Pomocy ! ;-) Padł mi silnik .. jak ocenić wiek nowego zakupu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprowadzono mi samochodzik BMW e-36
zaufalem komuś i trafilo sie to co sie trafilo.
Poddalem go zabiegom upiększającym i
doprowadziłem do stanu bardzo dobrego.
Wymiana amorków, tarcz, klocków, sprężyn,
sworzni, foteli i oczywiscie filtrów, oleju
oraz rozrządu. Niestety jak sie okazalo
po pewnym czasie że auto ma przekladany silnik
i zamiast 116 tyś przebiegu ma sporo wiecej.
Skończył się silnik a jego remont sie nie opłaca.
Na rynku jest wiele ofert i ostatnio znalazłem
silnik jak u mnie ( 1,6 z rozrządem na pasek
podobno przyjechał w samochodzie rozbitym i
rozebranym na części o roku produkcji 97.
Przebieg to podobno 50. 000 km ...
... chciałbym go kupić ale nie zamierzam znowu
komuś ufać i chciałbym określić jego rocznik
oraz ewentualnie stan. Koszt tego silnika to 1800 zl
Mam nadzieje że podpowiecie mi co i jak bo na dzień
dzisiejszy mam odremontowane auto bez silnika
a niechce sie w kolejne gówno władować.

Pozdrawiam.
_________________
Marcin "MrG" Gontarz
mbx : mrg(at)nowanet.pl
gad : 3864459 | icq : 19032134
  
 
jak musisz wymienić silnik to lepiej zainwestuj w 1,8 są to jedne z lepszych motorów. 1,6 to za mało do takiego auta. Najlepiej poszukaj auta z rozwalonym tyłem do sprzedaży na części to będziesz mógł sprawdzić co kupujesz.
  
 
bierz 1,8 is czyli dohc 140kucy... podchodzi i nic nie trzeba zmieniac (ani skrzyni, mostu czy walu..)
a kupic, no, hm... ciezko trafic dobry.
  
 
powiem ci tak jezeli ktos chce ci wcisnąć silnik z 97 na pasku to cie chce wyrolowac bo ten rocznik miał tylko łańcuszek a jak ci tu podpowiadają to 18 to jest lipa a 18is fakt jest mocny ale z czesciami jest ciezko ja miałem juz 2l i 18 a teraz jezdze 16 w kombi i ci powiem ze nienażekam a jesli chcesz poszalec to kup sobie 2l bo powiem ci ze 18 na pasku jest słabszy niz 16 na łańcuszku sam do doswiadczyłem
  
 
powiem ci tak jezeli ktos chce ci wcisnąć silnik z 97 na pasku to cie chce wyrolowac bo ten rocznik miał tylko łańcuszek a jak ci tu podpowiadają to 18 to jest lipa a 18is fakt jest mocny ale z czesciami jest ciezko ja miałem juz 2l i 18 a teraz jezdze 16 w kombi i ci powiem ze nienażekam a jesli chcesz poszalec to kup sobie 2l bo powiem ci ze 18 na pasku jest słabszy niz 16 na łańcuszku sam do doswiadczyłem
  
 
z tego co mi wiadomo 1,6 i 1,8 od 1993 maja łańcuchy a nie paski rozrządu

TRZEBA MIEĆ TUPET ŻEBY COŚ TAKIEGO WCISKAC !!!

MAM SILNIK 1,8 113 KONNY I ODRADZAM CI SILNIKI M40 BO TO HŁAM DO JAKIEGO BAWARIA SIĘ NIE PRZYZNAJE

SPALANIE 1,8 NA MIESCIE PRZY SREDNIM WCISKANIU 12 LITERKÓW TAKŻE NIE JEST MAŁO

POLECAM 2,0 LUB 2,5 BO TO SILNIKI CO SPALĄ 15-16 LITRÓW W MIESCIE ALE JAK TRZEBA TO DODATKOWE kilkadziesiąt KONI SIĘ PRZYDAJE



[ wiadomość edytowana przez: biernas126 dnia 2006-08-14 21:02:37 ]
  
 
2.0 i spalanie 15-16 litrów i pewnie jeszcze E36 ??
To chyba jak trzymasz pedał gazu non stop w desce. I na każdych światłach ruszasz z piskiem po to żeby na kolejnych hamować.

