Skrzynia biegów w samarze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem ze to juz chyba byla ale nie moge znalezc W sumie problem mam od samego poczatku (czyli od roku) i nic sie zlego ze skrzynia nie dzieje...ale na biegu jałowym slychac niemile dla ucha chrobotanie (jak sie wcisnie sprzeglo to problem znika). Wydaje mi sie ze obilo mi sie o oczy ze mozna ten efekt mocno zminimalizowac wlewajac jakis uszczelniacz ?? Prawda to czy falsz? (bo koszt remontu skrzyni ktory inz. Czech podal na 800-1500zl tylko dlatego zeby wyeliminowac chrobotanie nie jest najmilsza alternatywa..).
  
 
www.xado.com.pl tam znajdziesz coś na ból skrzynki, kolega zastosował to do skrzyni i do silnika poloneza dało zadziwiające efekty,np spreżanie unormowało sie na poziomie wręcz fabrycznym,skrzynka też chodzi nieżle a przynajmniej w mrozy nie było efektu ciężkiej wajchy.Faktem jest że przestało wyć jak to stwierdził, sam nie ufam zbytnio takim specyfikom.Niektórzy wychodzą z założenia ze po zastosowaniu takiego specyfika samochód nalezy sprzedać,mam nadzieję że próbowałeś podciągnąć linkę sprzęgła może pomoże przy moim chuczeniu pomogło, fakt iż nie było chrobotania.A propo specyfików STP swojego czasu podobny specyfik usunęło z rynku amerykańskiego po badaniach jakie jakis Uniwerek z tym środkiem zrobił.
  
 
Witam na mój rozum to napewno jest po łożysko a koszt jaki podałeś to szok nowa skrzynia kosztuje ok 1800zł naprawa powinna kosztować ok. 200-400zł max!!! możesz kupić w najgorszym wypadku za ok 500 zł używke tak jak ja rok temu kupiłem 480zł i 6m-cy gwarancji
pytaj o konkretną cene mechanika niedaj się wy....
panoni
  
 
Witam na mój rozum to napewno jest po łożysko a koszt jaki podałeś to szok nowa skrzynia kosztuje ok 1800zł naprawa powinna kosztować ok. 200-400zł max!!! możesz kupić w najgorszym wypadku za ok 500 zł używke tak jak ja rok temu kupiłem 480zł i 6m-cy gwarancji
pytaj o konkretną cene mechanika niedaj się wy....
panoni
  
 
...u nie chrobocze juz od 50tys km. i wszystkie samary ktorymi jezdzilem tez tak maja.... tez myslalem ze to lozysko, ale "fachowiec" twierdzi ze to po prostu "luzne ząbki" lataja po skrzyni
  
 
nieobraź się ale takiego fachowca już bym nie dopuścił do autka jeśli chodzi o lożyskao oporowe to sie zgadzam że częstym chalasem jest jego chałaśliwa praca i można na tym jechać podobnie jak i łożysku w skrzyni ale to drugie lepiej wymienić a przy okazji i oporowe
panoni
  
 
obrazalski nie jestem...
tez mam takie zdanie o tym "fachowcu" , dlatego w cudzysłowiu go umieściłem.... to jest facet który jako jedyny w byłym powiecie jelenigórskim a "service lady".... i jedno trzeba mu przyznac...
... jak odbierasz od niego auto to jest ładnie umyte....
  
 
No wlasnie jak te cene uslyszalem (a to autorywany serwis lady do tego ponoac bardzo tani...) to sie troszke skrecilem Ale watpie zeby to kosztowalo 200 zl.... bo przeciez samo wyjecie i wlozenie wkrzyni moze kosztowac tyle...albo i wiecej ;< Co do kupno uzywanej to nie chce zamieniac jednego badziewia na inne...szczegolnie ze jak czytalem skrzynie 5 biegowa ciezko jest dostac. Ale moze popytam gdzies u siebie odnosnie tej skrzyni....tyle ze strasznie ciezko jest mi znalezc jakiegos "fachowca" ktoremu bez obaw powierzylbym moje porshe ...mam raczej zle doswiadczenie w tym wzgledzie.
  
 
Ja tez sie niestety z tym mecze i nawet pytalem juz o to na forum kiedy jeszcze zupelnie sie nie orientowalem w tym temacie W kazdym razie teraz juz wiem, ze to lozyska i podobno - przynajmniej wiekszosc osob tak twierdzi z mechanikiem wlacznie - mozna na tym jezdzic bez wiekszych obaw. A sama naprawa tego elementu jest nieoplacalna. Tak wiec poki co zostawiam tak jak jest chociaz halas jest troszke nieprzyjemny dla ucha Pozdrawiam !
  
 
Też to przerabiałem....
Chrobotaniem nie należy się przejmować. Kupiłem z chroboczącym sprzęgłem, zrobiłem 35 tysi i taką sprzedałem... Jeździ do dziś i dalej chrobocze.
  
 
Witam mam nadzieję że nikogo nieurazilem opinią o niektórych fachowcach nie pisałem tego w złej wierze. Dziś widziałem samarke 90r 5-bieg. biała z instalacją za 3500 zł w komisie na giełdzie blacharka niebyła aż tak tragiczna ale łożysko słychać aż z ciekawości zapaliłem silnik ,niby zainteresawany byłem kupnem ale nie tego szukam ja chcę VOLVO 740 lub 760z instalacją najlepiej.Wracając do tematu spokojnie można jeździć z chrupiącym ale nie proponuje ze zgrzytającym . Koszt wymiany łożyska tarczy sprzęgła u mnie jest 200 zł ok 130-160zł zdjęcie skrzyni a ok 40zł dodatkowa robota .Tyle kumplowi wzioł.
panoni
  
 
Moja też chrobocze.... widocznie ten typ tak ma.....
  
