SZUKAM info 1.6 1.8 2.0 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Zbliż się zima i pora wziąść się na poważnie za kanta.
Chce się skupic na silniku.
Czytalem kiedys że jest mozliwość złożeniaciekawego motorka.
Oczywiście chodzi mi o silnik z dołem o dohc a na górze głowica 16v
Moje pytanie brzmi:
1.jaka najlepsza pojemność pod taki silnik?
2.gdzie moge dostać taką głowice(ma ktoś na sprzedaż)
3.robił to ktoś????
plan jest taki:dobrana pojemnosc,16v obrobiona z odpowiednimi wałkami, dwa gazniki poziome i 0 dziadoskich wtrysków!
  
 
-najpierw znajdz pompe oliwy (nowa/regenerowana do starego dohc'a)
potem znajdz namiar na kogos kto posiada glowice ze starego
-2.0 16V (graniczy z cudem znaleznienie kogos kto chce sprzedac
a cena zabija)

jesli chcesz stosowac nowa 16V
to przydaly by sie i tloki (z 4 frezami)
orginalne 16V
albo frezowanie z 8V

czekaja cie mody kanalow olejowych

i pamietaj ze przy zastosowaniu nowej 16'tki wydech masz od strony (filtra oleju i rozrusznika), a dolot od strony akumy
  
 
że kolektory są odwrotnie to wiem
a jaka pojemnosc najlepsza pod ta głowice?
włożenie bez frezów na tłokach nie wyda?
co dokładnie trzeba przerabiac w kanałach olejowych?
  
 
Najlepszy do takich modów bedzie silnik 1,8 - juz w wersji 8v jest silnikiem raczej wysokoobrotowym. Problem bedzie z głowica -to bardzo rzadki gadzet i tak jak napisał Kania cena jest zaporowa. Kolektor wydechowy bedziesz musiał robic praktycznie od nowa- aparat zapłonowy musi byc w bloku wiec musi byc odsuniety mozliwie daleko(nie wiem czy były wersje 16v które miały naped z wałka wydechowego - zreszta jest on z tylu głowicy i wypadnie w nagrzewnicy) Kolejna sprawa to zamienienie kolektorów stronami- od strony wydechu bedzie ciasno wiec dobrze by było przeniesc rozrusznik na druga strone do czego jest niezbędny rzadki typ kosza na skrzynie dohc. Z tego co czytałem to pod rozstaw szpilek głowicy 16V nie podejdzie zaden kolektor ssacy pod 8v wiec znowu trzeba dorabiac lub przerabiac serie od 8v. Na koniec najwaznijsza sprawa -pompa oleju w bloku starego typu która jest znana ze swojej niezawodnosci -jakos nie widze wysokoobrotowego silnika 16V i tej pompy
  
 
czyli najlepiej zostaje pobawić się z 1.8 dohc na 2 pionowych gaznikach
  
 
Wydaje mi sie ze tak Miałem(na zime załozyłem pojedynczy od poloneza) 1,8 na podwójnych delorto 40 i moge powiedziec ze to jest to
  
 
Cytat:
2006-11-09 22:13:42, Michallodz pisze:
Kolejna sprawa to zamienienie kolektorów stronami- od strony wydechu bedzie ciasno wiec dobrze by było przeniesc rozrusznik na druga strone do czego jest niezbędny rzadki typ kosza na skrzynie dohc.


A od Łady to nie łaska????? Przecież Łada ma rozrusznik z prawej strony
  
 
Nie byłem własnie pewien z której strony ma łada wiec o tym nie pisałem
  
 
rozrusznik tu jest najmniejszym problemem
cala masa drobiazgow (dletego jeszcze koncze 2.0 turbo) ktore
zostalo 8V a o szacha w takich modach nie trudno

powiem tak jak zwykle: " kupe kasy, kupe gratow i kupe czasu "
jak ktos niema gratow i czasu to : "kupe kasy, kupe kasy i kupe kasy "

  
 
Walezy ma u siebie założoną taką głowicę i powiem tak: przeróbek jest od cholery-oglądnąłem to dobrze jak u niego byłem i porywanie się na to ma jedynie sens jeśli szykujemy furę do rajdów lub mocną maszynę uliczną. Dla samej frajdy posiadania 16 wentyli nie warto. Mody z obiegiem wody (wyjście wypadnie w ścianie grodziowej), obiegiem oleju, tłokami, wydechem, ssaniem i resztą badziewia to duża przeprawa. Sama głowica (jej koszt to około 1000 PLN) to pikuś przy reszcie przeróbek.
  
 
gołą głowice tzn bez kolektorów, na nie złachanych wałkach można dostać za 400-450zł
  
 
a graty do jej zamontowania drugie tyle
  
 
Może warto się zastanowić nad wymianą serducha na 16V a nie kopanie się w takie mody jak myślisz. Taniej, szybciej, łatwiej motorek np. ze scierki (SIERKI). No ale to już nie jest fiat. Zreszta ja bym na twoim miejscu wolał zrobić 2,0 VOLUMEX - taki motor łatwiej dostać niż te głowice 16V.

Pomyśl
  
 
łatwiej volumexa dostać niz 16v? tych głowic (16v) jest na pęczki i jeszcze troche a volumexów jeszcze na rynku wtórnym - poza jednym okazem za kosmiczna cene nie widziałem
  
 
ja mam 1.6 16V DOHC