Jak ci 2.0 M50 spali 11 litrów w mieście w E36 to będzie dużo.
  
 
Cytat:
2006-08-14 21:02:03, biernas126 pisze:
SILNIKI M40 BO TO HŁAM DO JAKIEGO BAWARIA SIĘ NIE PRZYZNAJE


nie wiem skad te info?
Cytat:
SPALANIE 1,8 NA MIESCIE PRZY SREDNIM WCISKANIU 12 LITERKÓW TAKŻE NIE JEST MAŁO


zgadza sie

Cytat:
Jak ci 2.0 M50 spali 11 litrów w mieście w E36 to będzie dużo.

jajcaz
  
 
Cytat:
Cytat:
Jak ci 2.0 M50 spali 11 litrów w mieście w E36 to będzie dużo.


jajcaz



No widzisz tak się składa, że ja już miałem dośc takich komentarzy jak ten twój i w mojim silniku 2.0 12V B20 129KM postanowiłem sprawdzic spalanie. Zalałem do pełna i zrobiłem 100km i następnie ponownie zatankowałem. Weszło 11 litrów. Trasa wyglądała następująco - Gliwice, Zabrze, Bytom, Katowice, Tychy, Mikołów, Knurów i na stacje paliw - dokładnie 102km. I to była jazda przez miasto -ze srednią prędkością 75km/h, a dokładnie 2 położenia wskazówki 60 km/h i 90km/h. Jazda oszczędna, i nie twierdze, ze zawsze się tak da i zawsze pali 11 litrów. Ale nie jest to niemożliwe.

Ja od 100 lat słysze, ze silnik 24V pali mniej od 12V i to w przypadku E34. A jak mniemam E36 nie waży jak E34 1400kg ??

A TAK WOGÓLE TO KONIEC TYCH OFF-TOPIC'ÓW - bo gość chciał sie dowiedzieć jak ma sprawdzić silnik przed zakupem, a nie jaki mamy mu polecić.

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2006-08-15 13:39:48 ]
  
 
Cytat:
SILNIKI M40 BO TO HŁAM DO JAKIEGO BAWARIA SIĘ NIE PRZYZNAJE

mibhell powiedział "nie wiem skad te info?"





zatem powiedz mi... czy nie jest prawdą że 75% silników m40 cierpi na klepanie zaworów i niejednokrotnie jak i w moim przypadku kończy się to wymianą wałka rozrzadu, popychaczy i dźwigienek co opiera się na cudownej kwocie 1000zł bez kosztu wymiany??

;i proszę nie mów mi że skoro zdecydowałem się na bmw to powinienem się z tym liczyć bo to normalne

ja chcę jedzić i dla tego nikomu nie polecę silnika m40 1,6 czy tez 1,8 bo to hłam!
  
 
Cytat:
czy nie jest prawdą że 75% silników m40 cierpi na klepanie zaworów


A który silnik na to nie cierpi mając 250 tys. km przejechane??
I sam ci odpowiem - DAEWOO - bo nie dożyje takiego przebiegu.
I wiele wiele innych - które dożyją...

Cytat:
i niejednokrotnie jak i w moim przypadku kończy się to wymianą wałka rozrzadu, popychaczy i dźwigienek co opiera się na cudownej kwocie 1000zł bez kosztu wymiany??


Kmple mają M40, M50 i też klepało, a sam wałek od Febi kosztował 1000zł i nie płakałem (wymieniłem walek bo reszta była okej). Proprostu jak samochód ma taki przebieg to jest normalne, że może się zdarzyć wymiana wałka. I to nie ważne czy to M20, M40,M50 czy jaki kolwiek inny. Poprostu wałek się zużywa - są przypadki, ze zrobi sie 400 tys. na jednym wałku. Ale chyba tylko jak ktoś co 7000km wymieniał olej (ew. co pół roku).

Cytat:
proszę nie mów mi że skoro zdecydowałem się na bmw to powinienem się z tym liczyć bo to normalne


Normalne to jest jeżeli masz 200-250 tys km. Jeżeli masz mniej tzn. że w rzeczywistości masz pewnie więcej
Jest jeszcze opcja, że przebieg masz okej, a kupiłeś jeżdzącego trupa Ktoś poprostu zmieniał olej jak chciał.

