MotoNews.pl
  

Kilka pytań co do Cariny E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie jestem świeżym nabywcą Toyoty Cariny E 97r z 2 litrowym silnikiem benzynowym.
Nie jestem wielikm znawcą motoryzacji dlatego chciałbym w tym temacie rozgryść kilka nurtujących mnie pytań
(ponieważ kolejki u K-gu do mechaników są olbrzymie a każdy powie pewnie co innego zapytam was specjalistów)

1. Pali się kontrolka od poduszek (choć poprzedni właściciel mówił że są całe) po odpaleniu na chwilę gaśnie a potem się zapala i razi w oczy - co to może być?

2. przy ruszaniu i chęci przyśpieszeni na wyższym biegu słychać disla spod maski a nie benzynę (czy to zawory -tylko?) czy może spotkaliście się z czymś takim?

3. 175km przebiegu czy dużo

na razie tyle w trakcie eksploatowania pewnie będę pytał o więcej

jak wspomniałem nie jestem znawcą tematu i bardzo proszę o pomoc zgóry dzięki i pozdrawiam
  
 
Z poduszkami musisz jechac do elektryka bo widocznie cos tam nie gra.
Te niby zawory to wynik spalania stukowego podczas gwałtownego depniecia na gaz.Sprobuj troche opoznic zaplon lub wlac lepsze oktanowo paliwo.
Taki przebieg jest troche dziwnie niski ale nawet jezeli ma 250kkm to i tak nie jest zle.
  
 
wielkie dzięki

już myślałem że to stukanie to efekt jakiegoś defektu w silniku

mam jeszcze jedno pytanie - nierówna praca silnika
różnie to się odbywa raz jak wsiadam do niej rano a raz w trakcie jazdy bna jałowym biegu?
coś z zapłonem?
  
 
...a i ile tak wogóle powinna mieć moja Karinka obrotów na rozgrzanym silniku?
  
 
750 obr/min.
  
 
WItaj
W Hayensie jest napisane że 750 +/- 50

[ wiadomość edytowana przez: Cypek80 dnia 2006-10-11 15:51:49 ]
  
 
a nie masz nalepki na masce od wewnetrznej strony ?
  
 
Cytat:
2006-09-11 16:14:44, Hong pisze:
wielkie dzięki już myślałem że to stukanie to efekt jakiegoś defektu w silniku mam jeszcze jedno pytanie - nierówna praca silnika różnie to się odbywa raz jak wsiadam do niej rano a raz w trakcie jazdy bna jałowym biegu? coś z zapłonem?



Nierowna praca moze byc objawem wypadania zaplonow albo kiepskiej pracy regulatora biegu jalowego.
  
 
Cytat:
2006-09-11 13:24:49, Hong pisze:
1. Pali się kontrolka od poduszek (choć poprzedni właściciel mówił że są całe) po odpaleniu na chwilę gaśnie a potem się zapala i razi w oczy - co to może być?



ja juz kilka Carin przerobiłem i w zadnej nie widziałem kontrolki airbagu

musisz podjechac albo do jakiegoś elektryka albo do ASO , w nowszych carinach jest elektroniczny airbag i jest do niego moduł , moze on padł albo któryś czujnik wariuje przerabiał to Szmyk w swojej Carinie dosc niedawno i okazało sie ze moduł od poduszek padł

Cytat:
2. przy ruszaniu i chęci przyśpieszeni na wyższym biegu słychać disla spod maski a nie benzynę (czy to zawory -tylko?) czy może spotkaliście się z czymś takim?



spalanie stukowe

Cytat:
3. 175km przebiegu czy dużo na razie tyle w trakcie eksploatowania pewnie będę pytał o więcej jak wspomniałem nie jestem znawcą tematu i bardzo proszę o pomoc zgóry dzięki i pozdrawiam



mój ojciec w Cari z 97 roku ma lekko ponad 180kkm a wiec jest to realny przebieg , auto ma prawie od nowosci a wiec sam nakręcił około 165kkm (z tymze wiekszosc busem jezdził a Cari duzo tez stała), kupił samochód z przebiegiem 15kkm i miał chyba 3 albo 4 miesiące i jak to w tamtych czasach było był walony troche w przód , troche w tył , nie jest to duzo jak na Carine , ja mam w swojej juz około 230~240kkm i auto smiga jak nalezy
  
 
to szarpanie to się okazało że dwie poduchy po silnikiem są walnięte

ale jeszcze jest jeden szkopół - skaczą obroty

i rzeczywiście mechanik stwierdził że licznik musiał być cofany - bo kierownia i pedały są zbyt wytarte
  
 
To ze carina ma 175 czy 470 to nie jest jakis problem.

