MotoNews.pl
  

Grzalka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy mozna do silnika od poloneza wlozyc grzalke w miejsce otwory gdzie jest srubka do odpowietrzania uklady chlodzacego z boku silnika po lewej stronie ?
Czy mozna i jaka by mozna dluga wsadzic chodzi mi o dl. rzedu 100-150mm?
Oczywiscie grzalka(pret) by miala na koncy gwint.
Tam jest otwor ok. 10 mm, zmiejscilby sie pret fi 6-6,5 mm
ale nie wiem czy by nie zawadzal o cos?
Niestety nie znam tak dokladnie budowy silnika


[ wiadomość edytowana przez: Genesis72 dnia 2006-10-28 13:41:14 ]
Czy macie moze linke do schematu silnika??


[ wiadomość edytowana przez: Genesis72 dnia 2006-10-28 14:09:11 ]
  
 
1.Ta śrubka jest do spuszczania płynu chłodzącego z bloku silnika.
2. A po co ta grzałka?
3. Bo jeżeli do podgrzewania płynu zimą, to zły pomysł - daleko nie zajedziesz, chyba że masz bardzo, bardzo długi przedłużacz elektryczny ...
  
 
Cytat:
2006-10-28 18:13:10, WFO pisze:
3. Bo jeżeli do podgrzewania płynu zimą, to zły pomysł - daleko nie zajedziesz, chyba że masz bardzo, bardzo długi przedłużacz elektryczny ...



Zawsze można się pod tramwaje podpiąć
a na poważnie to pewnie chce podrzewać na postoju przed odpalaniem...

bylo juz o tym na forum.
  
 
Dokladnie
Chce podgrzewacz silnik przed uruchomieniem

Czy jezeli wsadze grzalke 10 cm, czy o cos mechanicznego moge zawadzic?
  
 
Hej,

na tyle ile znam budowe silnikow to w kanalach wodnych
nie ma zadnych ruchomych czesci wiec jezeli tylko grzalka
wejdzie to nie bedzie problemu

--
pozdrawiam,
Krzysiek
  
 
a nie lepiej zamontować jakiś kruciec w wężu wodnym?? np między kolektorem ssącym a reduktorem bądź głowicą a reduktorem??
  
 
Najlepiej by było grzać kolektor ssący i gaźnik lub parownik bo grzałką całego bloku to raczej nie podgrzejesz do jakieś rozsądnej temperatury no chyba że będzie miała konkretną moc.
  
 
WITAM!!!

Napewno o nic nie zawadzi bo tam sa tylko kanały i bedzie problem żeby ona wlazła 10cm Jak chcesz to kombinuj jak dla mnie to nie potrzebne przecież płyn na postoju nie krązy w obiegu wiec i tak całego nie ogrzeżejesz do tego musisz miec niezła grzałke a taka to pożera prąd, wiec coś kosztem czegoś.

Pozro!!!
TOMEKxxxFSO
------------------------------------------------
  
 
Witam!
A nie lepiej zastosować grzałke w misce olejowej??
W zimie silniki polonez OHV mają ciężko bo są jeżdzone na mineralnych olejach, które robią sie w galarete poniżej -15.
Sam załatwiłem przez to pompe oleju w Dohc. W ohv pompy sie nie da tak popsuć (a przynajmniej nie widzialem żeby ktos popsuł), ale po rozgrzaniu oleju, silnik będzie miał duuuzo dużo łatwiej sie kręcic.
Pozdrawiam!

Wik
  
 
no to by było fajne z podgrzewanem oleju , , wiem ze np. w skandynawii w autach maja takie grzałki i na parkingach sa gniazdka
  
 
po 1 nie mieszkamy w Skandynawii.. a po drugie wystarczy miec półsyntetyk w silniku.. a problem gestego oleju dotyczy DOHC i pedalskiego wieloklinu. OHV ma sie w tym wzgledzie czym poszczycic.
Wiec grzałce w misce mówie stanowcze: NIE !
A Ty Wit moje zdanie znasz wiesz gdzie masz sobie grzałke zamotowac ?
  
 
Że też wszędzie zaglądasz ;P
Wiedziałem że jak zobaczysz to napiszesz swoje ))
Ale jesli ktos nie ma możliwości jazdy na półsyntetyku, tylko galareta mineralny??
To wtedy jak znalazł.
Ale dobra, ja już o grzałce nie wspominam... hehehe
Jesli tej zimy temp u nas spadną chociaż na 5 dni poniżej -30 stopni to wtedy ogłosimy że mieszkamy na Syberii
Pozdrawiam!

Wik
  
 
Jeżeli jest muchozol wystarczy przerobić małego junkersa.
  
 
W misce olejowej by bylo najlepiej
Ale trzeba by bylo wiercic miske (

Rozruch na cieplym oleju przedluza zywotnosc silnika - nie cierpi tak

  
 
Cytat:
W misce olejowej by bylo najlepiej
Ale trzeba by bylo wiercic miske (


To może inaczej - zrobić grzałkę taką dostawianą (wsuwaną pod samochód) która by w miarę dokładnie przylegała (dotykała) do miski olejowej i na kilka minut przed uruchomieniem silnika ją włączać. Wystarczy, że olej złapie temperaturę w okolicach kilku stopni i będzie OK.
Zły pomysł?
  
 
Wystarczyło by w misce wywiercić 2 otwory i dospawać do nich nakrętki z takim gwintem aby mozna było wkręcić swiece żarowe od jakiegoś diesla. Obniżyć prąd świec aby nie dawały tak wysokiej temp. i połącvzyć do akumulatora przez jakiś przekażnik.