Przerabiam bestie, ktoś posłuży radą ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, napisałem posta który został zablokowany więc piszę następnego . Tym razem sformułuje inaczej pytanie ? Planuje nastepujęce modyfikacje: Fiat 126p : koło stoczone do wieńca, głowica planowana o 1,5 mm, poprawiony dolot, gaźnik usunięte niedokładności odlewu i wypolerowany, wydech seria, sprężyny obcięte o 1 zwój, resor wyklepany i hartowany, mam amory kayaba. Może ktoś pomoże w dobraniu optymalnej modyfikacji tak żeby nie palił jak smok a toczył się pewniej i żwiawiej. Chodzi o optymalną konfigurację. Jakieś propozycje ? Proszę o nie blokowanie tego postu jak poprzedniego bo niestety mam żadką okazje być on-line i liczę na porady znawców 126p. Pozdrawiam
  
 
Pisales wczesniej ze planujesz tez trasy, nie ciachaj tak zamachowego w takim razie, generalnie mozesz je nawet zostawic seryjne jak na moj gust

Lapek
  
 
przy kole stoczonym do wienca nie odczuwalna jest praktycznie strata vmax. a co do kolegi piszacego posta, poskladaj auto z tymi przerobkami i wtedy dopiero pisz.. jakiej pomocy oczekujesz? co ci mamy napisac?
  
 
ja mam do wieńca i vmax się nie zmienił, było na ten temat już sporo, głowice mam - 2mm na miedzianej uszczelce, wałek seria (narazie), gaźnik seria (narazie). polerka kanałów wydechowych, kolanek, podstawka pod gaźnik +3mm i powiem Cie że smiga w miare dobrze, pali ok 5 l także spalanie po modyfikacjach się nie zmieniło. także tą głowice to o 2mm możesz splanować spokojnie. też planowałem tak z 1 - 1,5 mm ale pterock mi wybił z głowy i dziekuje mu za to hehe 3mka
  
 
Cytat:
2006-11-21 08:59:07, pterock pisze:
przy kole stoczonym do wienca nie odczuwalna jest praktycznie strata vmax. a co do kolegi piszacego posta, poskladaj auto z tymi przerobkami i wtedy dopiero pisz.. jakiej pomocy oczekujesz? co ci mamy napisac?



Chodzi mi o konkrety. Jak wiadomo jest wiele sposobów na podwyższenie osiągów. Mam do wydania jakieś 600 zł na początek. Co za to mogę osiągnąć ? Interesuje mnie pewne i sprawdzone rozwiązanie a nie eksperymenty. Aha jeszcze jedno, mam pomalowaną całą podłogę żywicą którą stosuje się do wylewania posadzek syntetycznych, ktoś kiedyś mi powiedział że zaburza to pracę nadwozia bo blacha nie pracuje i mi się wahacze pourywają - bzdura ?
  
 
z jednej strony takie posty mnie smieszą..."głowica 1,5mm polerka gaznika itd" ale z drugiej strony to fajne ze ludzie jeszcze zaczynają temat maluch bo przeciez kazdy zaczynał od takich pierdół i każdy był leszczem wiec uwazam ze nie powinnismy sie smiac blokowac takich postow itd

kolega powinien skorzystac z wyszukiwarki tam sporo jest napisane (gdzie co jak u kogo i za ile) no a jesli nie umiesz korzystac z wyszukiwarki to nawet nie radze sie brac za modyfikacje...szkoda Twojego czasu pozdro
  
 
Cytat:
2006-11-21 11:00:24, rejser pisze:
z jednej strony takie posty mnie smieszą..."głowica 1,5mm polerka gaznika itd" ale z drugiej strony to fajne ze ludzie jeszcze zaczynają temat maluch bo przeciez kazdy zaczynał od takich pierdół i każdy był leszczem wiec uwazam ze nie powinnismy sie smiac blokowac takich postow itd kolega powinien skorzystac z wyszukiwarki tam sporo jest napisane (gdzie co jak u kogo i za ile) no a jesli nie umiesz korzystac z wyszukiwarki to nawet nie radze sie brac za modyfikacje...szkoda Twojego czasu pozdro



Sorry stary, ale jeśli nie masz nic konkretnego do powiedzenia to nie wysilaj się i nie pomagaj mi w taki sposób. Napisałem wyraźnie że interesuje mnie sprawdzona optymalna konfiguracja i że bardzo żadko jestem on-line. pozdro
  
 
Ja powiem tak, polerka gaźnika jest zbędna chyba że faktycznie gaźnik jest w środku zasyfiony lub ma jakies zadry, ale zwykle powierzchnia jest wystarczająco gładka, jeśliu chodzi o głowice to lepiej już splanować 2m niż 1.5, bo 1.5 to w sumie mało, 2mm niby nie dużo ,ale napewno bedzie widac większą różnice, koło zamachowe najlepiej ztoczyć gdzieć na jakies 5kg żeby nie denerwowało, i nie waflowało sie bigami pod górke, jakiekolwiek ztoczenie koła nie ma żadnego wpływu na Vmax, co do wałka to mysle że seryjny wałek 600/650ST bedzie lepszy niż wersja 650E, chyba ze masz aspiracje na jakis inny to spokojnie starczy 114 na miasto, po tym wszystkim wydaje mi sie że bedzie to wystarczająca konfiguracja na miasto i na trase.
  
