Samarka 1500 - problem z chlodzeniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Grupę.
Czy ktos może mi podpowiedzieć co może być przyczyną.
Chłodnica gorąca, silnik gorący, wskazówka temperatury na ostatniej białej kresce przed polem czerwonym. Wentylator na chłodnicy non stop chodzi podpięty "na krótko". Na gazie grzeje sie bardziej, na benzynie troszke mniej ale to chyba normalne.
Jadąc 100 km/h jeszcze auto funkcjonuje ale w jezdzie miejskiej wyrywa mi korek ze zbiornika z cieczą chłodzącą.
Czy ktoś ma może pomysł na taka obniżoną sprawność układu chłodzenia? dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam
marek
  
 
Cytat:
2006-09-25 20:42:24, gooram pisze:
Witam Grupę. Czy ktos może mi podpowiedzieć co może być przyczyną. Chłodnica gorąca, silnik gorący, wskazówka temperatury na ostatniej białej kresce przed polem czerwonym. Wentylator na chłodnicy non stop chodzi podpięty "na krótko". Na gazie grzeje sie bardziej, na benzynie troszke mniej ale to chyba normalne. Jadąc 100 km/h jeszcze auto funkcjonuje ale w jezdzie miejskiej wyrywa mi korek ze zbiornika z cieczą chłodzącą. Czy ktoś ma może pomysł na taka obniżoną sprawność układu chłodzenia? dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam marek


odpowietrzyc wyregulowac zapłon sprawdzic czy nie pobiera wody i czy termostat działa
  
 
i dotego ten korek od cieczy chlodzacej zmien
  
 
Witam
A sprawdzałeś nieśmiertelny bezpiecznik( chyba 8 liczac od lewej)
Ja miałem tez niemiłą przygodę a okazało się ,ze to tylko bezpiecznik. od tego czasu(odpukac ) nie mam klopotów
  
 
A co to za bezpiecznik? Jesli chodzi o bezpiecznik zwiazany z wentylatorem to mam wentylator partyzancko włączany z kabiny ręcznie. Ale rzeczywiscie w skrzynce spalil sie jakis bezpiecznik z tytułu przywarcia czegoś.(prawdopodobnie związek z korozją tylnej klapy).
Jednakże cos dziwnego dzieje sie z regulacją podświetlania licznika - zwiększając podświetlenie ruszają sie wskazówki temperatury i woltomierza. W zasadzie bez bezpiecznika od tylnej wycieraczki (gdzie coś sie zwiera) auto dziala jesli włącze mu podgrzewanie tylnej szyby. Inaczej wskazówki lecą na maxa.
Chyba że sprawna instalacja elektryczna ma coś wspólnego (poza wentylatorem) z układem chłodzenia???
pozdrawiam

  
 
heh to niezla choinka u ciebie

A powaznie , to sprawdz termostat i czy nie zapowietrzony masz uklad chlodzenia
  
 
koz3r jak sie odpowietrza uklad?
  
 
w samarce odkrecasz korek od zbiorniczka wyrownaczego i niby powinien byc odpowietrzony jak sie nalewa ale dobrze jest sciskac przewody te przy chlodnicy , i trzeba pamietac przy nalewaniu plynu nowego zeby otwarty byl zawor nagrzewnicy ( wlonczone ogrzewanie na max) , trzeba nalac ile trzeba i potem sprawdzic jescze czy nie spadlo jak sie duzy obieg otwiera ( przy nagrzanym silniku ). A w 2107 to niewiem ale chyba korek na chlodnicy jest u gory ...

[ wiadomość edytowana przez: Koz3r dnia 2006-09-28 14:37:23 ]
  
 
Witam,
małe pytanko może banalne. Ponieważ nie włącza mi sie automatycznie wiatrak na chlodnicy, wiec partyzancko zrobiłem obejscie...i tu mam problem.
Czy wiatrak pcha powietrze na chlodnice? czy ciągnie na siebie?
Narazie mam podłączony tak, że pcha na chłodnice ale to chyba konkurencja dla wiartu.
pozdrawiam
  
 
no raczej ma pchac
  
 
ma ciagnac powietrze przez chlodnice na silnik
  
 
o widzisz zdania sa podzielone heh , nie no ja tak naprawde niejestem pewny tego co pisze , tak mi sie wydaje ..
  
 
W nomenklaturze więziennej z filmu "Symetria" lepiej brzmi "pchać" niż "ciągnąć". Ale tu raczej pasowałoby żeby leciał ten gorąc na silnik. Prosze niech sprawdzi Kto może, bo sprawa niebanalna
pozdrawiam
  
 
tak na logike, jak jedziesz , auto masz owiewane przez powietrze i "tloczone" na chlodnice, przeciez wiatrak nie moze zatrzymywac tego powietrza, wrecz ma mu pomagac