Sprawdz jeszcze cisnienie sprezania, moze masz duzo nagaru w kom. spalania ?
Wg.mnie to moze byc przyczyna nierownej pracy silnika, dochodzi do tego jeszcze nierowne cisnienie sprezania wtedy rowniez moze nierowno chodzic.
UStawiales juz kat wyprzedzenia zaplonu za pomoca lampy stoboskopowej ?

Czy czysciles juz przepustnice ?

  
 
zabiorę się za to w następnej kolejności
narazie mam przegub zew., drązek kier., poduchy, amortyzatory tył.
...no i jeszcze czeka mnie elektryk z tą lampką poduszek

...ale musze się przyznać, że tym aytem jeździ się naprawdę rewelacyjnie
  
 
...oczywiście jeden z kołobrzeskich mechaników to taki papudrak że połowy części które zamówił to nie do mojego modelu Carinki
może ktoś poleci jakiegoś dobrego mechanika dla mojej carinki gdzieś w okolicach Kołobrzegu?
  
 
Cytat:
2006-09-13 15:29:47, Hong pisze:
zabiorę się za to w następnej kolejności narazie mam przegub zew., drązek kier., poduchy, amortyzatory tył.[...]



Uuuuu... to dorzuć jej tak co najmniej ze 100tys. do przebiegu
Ale to jeszcze nic dla tego silnika
Pozdro.
  
 
mam pytanko - chciałbym zamontować głośniki na tył, bo mam tylko z przodu.Podpowiedzcie gdzie
czy robić dziurę w tylnych dźwiach
czy pociągnięta jest tam instalacja
czy jakoś na tą nie równą deskę za siedzieniami nad bagażmnikiem
  
 
instalki "chyba" nie masz
a dziure masz w drzwiach na dole drzwi od strony zawiasów
  
 
Cytat:
2006-10-15 10:33:52, Hong pisze:
mam pytanko - chciałbym zamontować głośniki na tył, bo mam tylko z przodu.Podpowiedzcie gdzie czy robić dziurę w tylnych dźwiach czy pociągnięta jest tam instalacja czy jakoś na tą nie równą deskę za siedzieniami nad bagażmnikiem



W drzwiach na dole od strony zawiasów jest miejsce fabryczne na głośniki.
Czy masz instalację, to chyba zależy od wersji wyposażenia. GLi ma na pewno nie wiem jak XLi.
Zdejmiesz tapicerkę to zobaczysz czy jakieś podwójne złącze tam się nie szwenda i przy okazji zobaczysz jak z miejscem
Pozdro.

Ps. Czy za chwilę będzie kolejny wątek "Jakie głośniki...?" czy któryś stary będzie odkopany ?
  
 
Cytat:
2006-10-16 09:36:32, Perzan pisze:
Ps. Czy za chwilę będzie kolejny wątek "Jakie głośniki...?" czy któryś stary będzie odkopany ?



prawie jak zgadłes
ale przez innego usera utworzony
jakie głośniki..
  
 
Cytat:
2006-10-17 18:07:16, rsuhy pisze:
prawie jak zgadłes ale przez innego usera utworzony jakie głośniki..



Taaaaa tylko mój trochu innej materii się tyczący.

Ale żeby nie być lamą napiszę co wyczytałem po forach na ten temat.

1. Żadne głośniki w półkę (ew. subik w bagażniczku-ale tu już wzmaka trzeba).
2. Z przodu w drzwiach właśnie jestem na etapie walki, mam zamiar obfocić moje zmagania, mam nadzieję, że jak głośniki dojdą przed sobotą, to w niedzielę będą zdjątka).
3. Masz wybór, czy głośniki współosiowe w drzwi (takie co mają na słupku wysokotonowca-i broń Boże piezoelektryka ), bądź inne rozwiązanie, nisko-średniotonowy w drzwi, a tweeterek wyżej-np na słupku), a wybrałem pierwsze rozwiązanie, bo mi się nie chce bawić z kablami i odkręcaniem różnych elementów żeby schować kable).
4. Niby radzą nie żałować na głośniki, heh, dobrze powiedzieć, ja wybrałem opcję minimalistyczną, 16-tki na propylenie i tweeter nie piezoelektryczny, z wysyłką 57 zeta. Raczej nie pakować się w żadne elipsy (znawcy twierdzą, że cienko grają).
5. Głośniki w tylnych drzwiach raczej mijają się z celem (moje zdanie), ty ich nie usłyszysz, no chyba, że non stop kogoś wozisz na tyle .

Jak masz coś jeszcze, pisz w moim wątku o głośnikach i audio w Carinie, zrobimy małe FAQ

pozdrawiam,