 
Nie można powiedzieć dokładnie zrób to i ustaw to tak bo każdy silnik malucha jest inny i jeden na serii będzie zapierdzielał jak głupi a drugi po modach będzie mułem! Poza tym w pierwszym poście sobie odpowiedziałeś co zrobić. Dadam tylko żebyś jeszcze tłumik zmienił bo seria to nie jest dobry pomysł
  
 
Cytat:
2006-11-21 11:28:27, ISO-lator pisze:
Ja powiem tak, polerka gaźnika jest zbędna chyba że faktycznie gaźnik jest w środku zasyfiony lub ma jakies zadry, ale zwykle powierzchnia jest wystarczająco gładka, jeśliu chodzi o głowice to lepiej już splanować 2m niż 1.5, bo 1.5 to w sumie mało, 2mm niby nie dużo ,ale napewno bedzie widac większą różnice, koło zamachowe najlepiej ztoczyć gdzieć na jakies 5kg żeby nie denerwowało, i nie waflowało sie bigami pod górke, jakiekolwiek ztoczenie koła nie ma żadnego wpływu na Vmax, co do wałka to mysle że seryjny wałek 600/650ST bedzie lepszy niż wersja 650E, chyba ze masz aspiracje na jakis inny to spokojnie starczy 114 na miasto, po tym wszystkim wydaje mi sie że bedzie to wystarczająca konfiguracja na miasto i na trase.



O takie podpowiedzi właśnie mi chodziło dzięki bardzo - pozdrawiam
  
 
to przeciez takich tematów na tym forum było chyba z 10 ile mozna walcowac jeden temat, niedługo to nikt nie bedzie szukał tylko odrazu zakładał nowy temat....
  
 
bedzie blok.......


WYSZUKIWARKA !!!!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2006-11-21 12:16:11, CarvMachine pisze:
bedzie blok....... WYSZUKIWARKA !!!!!!!!!!!!!



Smutne jest to że starzy wyjadacze forumowi których nudzą wątki takie jak mój nie rozumieją że zawsze będą pojawiać się podobne pytania. Nowi i mniej doświadczeni użytkownicy niesłusznie sa dyskryminowani, nie wszyscy mają też czas i grzebać godzinami w wyszukiwarce. Nie w każdym przypadku osoba zadająca pytanie idzie na łatwizne i nie chce (bądz jak niektórzy piszą - nie umie ) kożystać z wyszukiwarki. Odpowiedzi na pytania kótre potencjalnie się powtarzają powinni udzielać zainteresowani a nie zainteresowani dać sobie spokój. Tak by było łatwiej i przyjemniej.

Dzieki wszystkim którzy starają się pomóc. Pozdrawiam
  
 
To, ze nie masz dobrego dostepu do netu Cie nie usprawiedliwia.
W wyszukiwarce znajdziesz naprawde sporo na ten i podobne tematy, a gdyby kazdy zakladal nowy temat, to bylby straszny burdel, no ale chyba nie trzeba Ci tego tlumaczyc?
  
 
Cytat:
2006-11-21 12:36:01, cisum pisze:
Smutne jest to że starzy wyjadacze forumowi których nudzą wątki takie jak mój nie rozumieją że zawsze będą pojawiać się podobne pytania. Nowi i mniej doświadczeni użytkownicy niesłusznie sa dyskryminowani, nie wszyscy mają też czas i grzebać godzinami w wyszukiwarce. Nie w każdym przypadku osoba zadająca pytanie idzie na łatwizne i nie chce (bądz jak niektórzy piszą - nie umie ) kożystać z wyszukiwarki. Odpowiedzi na pytania kótre potencjalnie się powtarzają powinni udzielać zainteresowani a nie zainteresowani dać sobie spokój. Tak by było łatwiej i przyjemniej. Dzieki wszystkim którzy starają się pomóc. Pozdrawiam


a powiedz mi na ch*j tyle samych wątków zakładac??
jest pare wystarczy sięgnąć!!
  
 
KLIK !tu moze cos znajdziesz... poczytaj poszukaj
  
 
Właśnie skożystałem z linka który wrzucił do tematu SzymonX.
Dalej - ile można splanować głowicę.
I co? W temacie jest jeden wielki syf. Koledzy rozmawiają sobie o tym jakie mają gaźniki, jakie wałki a samej głowicy jest naj mniej - i tak za każdym razem jak ja byłem wysyłany przez was do wyszukiwarki trafiałem na takie same tematy , w których za zwyczaj temat nie jest rozwiązany w sposób zadowalający pytającego.

Sory za ot.
Tutaj przykład

[ wiadomość edytowana przez: 34 dnia 2006-11-21 17:11:15 ]
  
 
wystarczyloby sie dopisac chociazby tu: osiagi

i nie rzucaj sie tak bo naprawde nie ty pierwszy tu bloka za taki temat dostales. po prostu co chwile ktos przychodzi i pisze to samo zamiast przestudiowac istniejace tematy i jesli nic w nich nie znajdzie to tam sie dopisac...
  
 
jak chcesz cos sprawdzonego i uniwersalnego to na tej stronie http://www.126fan.pl/ po lewej w dziale tuning silnika masz opisane wszystko czego potrzebujesz obecnie, nic dodac nic ujac, standardowe przerobki kaszlowego silnika, a forum faktycznie odwiedz jak bedziesz mial jakies konkretne pytania co do konkretnej przerobki.