Carina 1,6 16v z 1995. Jak sprawdzić czy cewka jest sprawna.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie? Jak sprawdzić czy cewka zapłonowa jest sprawna?
Czasem podczas jednostajnej jazdy między 2 a 3 tyś obrotów gdy padał gazu naciskam b. delikatnie samochód delikatnie poszarpuje. Dzieje się tak rzadko i tylko na gazie (wtrysk sekwencyjny BRC i raczej jest dobrze wyregulowany bo zakład w okolicy ma doskonałą renomę w odróżnieniu od innych). Mam wymienione przewody, kopułkę, świece (nie są platynowe oryginały tylko zwykłe NGK jednoelektrodowe ze zmniejszoną przerwą tak jak zalecili gazownicy). Problemu nie ma przy przyspieszaniu wtedy samochód pracuje b dobrze. Stąd moje pytanie bo podejrzewam (nie wiem czy słusznie) cewkę zapłonową która przy większym obciążeniu może niedomaga. pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
  
 
a co z palcem rozdzielacza?
  
 
Wygląda na dobry nie wymieniałem go tylko wyczyściłem. Nie ma ubytków metalu.
  
 
Cytat:
2007-02-15 12:30:20, Egiptos pisze:
Wygląda na dobry nie wymieniałem go tylko wyczyściłem. Nie ma ubytków metalu.


palec wymienia sie z kopolka i kablami jak amen w pacierzu.
Zdejmij go z osi aparatu wydlub z niego zabezpieczenie i popatrz do srodka czy niema sladow przebicia ...lubi sie przepalac w srodku i tego nie widac a iskra przeskakuje do osi aparatu.
Cewki nie sprawdzisz chyba ze ma popekana zywice na zewnatrz, pomiary rezystancji nie odzwierciedlaja stanu izolacji uzwojen.
  
 
Bardzo dziękuję jak wymienie dam znać czy nastąpiła poprawa.
  
 
No niestety po wymianie palca rozdzielacz nie ma żadnej zmiany. czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł??
  
 
Jak dziala ta instalacja gazowa ma jakies wtryskiwacze gazu?Moze sie blokuja,to do nafty z nimi i rozruszac pradem.
  
 
Inastalacja jest nowa ma przejechane ok 4 tyś km. problem występował od początku. Instalacja jest prawidłowo wyregulowana (była regulowana 2 razy).
  
 
Cytat:
2007-02-21 11:19:53, Egiptos pisze:
Inastalacja jest nowa ma przejechane ok 4 tyś km. problem występował od początku. Instalacja jest prawidłowo wyregulowana (była regulowana 2 razy).


Przejezdzij 1 zbiornik na benzynie,bo jak twierdzisz wystepuje to rzadko..jezeli na benzynie bedzie ok, to jazda do gaziarzy niech kopia do skutku.Oni zawsze twierdza ze to nie wina gazu...tylko auto nie chodzi.
A przerwy na swiecach maja byc takie jak producent przewiduje a nie jak sie tam jednemu gaziarzowi z drugim wydaje.Mniejsze przerwy to wieksze prawdopodobienstwo powstawania mostkow z nagaru na elektrodzie,i wtedy moga wypadac zaplony.
  
 
Rozumiem. Mam jeszcze pytanie czy w moim silniku 4A-FE 1,6 z systemem leanburn można stosować świece inne niż platynowe, a jeśli tak to jakie (sekwencyjny wtrysk gazu). Gaziarze twierdzą ęe powinienem stosować zwykłe jednoelektrodowe świece ngk np od zwyklego silnika bez systemu leanburn czyli BKR6EYA??
  
 
Cytat:
2007-02-21 20:27:07, Egiptos pisze:
Rozumiem. Mam jeszcze pytanie czy w moim silniku 4A-FE 1,6 z systemem leanburn można stosować świece inne niż platynowe, a jeśli tak to jakie (sekwencyjny wtrysk gazu). Gaziarze twierdzą ęe powinienem stosować zwykłe jednoelektrodowe świece ngk np od zwyklego silnika bez systemu leanburn czyli BKR6EYA??


podaj nr nadwozia sprawdze jutro w pracy
  
 
nr: JT172ATK000129446

Mam teraz założone właśnie świece ngk nie platynowe i może to jest powód. Czy można jakoś poznać (sprawdzić, zmierzyć omomierzem itp.) czy platynowa świeca jest już zużyta jeśli nie zna się jej przebiegu??
  
 
Moga byc przyczyna ...producent przewidzial platynowe jakies 56 zl za sztuke