Wymiana plynu chlodniczego w samarze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.

1.

temat na czasie
na forum szukalem ale nie znalazlem wiec zapytam:
jak zmienic plyn chlodniczy w samarce?
niby proste...trzeba wylac stary i wlac nowy (7-8 litrow)
ale czy do wylewania sluzy ten korek na chlodnicy ? (po lewej stronie od przodu samochodu)

moglby ktos tak skrucie opisac "procedure" wymiany plynu?
zimno sie robi trzeba w koncu zmienic bo zalana jest sama woda :/


dodatkowo zapytam

2.
o ogrzewanie. wczoraj jechalem sobie temp silnik zlapal wlaczylem ogrzewanie (wentylator wlaczylem na 1, suwak na czerwone pole) no i za bardzo cieplo to mi nie wialo :/
aha od czego jest suwak ten po lewej ?

3.
jeszcze jedno pytanko. swiatlo przednie od strony kierowcy.
wlanczam postojowki - swieca obie
wlanczam mijania - swieca obie ale postojowka od strony kierowcy gasnie a od pasazera nie.
tak ma byc czy jakies zwarcie?


dzieki z gory za szybka odpowiedz bo jutro bede zmienial plyn
  
 
1. teoretycznie sluzy do tego, ja z reguly spuszczalem u siebie za pomoca weza na termostacie (dolny od chlodnicy) na nagrzanym motorze... po prostu dziada zdejmowlem, chwila pracy jeszcze i stop. zakladalem waz, wlewalem nowy i po sprawie. ksiazka zaleca jeszcze przeplukanie ukladu woda jak dobrze pamietam...
2. nie dogrzewa ci sie albo linki spdly albo syf w nagrzewnicy... co do nagrzewania - to wskaznik; co do linek - pomerdaj zaworem za kolumna srodkowa (idzie tam jedna linka od ogrzewania) - moze uda ci sie go bardziej otworzyc - jak pomoze to zobacz czy nie urwalo ci sie mocowanie linki albo ja przestaw troche. druga linka od nagrzewania idzie do przeslony nagrzewnicy. jak zajzysz pod nogi to bedziesz mial taki wichajster z drutu z linka - to to wlasnie. co do syfu to trza by chyba wyjac nagrzewnice i zobaczyc.
ten suwak na gorze po lewej to regulacja nawiewu do dolu (nogi z przodu i chyba z tylu)
3. czy tak ma byc nie wiem, zobacze jutro u siebie, ale jak nie to moze w skrzynce cosik byc albo przy swiatlach "szwedzkich" (pod nogami, a w zasadzie nad z lewej) jak dla mnie

pozdrawiam
  
 
1.
poczytalem w ksiazce na stronie, troche mi sie nie chce wskakiwac pod samochod zeby odkrecac 2 zaworki wiec moze sie skusze na twoj sposob ale ten twoj to chyba do konca nie jest poprawny bo termostat jest na gorze silnika wiec wszystko co ponizej jesgo poziomu nie wyplynie, no chyba ze po to zostawiasz silnik chwilke na chodzie zeby pompa popchnela.

2.
bede musial zagladnac do tych linek co i jak

3.
jednak jest tak ze:
zapalam postojowki jest ok
zapalam mijania to to od kierowny swieci sie mijania i postojowki tylko oba tak na pol gwizdka, po prostu slabo.
  
 
1. Odkrecasz korek na chlodnicy u dolu ( ewentualnie zdjac dolna rure ) i trzeba jescze spuscic plyn z bloku silnika . Sluzy do tego srubka , ktora jest z przodu silnika po prawej na dole na bloku , no i trzeba zawor nagrzewnicy otworzyc ( czyli ogrzewanie suwakiem na maxa dac ) i to chyba tyle .
  
 
plun wymienilem a przynajmniej tak sadze odrecilem korek na chlodnicy i w bloku plyn wylecial ale cos go malo bylo a przynajmniej tak mi sie wydaje . zalalem nowy (5,2 zl za litr) i juz sie nie boje czy w nocy bedzie -1 st C heheh

walcze ze swiatlem, bezpieczniki sa dobre - zmienilem.
nie co moze masy nie maja albo cos :/ ehh ta elektryka w samarce :/