Cytat:
ja chcę jedzić i dla tego nikomu nie polecę silnika m40 1,6 czy tez 1,8 bo to hłam!


A nie wziałeś pod uwage, że poprostu ty kupiłeś szajs. Ktoś cię nabił w butelke itd... Moji znajomi jakoś nie mają takich problemów.
  
 
Cytat:
A nie wziałeś pod uwage, że poprostu ty kupiłeś szajs. Ktoś cię nabił w butelke itd... Moji znajomi jakoś nie mają takich problemów.



moje BMW jest jeżli się nie mylę pierwszym z nieklepiacym silnikiem M40 w miescie

muszę się zgodzić z całym textem o przebiegu...
  
 
Cytat:
moje BMW jest jeżli się nie mylę pierwszym z nieklepiacym silnikiem M40 w miescie


To oznacza, że kupiłeś porządne BMW, a nie jakiś po crashteście ze szrotu Tylko pogratulować
  
 
Cytat:
2006-08-15 13:32:47, Buczer pisze:
No widzisz tak się składa, że ja już miałem dośc takich komentarzy jak ten twój i w mojim silniku 2.0 12V B20 129KM postanowiłem sprawdzic spalanie. Zalałem do pełna i zrobiłem 100km i następnie ponownie zatankowałem. Weszło 11 litrów. Trasa wyglądała następująco - Gliwice, Zabrze, Bytom, Katowice, Tychy, Mikołów, Knurów i na stacje paliw - dokładnie 102km. I to była jazda przez miasto -ze srednią prędkością 75km/h, a dokładnie 2 położenia wskazówki 60 km/h i 90km/h. Jazda oszczędna, i nie twierdze, ze zawsze się tak da i zawsze pali 11 litrów. Ale nie jest to niemożliwe. Ja od 100 lat słysze, ze silnik 24V pali mniej od 12V i to w przypadku E34. A jak mniemam E36 nie waży jak E34 1400kg ??



Ale o czym ty Buczer do mnie rozmawiasz.. jak chcesz biuc rekordy minimalnego spalania to jasne ze zejdziesz do 11 ale powiedz uczciwie czy na codzien tak jezdzisz i czy tyle ci pali?? ja tez moge zrobic tak ze moja wezmie mi 10l w trasie a moege tak ze wezmie17l.. simple
Cytat:
A TAK WOGÓLE TO KONIEC TYCH OFF-TOPIC'ÓW



A od tego mój drogi to ja jestem tu m. in. ja

Cytat:

zatem powiedz mi... czy nie jest prawdą że 75% silników m40 cierpi na klepanie zaworów i niejednokrotnie jak i w moim przypadku kończy się to wymianą wałka rozrzadu, popychaczy i dźwigienek co opiera się na cudownej kwocie 1000zł bez kosztu wymiany??

;i proszę nie mów mi że skoro zdecydowałem się na bmw to powinienem się z tym liczyć bo to normalne

ja chcę jedzić i dla tego nikomu nie polecę silnika m40 1,6 czy tez 1,8 bo to hłam!



Troche siebiernas zagalopowałes.. ja tez ma M40 i poza 2 chydraulikami które odzywają sie tylko podczas odpalania zimnego silnika silnik chodzi jak igiełka.. a cała reszte Buczer dobrze naswietlił wiec sprawa jasna..

temat pretenduje do zamkniejcia niestety wiec prosze na temat
  
 
Cytat:
Ale o czym ty Buczer do mnie rozmawiasz.. jak chcesz biuc rekordy minimalnego spalania to jasne ze zejdziesz do 11 ale powiedz uczciwie czy na codzien tak jezdzisz i czy tyle ci pali?? ja tez moge zrobic


