Alternator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W mojej e34 m50 2.0i z klimą jest alternator 90A a u kumpla w takiej samej wersji auta jest 140A.Czy fabrycznie zakładano tak różne alternatory?
  
 
montowali rozne -> http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HB51&mospid=47370&prod=19920300&hg=12&fg=22
  
 
Tak,napewno były różne,ale słyszałem opinie że do klimy powinno być 140 A.Dlatego niewiem czy ktoś wcześniej nie wymieniał alternatora i założył co miał pod ręką ,a nie to co powinno być???
Pozdro.

[ wiadomość edytowana przez: slaw369 dnia 2005-04-05 18:53:33 ]
  
 
orientuje sie ktos czy ladowanie 13,8 na postoju z wlaczonymi swiatlami to prawidlowa wartosc ? chce kupic akumulator i chcialem sie upewnic ze ladwoanie jest ok zanim kupie.
  
 
na wolnych sie nie sprawdza daj na 2 tyś obr i włącz jeszcze dmuchawe powinno byc powyżej 13.9 a najlepiej 14.4v
  
 
a ja mam ladowanie na wolnych 13.4 i wszystko mam ok. Auto chodzi pieknie, ladowanie jest wystarczajace i wszystko gra i spiewa
  
 
Cytat:
2005-09-21 23:48:39, gie_rappa pisze:
a ja mam ladowanie na wolnych 13.4 i wszystko mam ok. Auto chodzi pieknie, ladowanie jest wystarczajace i wszystko gra i spiewa




na nowym alternatorze za 100 zl o ile pamietam? ja na postoju jak wlaczylem swiatla i klime spadlo do 13,75.

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-09-22 00:31:51 ]
  
 
Cytat:
a ja mam ladowanie na wolnych 13.4 i wszystko mam ok

no dobra ale na wolnych sie nie jeździ jakie masz na wyższych bo jeżeli takie samo no to powodzenia żeycze po 1 października i pierwszych przymrozkach
Cytat:
ja na postoju jak wlaczylem swiatla i klime spadlo do 13,75.

na jakich obrotach?
  
 
Cytat:
2005-09-22 08:48:25, hz10 pisze:
na jakich obrotach?




no znow bez gazu czyli kolo 700
  
 
Po pierwsze jak chcesz sprawdzić ładowanie to rób to na obciażonym zasilaniu np.światłami, dmuchwą( jak to hz słusznie zauważył) .
Po drugie lepiej byłoby zmierzyć prąd a nie napięcie, ale trzeba uważać, aby silnik nie pracował z odłączonym akumulatorem.
( oczywiście pomiar napięcia wystarczy dla mniej dokładnego sprawdzenia). Mierzone napięcie może trochę różnić się w różnych samochodach ze względu na poziom naładowania akumulatora.
Po trzecie warto mierzyć w całym zakresie obrotów. Jak napię cie będzie rosnąć od ok. 13 do ponad 14 V to jest OK. Ideał 14.5V(o czym pewnie każdy wie).

  
 
Cytat:
2005-09-22 12:13:39, Milas pisze:
Po pierwsze jak chcesz sprawdzić ładowanie to rób to na obciażonym zasilaniu np.światłami, dmuchwą( jak to hz słusznie zauważył) .




przeciez napsialem ze mierzylem z wlaczonymi swiatlami i klima czyli dmuchawa automatycznie...

bylo 13,75 na postoju bez dodawania gazu, pozniej moze zmierze przy roznych obrotach
  
 
Witam,
Ja się trochę podepne pod temat. Dziś padł mi alterantor, a raczej regulator i szczotki sa do bani. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Nie palila misie kontrolka od ladowania i nie było łądowania. wymontowalem ten regulator i przeszlifoalem troche szczotki. Chwilowo działa, ale podejzewam ze niedlugo padnie.

Ja niestety trafilem na tego cholernego VALEO 80A, a regulatory do tego dziadostwa troche kosztują. Mam zatem pytanie: Czy bez problemu będzie mi pasowal jakiś BOSCH??

Jak ktoś wie gdzie moge kupic jakies tanie zamienniki tego regulatora to prosze dac znac na robycomp@wp.pl.

Jako ciekawostkę muszę wam powiedziec że ten VALEO 80A jest z oryginału a też mam klime

Pozdro!
  
 

Mam w sumie,podobny problem tez mam Valeo gdzie padł regulator i gość zajmujący sie alternatorami znalazł w katalogu zamiennik z Boscha i powiedział że wszystko pasuje a uzywany dobry Bosch kosztuje taniej niz nowy regulator ze szczotkami do Valeo.