1,6 LB: wykasowanie bledu, pomoze?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sytuacja jest nastepujaca, samochod troche sie przegrzal, bo padla chlodnica, zapalilo sie check engine. Po wymianie chlodnicy a takze sprzegla (nie w ASO) wszystko bylo ok, ale raz znowu zapalila sie kontrolka check engine (zadnych poza tym problemow). Po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu juz sie nie palila i wiecej juz nie dala znac o sobie, ale zauwazylem, ze samochod zaczal palic ok 1l wiecej.
Poza tym jak sie zimno zrobilo, zaraz po uruchomieniu, przy zimnym silniku slychac metaliczny dzwiek/popiskiwanie, ktore znika jak sie silnik rozgrzeje. Czy jedno z drugim moze miec jakis zwiazek?!
Czy wykasowanie bledu/bledow rozwiaze sprawe, a przynajmniej poprawi spalanie?! Ile taka usluga kosztuje?! Czy gdzies w okolicach Lodzi zrobie to poza ASO?!

Z gory dzieki za pomoc!
  
 
W pierwszej kolejności zanim skasujesz błędy to odczytaj kody, czy coś sobie zapamiętała.

Cytat:
2007-01-03 23:32:23, Kozmin pisze:
[...]Poza tym jak sie zimno zrobilo, zaraz po uruchomieniu, przy zimnym silniku slychac metaliczny dzwiek/popiskiwanie, ktore znika jak sie silnik rozgrzeje. Czy jedno z drugim moze miec jakis zwiazek?!



Popiskiwanie może dochodzić z wielu miejsc. Ciężkie do zdiagnozowania via forum.
Pasek klinowy w dobrym stanie ? Naciągnięty jak należy ?
Może np. łożysko w pompie wody się przygrzało ? Trudno wyczuć

Cytat:
Czy wykasowanie bledu/bledow rozwiaze sprawe, a przynajmniej poprawi spalanie?!



Jest szansa że tak.

Cytat:
Ile taka usluga kosztuje?!



Ok. 10min. Na ile wycenisz taką ilość swojego czasu to już Twoja sprawa

Cytat:
Czy gdzies w okolicach Lodzi zrobie to poza ASO?!



Jeżeli wiesz jak odkręcić klemę + lub - i zrzucić ją na 10min., to zrobisz to w dowolnie wybranym przez siebie miejscu
Pozdro.
  
 
ja jeszcze duzuce 5 groszy:
- sprawdzilbym czujnik temperatury cieczy, bo po tym przegrzaniu moze dostał w palnik i powstały jakies przerwy i moze wyrzuca blad 22 o ile dobrze pamietam

samodiagnozowanie i kody bledow chyba nie roznia sie miedzy 4E-FE a 1.6, 1.8 i 2.0 ?
Jak myslicie ?
  
 
Czy skasowanie błędów pomoże?
skoro błąd jest-wiec coś nie działa
skasowanie nic nie da,bo błąd wyskoczy ponownie
a jeżeli jest tylko w pamieci, to napewno nie zmniejszy spalania.
jedź na komputer i sprawdź co było/jest nie tak
w bosh serwisie koszt ok 60 - 70 zł.
  
 
Cytat:
2007-01-04 01:47:05, Perzan pisze:
W pierwszej kolejności zanim skasujesz błędy to odczytaj kody, czy coś sobie zapamiętała. Jeżeli wiesz jak odkręcić klemę + lub - i zrzucić ją na 10min., to zrobisz to w dowolnie wybranym przez siebie miejscu Pozdro.



Rozumiem, ze zresetuje kompa przez odlaczenie klem i po sprawie. Ale przedtem odczytac kody, tylko jak to zrobic?!

Paski sa ok, to jest metaliczny dzwiek (jak metal o metal) wiec pasek to raczej byc nie moze
  
 
Cytat:
2007-01-04 10:46:16, Kozmin pisze:
Rozumiem, ze zresetuje kompa przez odlaczenie klem i po sprawie. Ale przedtem odczytac kody, tylko jak to zrobic?![...]



Czynności oczywistych (czyt.: wielokrotnie omawianych na tym forum) nie opisuję.
Pozdro.
  
 
prostszy sposób na wykasowanie błędów to wyjęcie na jakieś 15 sekund bezpiecznika EFI
  
 
Zaraz zaraz,na logikę:
co kasujemy poprzez rozłączenie aku?
wg mnie nie kasujemy błędów
kasujemy pamięc błędów,które wystąpiły,ale już nie występują

jeżeli nie usuniemy usterki,błąd będzie nadal wyskakiwał

u mnie pamięc się kasuje po 20 pełnych cyklach-tj odpalam rano zimny silnik, nagrzewa sie do tem roboczej, gasze,potem znów odpalam zimny,nagrzewa sie do roboczje i tak 20 razy-wiem to od znajomego z aso, sam nie miałem konieczności tego sprawdzać
  
 
Cytat:
2007-01-05 00:30:31, Grzesiek pisze:
Zaraz zaraz,na logikę: co kasujemy poprzez rozłączenie aku? wg mnie nie kasujemy błędów kasujemy pamięc błędów,które wystąpiły,ale już nie występują jeżeli nie usuniemy usterki,błąd będzie nadal wyskakiwał [...]



Jest to jak najbardziej logiczne rozumowanie. Kwestia umowna co nazwiemy błędem. Czy mruganie lampki czy usterkę w silniku.
Kasujemy skutek, a nie przyczynę i jeśli usterka nadal występuje to będzie mrugać.
Nie wiem dokładnie jak to działa, ale niewykluczone, że "pomniejsze" usterki mrugają tylko przez jakiś czas, a później już tylko siedzą w pamięci i żeby dowiedzieć się czy wszystko w porządku trzeba odczytać kody, bo ECU dostosowuje się do istniejących warunków.
Pozdro.
  
 
Samo diagnozowanie kodow nie rozni sie chyba miedzy 4E-FE a reszta czyli 1.6 - 2.0 ??

pisalem o kodach, wklepac samodiagnostyka w wyszukiwarce na forum