 
Witam!
Mam problem ze skrzynią biegów, mianowicie bardzo ciężko wchodzi jedynka! Czasami myslę że drążek urwie. I jeszcze jedno - przy zapinaniu wstecznego straszy dźwięk się wydobywa! Czym to jest spowodowane i jak można temu zaradzić? Mam nadzieję że skrzynie da się jakoś uratować!
Pozdrawiam!
  
 
A jak Ci wchodzą pozostałe biegi? W miarę lekko, czy też masz problemy?
  
 
Cytat:
Czasami myslę że drążek urwie.


Przemo jak urwiesz cos w Samarce to od razu do kadry strongmanow
A tak powaznie to sprawdz moze poziom oleju w skrzynce (o szczegoly zapytaj fachowcow ), ewentualnie moze to byc spowodowane uszkodzeniami synchronizatorow - dopoki da sie wrzucac biegi to jest dobrze, calkiem lekko tez raczej nigdy nie bedzie - nie w Samarze w kazdym razie
Polecalbym skontaktowac sie z Grzegorzem75 - napisz priva do niego najlepiej, on jakies dwa tygodnie temu walczyl ze skrzynia (remont) to na pewno cos podpowie.
Pozdrawiam !
  
 
Cytat:
2005-02-10 13:38:25, karol_ch pisze:
A jak Ci wchodzą pozostałe biegi? W miarę lekko, czy też masz problemy?


Pozostałem wchodzą bez większych problemów. Tylko wsteczny i jedynka bardzo opornie.
  
 
Cytat:
2005-02-10 14:37:48, misiekns pisze:
Przemo jak urwiesz cos w Samarce to od razu do kadry strongmanow A tak powaznie to sprawdz moze poziom oleju w skrzynce (o szczegoly zapytaj fachowcow ), ewentualnie moze to byc spowodowane uszkodzeniami synchronizatorow - dopoki da sie wrzucac biegi to jest dobrze, calkiem lekko tez raczej nigdy nie bedzie - nie w Samarze w kazdym razie Polecalbym skontaktowac sie z Grzegorzem75 - napisz priva do niego najlepiej, on jakies dwa tygodnie temu walczyl ze skrzynia (remont) to na pewno cos podpowie. Pozdrawiam !


Dzięki misiek!
Posprawdzam jeszcze. A jak będzie gorzej to się skonsultuje z jakims mechanikiem. Jeszcze jest jedno ciekawe-to że czasami jedynka wchodzi bez problemów i wsteczny czasami też wchodzi bez żadnych odgłosów.
  
 
jast takie swiństwo,pod nazwą xeramic-ceramiczna ochrona skrzyni które trochę wycisza jej pracę,cena ok 70 pln
  
 
Cytat:
2005-02-10 14:37:48, misiekns pisze:
... Polecalbym skontaktowac sie z Grzegorzem75 - napisz priva do niego najlepiej, on jakies dwa tygodnie temu walczyl ze skrzynia (remont) to na pewno cos podpowie. Pozdrawiam !


Grzegorz75 czuwa.

Cytat:

2005-02-10 11:04:14, P_R_Z_E_M_O pisze:
Witam!
Mam problem ze skrzynią biegów, mianowicie bardzo ciężko wchodzi jedynka! Czasami myslę że drążek urwie. I jeszcze jedno - przy zapinaniu wstecznego straszy dźwięk się wydobywa! Czym to jest spowodowane i jak można temu zaradzić? Mam nadzieję że skrzynie da się jakoś uratować!
Pozdrawiam!


Przekładałem bebechy z jednej skrzyni do drugiej ale na tym koniec. Czeka mnie powtórka z rozrywki choć i tak jest lepiej.
W wyszukiwarce wpisz np. skrzyni - szukaj w treści postów, powiedzmy 60 dni wstecz a i tak nie dostaniesz wszystkich odpowiedzi albo nadmiar wskazówek. W skrócie. Dolałem oleju może nawet przesadziłem /chyba zmienię na silnikowy, ale jak przetrwam te mrozy to się zobaczy/ Zresztą zerknij Tutaj W twoim przypadku to - synchronizator(y) W skrzyni są jeszcze (wybaczcie "terminologię") śruty z sprężynkami które mogą być zużyte. U mnie na wstecznym niebyło a ja się dziwiłem dlaczego wsteczny wyskakuje. A żeby było trudniej to regulacja sprzęgła, drążka tego pod samochodem od lewarka do skrzyni, wodziki itp. Jak ktoś chce mogę dać namiar na skrzynię. Dają gwarancję niepamiętam na ile /krótko/ i wołali 550 zł.

Przepraszam za ton ale biednemu "wiatr w oczy ..."

Przemor w twoim przypadku skrzynię da się uratować. Zacznij od zewnetrznych regulacji tylko by nie spaprać - dobre nie. A albo otwarcie pacjenta. Zapewnij sobie warunki - kasę, czas, zaplecze.
Mnie troche goniło.

[ wiadomość edytowana przez: grzegorz75 dnia 2005-02-10 15:32:09 ]
  
 
Moim zdaniem powinieneś zacząć od regulacji pedału sprzęgła, być może dostatecznie nie wysprzęgla i dlatego ciężko wchodzą Ci biegi. Jeśli to nie pomoże, to będziemy kombinować dalej, ale na 90% regulacja powinna pomóc i od tego zacznij.