Ogrzewanie Cariny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Jestem nowym klubowiczem i mam problem.
Mam kłopot z ogrzewaniem w mojej Toyotce Carinie E, tzn. przy niskich temperaturach dość szybko wskazówka temperatury podnosi się do wartości optymalnej jednak nie leci ciepłe powietrze do auta, dopiero jak potrzymam silnik na obrotach rzędu 3-4 tyś. przez około minutę grzanie załącza się i grzeje dobrze ale na obrotach. Po zmniejszeniu obrotów znów spada temperatura ciepłego powietrza które wlatuję do środka auta. Ktoś mi mówił, że mam może zapchaną nagrzewnicę i muszę ją jakoś przeczyścić a może to coś innego?
Pomóżcie proszę.
Pomocne będą wszelkie wskazówki.
Druga sprawa.
Czy to normalne aby w środkowym panelu przy zamkniętych kratkach wlotu powietrza leciało zimne powietrze z zewnątrz, ponadto jak włączę nawiew to leci jeszcze mocniej. Oczywiście przy włączonym ogrzewaniu i nawiewie na szybę i nogi.
Pozdrawiam wszystkich.
  
 
Cytat:
Czy to normalne aby w środkowym panelu przy zamkniętych kratkach wlotu powietrza leciało zimne powietrze z zewnątrz, ponadto jak włączę nawiew to leci jeszcze mocniej. Oczywiście przy włączonym ogrzewaniu i nawiewie na szybę i nogi.


Mam w Ave (czyli, jak wiemy, następcy Cari) analagiczną sytuację tzn przy zamkniętej kratce i takich ustawieniach jest wyczuwalne zimne powietrze (nie jest silne jak przy nadmuchu, tylko lekko odczuwalne - oczywiście gdy na zewnątrz jest zimno). Znajomy w Primerze 2000r przy takich ustawieniach ma taką samą sytuację. Stąd wnioskuję, że jest to normalne
  
 
witam.te objawy o których piszesz moim zdaniem są normalne.w każdym aucie jest podobnie,na postoju na wolnych obrotach z nawiewu leci letnie powietrze a dopiero przy wyższych obrotach jet ono gorące,a ze środkowego nawiewu przy ustawieniu -na szybę, na nogi i szybę i na nogi -wieje lodem,przy pozostałych jest to ciepłe powietrze.ewentualnie polecam wymianę filtra przeciwpyłkowego,wtedy lepiej wieje i ładnie pachnie.

pozdrówki
  
 
Cytat:
2007-01-31 00:16:08, korek47 pisze:
witam.te objawy o których piszesz moim zdaniem są normalne.w każdym aucie jest podobnie,na postoju na wolnych obrotach z nawiewu leci letnie powietrze a dopiero przy wyższych obrotach jet ono gorące,a ze środkowego nawiewu przy ustawieniu -na szybę, na nogi i szybę i na nogi -wieje lodem,przy pozostałych jest to ciepłe powietrze.ewentualnie polecam wymianę filtra przeciwpyłkowego,wtedy lepiej wieje i ładnie pachnie. pozdrówki



dokladnei tak jest
zimne powietrze leci kiedy masz ustawiony nawiew na szyby i ew. nogi

dlatego np ja w zime zamykam pokrętłem dolot powietrza ze środkowej kolumy

a co do grzania
sprawdz może jeszcze ile masz płynu w chłodnicy
  
 
Dzięki za wasze podpowiedzi.
Będę musiał przyzwyczaić sie do tego zimnego podmuchu aczkolwiek w mojej poprzedniej toyotca Corolli tego nie było.
Natomiast słabe ogrzewanie mnie denerwuje i muszę coś zrobić, jak misię uda coś dobrego to napiszę.
Słyszałem że można wmontować pompkę wymuszającą obieg płynu chłodzenia tuż przed nagrzewnicą wówczas ona bedzie szybciej ganiać płyn po nagrzewnicy nawet wtedy gdy silnik nie pracyje i pompa wodna nie działa, tzn. że bedzie grzało nawet na wyłączonym silniku pod warunkiem że będzie gorący płyn w chłodnicy.
Co Wy na to?
  
 
Zimne powietrze na twarz to norma w mojej rolce nawet przy ciepłym na szyby i stopy

może wieje ci tak bardzo bo masz wyjęty filtr kabinowy bo "ktoś" zaoszczędził i zamiast wymienić wyrzucił stary
  
 
Cytat:
2007-01-31 17:13:27, miamor pisze:
Słyszałem że można wmontować pompkę wymuszającą obieg płynu chłodzenia tuż przed nagrzewnicą wówczas ona bedzie szybciej ganiać płyn po nagrzewnicy nawet wtedy gdy silnik nie pracyje i pompa wodna nie działa, tzn. że bedzie grzało nawet na wyłączonym silniku pod warunkiem że będzie gorący płyn w chłodnicy. Co Wy na to?



Ja bym nie polecał..to jakieś takie dziwne rozwiązanie. U mnie nawet na postoju leci ciepłe powietrze warunek - silnik musi być porządnie nagrzany.

Pzdr
  
 
Witam,
Co do ogrzewania mojej Cariny nie mam problemu,ale miałem problem z tym zimnym powiewem na srodkowej konsoli.
Niedawno tak mnie to wpieniło ze rozebralem konsole,aby zobaczyć czemu tak jest,i okazało sie ze,na około tych płatów co zamykają przepływ,ta cienka gąbeczka jest w kilku miejscach porwana ze starości.
Sposob na to znalazłem prosty...... 2 gąbki do mycia naczyń,takie prostokątne,wsadzilem w te doloty od srodka,zamkniete klapki na amen,i ani grama zimnego powiewu
  
 
witaj. środkowy panek to norma w tym aucie. a z ogrzewaniem też miałem ten problem. wymieniłem termostat i teraz grzeje aż jest za gorąco w aucie. pozdr
  
 
Jak mam nastawione grzanie na maxsa to bez świeżego powietrza ze środka to normalnie sauna.Termostat niestety musiałem wymienić by było tak skutecznie. Poza tym znajomy radził by płyn w chłodnicy też był markowy(jak największa zawartość bazy jaką jest GLYSANTIN Basfa) bo to działa w dwie strony: nie zamarza ale i dobrze oddaje ciepło nie przez parowanie.