Z ręka na sercu mogę stwierdzić, ze silnik nie pali mi więcej niz 12 litrów przy normalnej codziennej miejskiej jeździe. Jak chce oszczędniej i moge sobie pozwolic na płynną, spokojną jazdę bez jakis gwaltownych przyspieszeń tak jak teraz w wakacje to mieszcze się spokojnie poniżej 11 litrów. Oczywiście zdarza się, że się spieszę i wtedy wskazówka znika na ekonomizerze w niekończoności a i spalanie gwałtownie rośnie
Ale napewno nie moge powiedzieć, że auto pali mi jakoś strasznie dużo. Ja po dwóch latach jestem zadowolony - bo myslałem że będzie gorzej

Co do silnika to na twojim miejscu włożyłbym większy, ale bez przesady - najlepiej żeby nie trzeba było nic wiecej modyfikować. Wydaje mi się, że M42 byłby dobrym rozwiązanie.
Co do metod sprawdzenia to poprostu trzeba go odpalić, sprawdzić kompresje i tyle. Jeżeli nie ma opcji odpalenia - to radze szukać kogoś kto sprzedając silnik od razu ci go założy. Bo w innym przypadku kupowanie kota w worku. A tak wogóle to kupując silnik spisz umowe kupna/sprzedaży. W razie czego zawsze pozostaje ci rękojma.

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2006-08-16 12:34:43 ]
  
 
Cytat:
Z ręka na sercu mogę stwierdzić, ze silnik nie pali mi więcej niz 12 litrów przy normalnej codziennej miejskiej jeździe


Super, nauczysz mnie?? Jak bym się nie starał to przy normalnej jeździe miejskiej 16/100 benzynki i ponad 20/100 gazu. Jeżdze "normalnie", a czesto bardzo spokojnie, szczególnie jak mam moją kochaną córeczkę na pokładzie. Fakt że mam 2,5l i automat, ale jakoś trudno mi się przekonać do tych 12l w 2,0
  
 
Wiesz mało mnie obchodzi czy wierzysz czy nie.
Ja nie mam gazu - bo nie musze go miec przy takim spalaniu. Pewnie jakby mi paliła 16 i więcej w silniku 2,5 to bym sobie kupił TDS'a.

Druga rzecz to to, że mam wielu kumpli z beemkami i jeszcze żaden nie skarżył się na spalanie. Wręcz przeciwnie. Wszyscy zgodnie potwierdzają, że silniki BMW w technologii 24V palą mniej o tych 12V.

Sam się o tym przekonałem bo przywiozłem tydzień temu do rozbiórki 3.5 12V i pali mi właśnie 16 litrów. A ojca robocze E39 3.5 pali 14 litrów. Więc jakby nie było mniej.

Cytat:
Super, nauczysz mnie?? Jak bym się nie starał to przy normalnej jeździe miejskiej 16/100


Słuchaj może tobie się tylko wydaje, że normalnie jeździsz ?? Mój bracik jeździ też normalnie - twierdzi, ze wręcz oszczędnie. A Xsara, która mi paliła 7 litrów w mieście jemu pali 9. Ale wystarczy się z nim przejechać i już widać, zę jego jazda to jest tylko z nazwy oszczędna.

Druga rzecz to też niestety stan samochodu. Ja jeżdże na Castrol GTX Magnatec (dość rzadki) wymieniam olej równiótko co 10 tys. km ewentualnie co rok. Filtr oleju wymieniam 2 razy. Przy wymianie i po pół roku lub 5 tys. km po. Regularnie wymieniam filtr powietrza, paliwa i co chyba najważniejsze mam sprawną sonde Lambda. Autko nigdy od przywiezienia z Niemiec przy normalnej jeździe - nawet w zimie nie przeraziło mnie jakimś większym spalaniem. Nawet jak czasem ostro pogonie to nie ma szans przekroczyć 15 litrów.

Moją betą nie robie długich tras bo mam do tego inne auto. Ale jak je zaraz kupiłem i jechałem nim z niemiec do Polski to autko spaliło 9 litrów na trasie.
  
 
Witam !
Nie wiem czy się dobrze wstrzeliłem w wątek, ale nie mam za dużo czasu, a chodzi mi o szybkie info.
Otóż znajomemu też padł silnik w Beci e34 z 88 roku (m20 2,5l), pytanie brzmi czy można wstawic tam silnik m50 ??(też 2,5 l).
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
czy można wstawic tam silnik m50 ??(też 2,5 l).


Pewnie że można tylko przeróbek cała masa...