MotoNews.pl
  

D4D Wolne obroty wskakują na 1200 obr/min

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomocy od jakiegoś czasu ,kilka razy to się zdarzyło mój silnik na wolnych obrotach wychodził na 1200 obr/min i nie spadły mimo że próbowałem dodawać gazu,czy wyłączać silnik.Gdy ostygł wrócił do normy.Proszę pomóżcie jak ktoś miał taki przypadek,czy to nie jest coś groznego,silnik ma przebieg udokumentowany 110 tys.
  
 
Cytat:
2006-10-17 19:17:43, wapel pisze:
Pomocy od jakiegoś czasu ,kilka razy to się zdarzyło mój silnik na wolnych obrotach wychodził na 1200 obr/min i nie spadły mimo że próbowałem dodawać gazu,czy wyłączać silnik.Gdy ostygł wrócił do normy.Proszę pomóżcie jak ktoś miał taki przypadek,czy to nie jest coś groznego,silnik ma przebieg udokumentowany 110 tys.



Witam,

przypuszczam, że od jakiegoś czasu jest po prostu zimno na dworze a Ty zacząłeś ustawiać pokrętło ogrzewania na maxa.
W Avensis z silnikiem D4D jest taki myk, że jeśli silnik jest zimny, tj. chodzi na 1000 obrotów a my zmarznięci użytkownicy ustawimy ogrzewanie na maksa, to obroty są automatycznie podnoszone do 1200 by silnik szybciej się rozgrzał i nas ogrzał
Jest to opisane w instrukcji obsługi!

Pozdrawiam
Grzesiek
  
 
Dzięki za podpowiedz ale mam klimatronik i temp.na 22 stopnie a zdarzyło mi się to też jak był upał.
  
 
Cytat:
2006-10-18 20:18:32, wapel pisze:
Dzięki za podpowiedz ale mam klimatronik i temp.na 22 stopnie a zdarzyło mi się to też jak był upał.



No tak!

Mimo wszystko zachęcam do zaglądnięcia do instrukcji, gdyż 1200 obrotów jak napisałem nie jest wielkością przypadkową.

Pozdrawiam
Grzesiek
  
 
Czesto przelamuje sie kabelek od czujnika temp cieczy.Z przodu silnika od czujnika temp w glowicy jest poprowadzony kawalek przejsciowki czy przedluzenia oryginalnej wiazki owiniety gabka ,wyglada to tak jakby producent zapomnial o czujniku i zrobil przedluzke fabrycznej wiazki tyle ze za krotka bo ma ok 25 cm wiec jest naprezona i przymocowana plastykowa opaska do weza z chlodnicy co powoduje przecieranie lub przelamanie.Zanim przelamie sie calkiem i wystapi kod usterki czesto powoduje niekontrolowane wzrosty obrotow silnika.Ale mozliwe ze po prostu masz ogrzewanie nastawione na wyzsza temperature niz mozna w danej chwili uzyskac z ukladu chlodzenia.
  
 
Dzięki za poradę, sprawdzę tę wiązkę może faktycznie coś chwilami nie łączyale jeśli nie to to nie wiem gdzie szukać usterki,i czy to nie są wtryski,może się zawieszają .Co o tym sądzicie ,proszę o opinie kto może z czymś takim się spotkał u siebie.dzięki z góry wszystkim za pomoc.PZDR