MotoNews.pl
  

Problem z Polonezem Caro+ 1,6 GLI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam poważny problem z moim polonezem, nie chce jechac szybciej niz 110km/h - co mam robić POMOCY!!!
pali ok 14-15 l gazu, instalacja gaz. ma nie cale 2 mies. zbiera sie tak jakby nie mogl, powymieniane wszystkie filtry, swiece nowe BOSCH, kable nowe BOSCH, auto zachowuje sie tak samo na gazie jak i na benzynie, nie bylo zadnego remontu silnika...
Za wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzieki.
Pozdrawiam Łukasz.
  
 
A ile ma przejechane? Kupiłeś samochód czy jesteś długo właścicielem? Czy świece zostały prawidłowo dobrane? Jak silnik pracuje? Nie przerywa? Czy pali na wszystkie cylindry? Czy sie nie grzeje?
  
 
Niestety pomyliłeś działy troszkę. To się nadaje do działu technika, a nie do ogólego. Zapoznaj się proszę z regulaminem.
Pozdrawiam
  
 
Z gory dzieki za odpowiedz.
Wiec najpierw odpowiem na pytania:
przebieg to prawie 82000, jestem wlascicielem od 3 miesiecy (ale znam to auto jezdzilem nim duzo duzo wczesniej) świece są dobierane w sklepie wedlug książki,Silnik pracuje rowno nic nie przerywa, na 100% pali na wszystkie cylindry, i temp. utrzymuje ponizej 90 stopni. Na wolnych obrotach silnik chodzi rewelka ale jak przyjdzie jechac to juz tragedia w wogóle nie chce sie zbierac 3800 do 4000 obrotów to juz jest wszystko na co go stac.
Dzieki za szybką odpowiedz...
Pozdrawiam Łukasz.
  
 
A jak przegazujesz na postuju, wkręca się na obtory większe jak 3800-4000?
  
 
1. Kiedy to się stało?
2. Czy przed montażem gazu też tak było?
  
 
na postoju kreci sie na maksa, przed montazem gazu tez tak bylo ale mi sie to stalo z dnia na dzien a nic nie bylo ruszane przy aucie
  
 
I stało się tak po montażu gazu?
  
 
Moim zdaniem może być uszkodzony termostat w filtrze powietrza,takie zamulenie jak w Twoim przypadku odmulałem ustawiając opcję na zime powietrze tylko.Taka mała przeróbka którą zawsze miałem w różnych autach FSO.
Pozdr
  
 
czy ten termostat to jest to gdzie w obudowie filtra otwiera powietrze zimne lub z kolektora?
  
 
Uważam, że to nie termostat. U mnie termostat był zblokowany tylko na gorące powietrze ale nie było aż takiego efektu muła. To nie ma takiego wpływu.
  
 
a jak wygląda ten obiaw?? czy silnik się rozpedza i nagle go dławi przy tych 3800-4000 czy po prostu rozpedza się coraz wolniej i nie ma siły wyzej niż ww obroty??
  
 
Odkrec 1 obrot srobe na registrze gazowym!
Ew sprawdz krokowca od gazu
  
 
jeśli jest strasznie mułowaty to sprawdz katalizator, mogł sie stopic
  
 
witam.
auto nie ma sily wejsc na wyzsze obroty.
a przypominam ze auto nie zachowuje sie tak tylko na gazie na benzynie nie ma zadnej roznicy a spalanie wzroslo do 17 l/100km
zobacze jeszcze na ten katalizator.
  
 
sonda lambda?
  
 
sonda byla juz sprawdzana
---zaczynam sie zastanawiac czy tak poprostu ma nie być---
---120km/h to jego MAX---
(ale w poniedzialek jeszcze sprawdze ten katalizator)
  
 
Myślę, że tak ma nie być. Te samochody jeżdżą szybciej niż 110 km/h, a spalanie 17l na 100 km nie jest spalaniem normalnym.
A zapiekło Ci hamulców?
  
 
zalezy od dynamiki , 17 to zaden wyczyn

kiedys mi tez sie strasznie mulil i sie wkrecac nie chcial , problemem okazala sie regulacja gazu ... dalismy zamiast silnika krokowego przelotke , pozniej zamienilismy spowrotem na krokowy i do dzisiaj chodzi ladnie.
  
 
Witam
katalizator odpada wstawilem tlumik (nowy) zamiast katalizatora i jest tak samo. A to ze pali 17/100 to poywierdzam ze to jest za duzo
a jazda wcale nie jest taka dynamiczna, przytakim spalaniu staram sie jezdzic jak najoszczedniej...
Jeszcze raz sprawdze kompresje jak to wyjdzie ok, to sie chyba zalamie...
Pozdrawiam Łukasz

P.S.
dzieki za odpowiedzi