Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | To, że Masz opór na cewce wcale nie musi oznaczać, że cewka jest sprawna. Cewka może mieć wewnętrzne zwarcie. Wewnętrzne zwarcie w uzwojeniu może być niewidoczne z zewnątrz, ale będzie powodowało zwiększony pobór prądu i przepalanie bezpiecznika. Jedyna możliwość stwierdzenia, czy cewka jest na pewno dobra to po pierwsze trzeba znać opór tej cewki (fabrycznie nowej), a następnie ją wymontować i zmierzyć "na stole". Po zamontowaniu z powrotem jeśli okaże się, że opór jest zgodny z danymi, należy zmierzyć jej oporność względem masy auta, ma być taka sama jak wymontowanej. Jeśli opór zamontowanej cewki jest mniejszy od oporu wymontowanej to świadczy to o zwarciu lub półzwarciu do masy wewnątrz obudowy.
Moim zdaniem na naprawianie tego szkoda czasu. Lepiej wymienić cały elektrozawór (nie są to jakieś straszne pieniądze, z tego co mi wiadomo to coś ok. 30-40 zł) i mieć pewność, że ten element jest w 100% sprawny. Sam reduktor nie ma wpływu na większy pobór prądu, w każdym razie nie w takim stopniu, żeby palić bezpiecznik. |