MotoNews.pl
  

Houston, We"ve Got a Problem - zapłon samarka 1500

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
po przestudiowaniu "ustawiania zapłonu" kultowej literatury
http://republika.pl/mosfet/LADA2108_Page_129.jpg

mam zestaw pytań:

1) Jak wyglada ustawianie zapłonu dla gazu?
2) Czy jest możliwe, że silink wyjątkowo sie grzeje przez złe ustawienie zapłonu?
Co prawda jeździ i ma takie sobie przyspieszenie ale wskazowke mam na ostatniej białej kresce.

3) Czy może istnieje jakies urządzenie do płynnej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu
tak abym mógł w "czasie rzeczywistym sterowac rakietą"?

Pozdrawiam,
marek
  
 
gaz ma wyższą od benzyny liczbę oktanową(ok 112)więc zapłon może być o 2-3 stopnie wcześniejszy.grzanie raczej nie jest spowodowane złym ustawieniem zapłonu,a awawią układu chłodzenia lub ewentualnie(mało prawdopodobne)zbyt ubogą mieszanką.urządzenia do płynnej regulacji zapłonu gaz-benzyna istnieją,ale tylko do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mikroprocesorowym zapłonem.
  
 
A jakie jest wytłumaczenie tego zjawiska, ze przy zbyt ubogiej mieszance sie grzeje??
Przypuszczam, ze to wlasnie moze byc powod grzania sie. Ale z drugiej strony kiedy odkrece jej zaworek to pali jak smok a i tak jest slaba.
pozdrawiam