Burn Omega, Burn - czyli pożar

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
dzis w trasie, po włączeniu ogrzewania i włączeniu ogrzewania tylnej szyby, poczułem swąd spalenizny, a zaraz potem zobaczyłem dym spod pokrywy skrzynki bezpieczników (później płomienie). Dzięki sprawnej akcji gaśniczej (w moim wykonaniu), pożar został zażegnany ze stosunkowo niegroźnymi kosekwencjami. Nadaplona została skrzynka bezpieczników, od zewnątrz. W efekcie czego połowa wskaźników na desce rozdzielczej nie działa.

Na szczęscie z oświetleniem i sterowaniem silnika nic się nie stało, więc dojechałem w miarę sprawnie do celu.

Mam tylko pytanie, co mogło spowodowac pożar?

Tzn, czy gdzieś było/jest zwarcie, i jeden z bezpieczników zagrzał sie tak, że aż spalił skrzynkę?

Czy może ma z tym cos wspolnego obciążenie instalacji (ogrzewanie/szyba/itd)?

Czy jedno i drugie?

Omega A/88/c20ne/sedan.

Pozdrawiam,
tomekP
  
 
Cytat:
Czy może ma z tym cos wspolnego obciążenie instalacji (ogrzewanie/szyba/itd)?



Bezpieczniki dmuchawy i ogrzewania tylnej szyby są oddzielne, więc przeciążenie instalacji nie wchodzi w grę.
Bezp. tylnej szyby F18 - 30Amper z pewnością w razie zwarcia "po bezpieczniku" sfajczy się.
Są dwie możliwości:
albo na skutek zanieczyszczonego styku bezp. punktowe przegrzanie i ... to co miałeś.
albo jakieś samoróbki w instalacji.
Stawiam na to drugie.