Starlet: Pompa czy korektor sił hamowania?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeżdżę Toyotą Starlet EP91 1.3 z 1998. Na przeglądzie pomiar na hamowni wykazał różnicę na tylnej osi. Lewy tył= 1.85kN, Prawy tył= 0.70kN, różnica 63%!!! Hamulce przód to tarcze, tył: bęben. Przód jest prawie równo (po 1.41kN). Auto jest bez ABS'a. Na tylnej osi dodatkowo jest różnica w oporach toczenia LT=90N, PT=180N. Skąd różnica w oporze toczenia?? 63% w sile hamowania więc mechanicy zabrali się za prawe tylne koło i wymienili szczęki (podobno grubość ok ale wyślizgane) różnica zmalała do 38%,... czyli nadal źle.... więc wymieniłem cylinderek, co nic nie dało. Diagnoza: wymienić korektor sił hamowania. Ale czy to na pewno on?? Obserwuję od dłuższego czasu, że aby zatrzymać auto muszę coraz bardziej wciskać pedał w podłogę, kiedyś hamulce były ostre, wystarczyło "dotknąć" i auto hamowało, teraz muszę wcisnąć dobre 5cm żeby auto zaczęło porządnie hamować. Skąd ten luz?? Przy pulsacyjnym hamowaniu jest bez zmian, hamulce łąpią przy wciśniętym pedale. Dzięki za odpowiedzi. Chętnie kupię używany, sprawny korektor siły hamowania lub pompę.
  
 
Cytat:
2006-06-08 12:16:38, ebartek pisze:
[...]63% w sile hamowania więc mechanicy zabrali się za prawe tylne koło i wymienili szczęki (podobno grubość ok ale wyślizgane) różnica zmalała do 38%[...]



Czy chcesz przez to powiedzieć że wymienili tylko z jednej strony ???
Pozdro.