MotoNews.pl
  

Wymiana sprzęgła - samara

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
panowie gdzie w Warszawie tanio i dobrze zrobią wymiane sprzęgła? Dowiadywałem sie w 2 warsztatach: jeden krzyknął 200pln 2 250pln za robocizne. Czy mozna znaleźć taniej? Ile kosztuje tarcza do samary (jakaś lepsza np. sachs)? Przy okazji dowiadywalem sie o geometrie - 50-70 pln. Ktoś zna tańszego mechaniora. Proszę o jakieś sprawdzone namiary.

Pozdro

Radeq
  
 
ceny nie sa zle.
w Lodzi wymiane sprzegla tez licza kolo 200... nie wiem dokladnie, ale taka cena byla z rok temu. Ostatnio sam gmeralem.
sprzeglo kpl. do 07 tez niecale 200.

a geometria 90 zl i to dosc tanio, biorac pod uwage kilkanascie ogloszen. W wiekszsci ponad 100 az do 170...
i to w LODZI - wiec mysle, ze tamte ceny jak na Warsiawke nie sa wygorowane.... w Lodzi podobno taniej... a tu zaskoczenie....
  
 
Ja wymienialem sprzeglo 2 razy w starej samarze.Kompletne sprzeglo(to lepsze) kosztuje ok 180 zl.Wymiana pierwszego kosztowala 200 zl, i zaluje do dzis(wina mechanika)zrobilem na nim 20 tys km.Drugim razem placilem 250 zl za wymiane i bylo ok.
  
 
Sama tarcza to kosz ok 85 zeta-przynajmniej w Szczecinie. i proponuje sie zaopatrzyćod razu w srubki(nietypowe)mocujące.
  
 
Jakie tarcze polecacie - macie jakieś doświadczenia???
- za ruską bliżej nie okresloną w Wawie przy Banacha chcą 60pln, za polska (nie pamietam zakladu - jakias nazwa miasta) 90pln, za jakąś włoską 110pln. Komplet z polska tarcza + docisk+ łożysko 250pln. W hurtowni za taki zam komlet tylko sachsa 750pln )
. Wiec doradxcie co z tych tanszych wybrac czy zlecic zakup czesci mechanikowi (tylko co on mi wlozy??)

radeq
  
 
polskiego nie bierz. wloskiego tez bym nie ryzykowal, bo wloskie
oryginal to oryginal....
  
 
Polecam włoskiego Panthera.

Bardzo bardzo polecam, a nawet jeszcze bardziej.

Miałem sprzęgło z Kożuchowa i wytrzymało 10 tys!!!!! teraz mam Panthera i nie moge złego słowa powiedzieć. A cenowo wychodzi naprawde niewiele drożej.
  
 
Gdzie pytac o tego phantera? W sklepie łady nie mają?

Adasko - co do oryginału - nie wiem jak w klasyku ale w samarze oryginalne wytrzymalo 40kkm . Cyba ze moj tesc jest takim zdolnym kierowca ze i najlepsze by zajezdzil po tym przebiegu - ale 40kkm i po sprzegle???
  
 
mnie kozych wymiekl b. szybko...
  
 
Panther - pytaj w sklepach fiata. To sprzęgło pasuje do fiata bodjze spidera i jeszcze jakiegoś popularnego (nie pamiętam 132 albo 125). Ja kupiłem w Lublinie na ulicy Grabskiego.
  
 
do klasyka tak ale czy do samary bedzie pasiło???

radeq
  
 
Pisze o swoich doświadczeniach. Na tej podstawie chwale panthera. Niestety nie wiem jak to będzie z samarcią
  
 
Do samary też jest panther. Wiem, bo Resor takie wlasnie do siebie zakładał.
  
 
...witam,
...ja mam oryginał wymieniany 24 tys temu... i jest ok jak narazie...
...ale to wszystko sprawa kierowcy.... mój dziadek wymieniał sprzęgło 3 razy na przestrzeni 85 tys km. , a w gruncie rzeczy to powinienem napisać 4 bo jak było 85 tys. to ja wymieniałem włąsnie na czwarte..... ale dziadek w każdym aucie ma to samo
....za wymiane płaciłem 160PLN
  
 
U mnie sprzęgło 75 tyskm wytrzymało oryginalne,potem wstawiono nastepne które też wytrzymało 75 tys.km,teraz smigam na 3 sztuce.
  
 
Dopuki wszystko jest zimne jest ok.
Jak się Ładna rozgrzeje to pryz ruszaniu i puszczaniu sprzęgła strasznie telepie (czuć takie szarpanie i lata wajcha od biegów).
Co się stało? Czyżby koniec sprzęgła?
  
 
Cytat:
Dopuki wszystko jest zimne jest ok.


U mnie z kolei na odwrot - poki jest zimne to caly czas slychac jakies tarcie, jak sie rozgrzeje to zanika. No i lewarek caly czas slychac, ale w Samarach to akurat podobno norma
  
 
I u mnie szarpie przy ruszaniu i to chyba wlasnie jak silnik cieplejszy ale moze to dlatego,ze wtedy wyłaczam ssanie. Nawet nie mowcie, że sprzęgło do wymiany Ostatnio wyregulowałem na lince i bylo elegancko przez chwile ale znowu jest tak samo.No cóż ... spróbuję się jeszcze raz z linką pobawić.
  
 
No też mi się nie uśmiecha wymiana sprzęgła ale może ktoś się wypowie, kto wie o co chodzi.

A przy okazji: co oznacza że "sprzęgło wlecze"?
  
 
Sprzęgło wlecze oznacza niepełne wyłaczanie sprzegła czyli za duzy luz jałowy sprzęgła