Ma ona na celu lepsze rozprowadzenie powietrza wokół filtra. Ale czy to dużo da, to nie wiem, ktoś kiedys opisywał wrażenia.
  
 
Cytat:
2003-03-06 20:35:56, Janio pisze:
A ja wiem o co chodzi.



Ja też . Takie ustrojstwo jest we wtryskowcach.
Olo: napisz na forum, sam chciałbym wiedzieć co da wywalenie tego?