Przyspieszenie walu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pytanie czysto techniczne - z jakim maksymalnym przypspiszeniem kątowym moze sie zmieniac prędkość wału korbowego ?????
Chodzi nie tylko o silniki poloneza ale i o inne tez
  
 
Jeżeli założyć, że na biegu luzem od prędkości biegu jałowego ok. 1000 obr/min do np prędkości 6000 obr/min silnik rozbiega się w ok 1sekundę, to:

przyspieszenie kątowe e = różnica prędkości dW / różnica czasu dT

dW = (6000-1000) obr/min = 5000 obr/min = 5000 * 2 Pi radianów / 60 sekund = 523 rad/s

dT = 1 s

e = dW / dT = (523 rad/s) / 1 s = 523 rad/s2
  
 
Oki chodzi mi tylko o to czy silnik w ciagu sekundy da rade przyspieszyc do tych obrotow
  
 
wedlug mnie w sekunde moze byc problem... chociaz na nieobciazonym silniku, trzeba sprawdzic
  
 
sam silnik jako taki w teorii to da rade osiagnac w/w wynik, ale co z reszta? Reszta nie nadazy za silnikiem i albo bedzie poslizg na sprzegle wraz ze spaleniem go lub mocne szarpniecie i teraz juz wszystko zalezy od tarcia opon, ciezaru calkowitego pojazdu ciagnietego przez silnik oraz przyciagania ziemskiego czyli albo szarpnie zlapie poslizg guma i pojedzie albo szarpnie i silnik zgasnie.
i wogule nie wiem czy o to ci chodzilo bo jestem po paru glebszych i dobrze mi sie pisze ale juz was zanudzal, a tak wogole to pozdro 4 @// wasz .dow
  
 
chodzi o silnik -sam silnik bez sprzegla na luzie
  
 
DA RADE
  
 
Głównym ogranicznikiem jest tu chyba nie wał, tylko koło zamachowe. Przede wszystkim k.zam. ma większą wagę osadzoną na znacznej średnicy, która to ma znacznie większy wpływ na osiągane przyspieszenia kątowe.
Dzbanek