Przygasanie świateł :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej

mam taki problem : jakis czas temu przygasaly mi swiatla na wolnych obrotach, takie lekkie pulsowanie.
podnioslem obroty i bylo ok przez 2 tyg.
dzisiaj zauwazylem, ze znowu sie zaczelo i troche mrugaja
przejrze jutro styki na klemach i przewody ale powiedzcie co moze byc i gdzie szukac ?
akumulator ponoc nowy ale jeszcze przed podniesieniem obrotow sprawdzalem ladowanie i bylo ok.

pzdr
  
 
regulator napiecia na alternatorze
  
 
pasek na alternatorze naciągnięty ?
  
 
a moze jakis wzmaciaczyk i glosniczki pradek ciagna??
  
 
no wlasnie podejrzewam regulator :/
wzmacniacza nie posiadam na dzien dzisiejszy, glosniczki na tylnej polce sa zamontowane ale nie sadze by jadly duzo pradu
moze to jakas pierdolka ale pasek sprawdze, a jesli chodzi o regulator napiecia to ile moze kosztowac naprawa/wymiana ? orientujecie sie ?

dzieki wielkie za info i pomoc
pzdr
  
 
no wlasnie podejrzewam regulator :/
wzmacniacza nie posiadam na dzien dzisiejszy, glosniczki na tylnej polce sa zamontowane ale nie sadze by jadly duzo pradu
moze to jakas pierdolka ale pasek sprawdze, a jesli chodzi o regulator napiecia to ile moze kosztowac naprawa/wymiana ? orientujecie sie ?

dzieki wielkie za info i pomoc
pzdr
  
 
sprawdz mase ktora jest przykrecona do z lewej strony akusia do boku auta mi sie tam urwalo oczko i rozne dziwne rzeczy sie dzialy lampki tez przygasaly
  
 
nio nie wspomnialem, ze w zasadzie np. kiedy pali sie rezerwka i wlaczam kierunek to tez w rytm cykania sobie mruga
oki posprawdzam wsio

dzieki wielkie za pomoc !

pzdr
  
 
no to faktycznie zacznij od sprawdzenia masy, nie tylko przy akumulatorze ale też silnika z nadwoziem i alternatora z silnikiem.
  
 
Miałem to samo w Ponym. Ale tylko na wolnych obrotach. Nic z tym nie robiłem i nic się w sumie nie stało; co było przyczyną- nie wiem. Jeśli chodzi o regulator to jego objawy były inne- jedziesz sobie, wszytsko ok i nagle, niezaleznie od obrotow czy czegokolwiek- światła świecą jaśniej, wycieraczki pracują szybciej... i zaraz znowu ok. I tak czasem częściej, czasem rzadziej...
Ja regulatora oryginalnego nie zakładałem, doskonale pasuje od malucha, tylko średnio co rok trzeba wymienić. Był montowany jakoś tak z zewnątrz ale dokładnie co i jak nie wiem bo sam tego nie robiłem
  
 
no tu tez sie to dzieje tylko i wylacznie na wolnych obrotach
zadnych szalenstw z wycieraczkami czy zmiana natezenia swiatel w trakcie jazdy nie doznalem
  
 
Witam

Podłącze sie pod temat bo objawy mam z lekka podobne.
Po powrocie z trasy zauważyłem że świecą mi się kontrolki - od ładowania - i od hamulca ręcznego (?!).
Sprawdziłem czy mam jeszcze pasek - mam, naciąg wydaje się OK, akumulator prawie nówka, więc co szwankuje ? Alternator ?
Muszę dodać iż kontrolka gaśnie gdy wkręce auto powyżej 3000 obrotów, ale na niskich znów to samo.
I dlaczego do diabła świecą się dwie kontrolki ? Czy to sygnał o błędzie z komputera auta ?

Ma ktoś jakieś pomysły ? Będe wdzięczny...


P.S.

Czy w Accencie 1,5 1996r. powinny chodzić obydwa wentylatory które są w komorze silnika czy tylko lewy tak jak u mnie ?
Od czego jest ten prawy ?
  
