Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | DL778, problem gaśnięcia po wciśnięciu sprzęgła przy dużej prędkości może być spowodowany: źle ustawionym wlotem powietrza, do którego powietrze jest wtłaczane podczas jazdy z dużą prędkością, źle wyregulowanym parownikiem, źle ustawionymi parametrami funkcji cut-off.
Funkcja Cut-off to "odcięcie" (tak naprawdę zubożenie mieszanki) zasilania silnika gazem podczas hamowania silnikiem. Podczas jazdy z dużą prędkością obrotową, kiedy puszczasz pedał gazu i zamykasz przepustnicę komp gazowy dostaje informację o jej zamknięciu z czujnika TPS, sprawdza jakie są obroty silnika i jeśli są wyższe od ustawionego w kompie LPG progu, zaczyna zamykać krokowy (zubażać mieszankę) do, również ustawionego w kompie, progu. Kiedy prędkość obrotowa silnika spadnie do zadanej wartości (np. 1800 obr/min) komp gazowy ustawia krokowca z powrotem w pozycję wyjściową (PWA) , a następnie zaczyna sterować mieszanką na podstawie sygnałów sondy. To tak w skrócie co to jest.
Jeśli parametry funkcji są źle dobrane to może to powodować gaśnięcie silnika i/lub strzały w kolektor.
|