 
Te dwie kontrolki sie zażą jak sie kończą szczotki w alternatorze, lub pada regulator (ale to już chyba zadziej sie zdaża ).
Polecam lekture ze strony o Misiach tam w dziale Dane naprawczo-regulacyjne - jest to bardzo ładnie opisane

Drugi wentylator jest montowany wówczas gdy jest klimatyzacja.

Pozdrawiam.
Misio


  
 
Cytat:
Podłącze sie pod temat bo objawy mam z lekka podobne.
Po powrocie z trasy zauważyłem że świecą mi się kontrolki - od ładowania - i od hamulca ręcznego (?!).
Sprawdziłem czy mam jeszcze pasek - mam, naciąg wydaje się OK, akumulator prawie nówka, więc co szwankuje ? Alternator ?
Muszę dodać iż kontrolka gaśnie gdy wkręce auto powyżej 3000 obrotów, ale na niskich znów to samo.
I dlaczego do diabła świecą się dwie kontrolki ? Czy to sygnał o błędzie z komputera auta

Miałem te same obiawy i na bank przyczyną był alternator-szczotki były do wymiany i lepiej za wczasu wymień bo mi szlak je trafił na drodze i jechałem bez prądu tyle co z akumulatora, na szczęście droga krótka był dzień i akumulator nowy
  
 
Witam

W warsztacie powiedzieli, że to wina stojana i łożyska w alternatorze, a za całość z robocizną liczą sobie 340 zł

Nie jestem do końca przekonany, czy to na pewno wina w/w elementów, zresztą za takie pieniądze to chyba drugi alternator kupię. Prawdę mówiąc to nie wiem co robić bo samochodu potrzebuję "na wczoraj" a szkoda mi oddawać kasę tym naciągaczom...

P.S.
Szczerze to mam już dosyć tego auta, co dwa tygodnie jakaś awaria, usterka, co za złom!
  
 
To samo było u mnie tylko że koszt był niższy 230zł, fakt można kupić używany alternator na Allegro ale nie masz gwarancji że będzie w 100% dobry i że nie będzie Cię czekać za jakiś czas ta sama robota. Ja wymieniłem szczotki i stojan łożysko i alternator wygląda jak nówka i tak też chodzi.
ps. może popytaj u innych elektryków ile będzie kosztować taka naprawa, może znajdziesz coś taniej
  
 
Szczotki wymienisz sam, ewentualnie z pomocą kloegi
Bedziesz wiedział czy stojan czy nie.
pozdrawiam.
misio
  
 
Witam

Znalazłem warsztat w którym za tę samą usługę policzyli równo 300 zł, przy czym stwierdzono tę samą usterkę. Jako że pilnie potrzebowałem auta to zdecydowałem się zapłacić.
Panowie uporali się z problemem w jeden dzień ( a dokładnie w kilka godzin ) czym wzbudzili mój podziw. ( w odróżnieniu od mechaniorów którzy przez równy tydzień wymieniali mi zwrotnicę z piastą i czujką ABS-u )

Szczegółów technicznych nie ujawnie, ponieważ się na tym nie znam i mogą wyjść bzdury ale z tego co zrozumiałem alternator dostał wody i stojan "spuchł" co powodowało zwarcie w momencie gdy obcierał o obudowę wirnika...or something
A łożyska były faktycznie w stanie agonalnym więc nie oszczędzałem...

Ważne że kontrolka już nie świeci

Dzięki za wszystkie rady i porady
do następnej usterki
  
 
swiatla nadal przygasaja, raz slabiej raz mocniej a czasem w ogole.
mase sprawdzilem, aku jest nowy i pelny, ladowanie podczas przygasanie przy max obciazeniu(wentylator, ogrzewanie tylnej szyby, swiatla) spadlo do 13,5. pasek naciagniety? mowiono mi, ze regulator, badz szczotka ktora sie konczy.

to moze byc to ?
dzieki za info
  
 
aha, podczas jazdy zadna kontrolka nie swieci sie wiec jest ok.
natomiast co ciekawe przy zapalaniu samochodu, standardowo swieca sie zawsze 3 kontrolki - kontrolka oleju, kontrolka hamulca recznego i kontrolka akumulatora i wlasnie ta ostatnia swieci sie wyraznie slabiej.