Ratunku ! Alternator za dużo wydala.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie.
Już jedną baterię załatwił - na szczęście była już stara i w nie najlepszym stanie, ale teraz jest nowiutka i wolałabym, żeby wytrzymała dłużej niż 1 dzień.
Regulator napięcia został wymieniony, ale to nic nie pomogło. Może coś z masą jest nie tak i prąd idzie do akumulatora zamiast na masę ? Tylko gdzie to może być ?
Pozdrowienia

PS
regulator napięcia w Bendiksie - 87 zł a w ASO 697zł
  
 
ile laduje??
  
 
ponad 16V
  
 
trochę dużawo...

jak regulator jest w porządku, to szukałbym po masie... sprawdź może główną masę z aku do karoserii... klemy z tego co pamiętam masz nowe, więc pozostaje tylko sprawdzić czy masa trzyma się karoserii jak należy, czy tam coś nie zoksydowało...

w końcu to Camry - ma jeździć

pzdr
  
 
Jutro rano mają jeszcze raz oglądać.
Chyba, że ten świeżo zakupiony regulator jest do d...
Podobno często się to zdarza.
  
 
Witam, mam ten sam problem w ave D4D z 2001 roku, ładuje też ponad 16V, wymieniłem cały alternator i jest to samo, też nie wiem co robić. Jeden gość gdzieś pisał, że miał tak w carinie ale po wymianie akukulatora wszystko jest OK, a ty piszesz, że wymieniłeś aku i jest to samo. Napisz, czy to sprawdzenie masy coś pomogło, może u mnie jest to samo, bo wątpię że drugi alternator jest też niesprawny, pozdro
  
 
Cytat:
2007-03-01 18:15:29, BabciaEwa pisze:
zakupiony regulator jest do d... Podobno często się to zdarza.



Kiedys rozmawialem z pewnym kierownikiem czesci zamiennych w ASo o długoletnim stażu, perzan go zna dobrze wiec wiadomo o kim omowa i co....
regulatorow jeszcze nie wymieniali bo to nigdy nie padało w toyotach a pytałem chyba rok temu kiedy ladownie mialem rzedu 15.5V po wymianie aku na nowy wszystko wrocilo do normalnosci bo stary aku juz byl zwapniony stary i musialem go codziennie juz podlaczac do prostownika.

Tak na szybko podlacz zwykly miernik z marketu cyfrowy za 20zł do aku w spoczynku i , jesli jest dobry bedzie wskazywał 12.2-12.5 to drugie jest idealne a ladowanie jest od 14.2 do 14.5 choc podobno w instrukcjach serwisowych pisze ze w toyotach moze byc nawet 15.5V, to samo pisze w haynesie.

Babcia w razie czego dzwon pod numer ktory ci podałem, gosc ma dobrego elektryka od toyot wiec..

[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2007-03-02 11:10:56 ]
  
 
Aku jest już stary, bo jeszcze fabryczny, czyli 6 rok mu leci, ale nigdy nie było z nim problemów - jeszcze nie widział prostownika ostatnio dostał trochę w D... bo z powodu takiego ładowania sporo wody odparowało i juz płytki było widać - musiałem dolać 1 litr wody. Noszę się z zamiarem wymiany tylko cgcę wyjaśnić tą sprawę z ładowaniem, żeby nie załatwić nowego. Miernik na spoczynku pokazuje ponad 13V. A tak na marginesie to podłączyłem pożyczony aku od opla vectry i też ładował 16 i o co tu chodzi
  
 
Masa sprawdzona - ma być OK.
Tośka dostała inny alternator (na szczęście miałam na wymianę). Przejedziemy na wieś i z powrotem (mam nadzieję ), to się wszystko wyjaśni.

To do jutra
  
 
Cytat:
2007-03-02 11:42:42, franekjet pisze:
Aku jest już stary, bo jeszcze fabryczny, czyli 6 rok mu leci, ale nigdy nie było z nim problemów - jeszcze nie widział prostownika ostatnio dostał trochę w D... bo z powodu takiego ładowania sporo wody odparowało i juz płytki było widać - musiałem dolać 1 litr wody. Noszę się z zamiarem wymiany tylko cgcę wyjaśnić tą sprawę z ładowaniem, żeby nie załatwić nowego. Miernik na spoczynku pokazuje ponad 13V. A tak na marginesie to podłączyłem pożyczony aku od opla vectry i też ładował 16 i o co tu chodzi



Napisz jaki masz silnik tj. pojemnosc to primo.

Ladowanie powinno sie prowadzic prostownikiem i ustawic mu prad 10% pjemnosci aku, czyli powiedzmy mamy aku 50Ah to ladujemy go 10h pradem o sile 5amper.

stan aku w spoczynu najlepiej sprawdzac rano nie jak co dopiero zgasilismy silnik ktory doladował akurat aku.

Zrob jeszcze test i przy wlaczonym silniku mierzac napiecie na aku. powlaczaj swiatla ogrzewanie tylnej szyby i ogrzewanie kabiny na max-a, pozniej wylacz wszystko i wlacz swiatła i podgazuj go troche i zaobserwuj wachania napiecia.
Wachan nie powinno być.

Jest jeszcze cos takiego jak areometr do badania gestosci elektrolitu sprawdzales to ?
na stacjach to kosztuje z 15zł tak samo jak taki miernik cyfrowy.
  
 
Cytat:
2007-03-02 17:52:45, BabciaEwa pisze:
Tośka dostała inny alternator (na szczęście miałam na wymianę). Przejedziemy na wieś i z powrotem (mam nadzieję ), to się wszystko wyjaśni.


Na razie z ładowaniem jest dobrze - kłopot się zrobił wczoraj wieczorem: znowu Tośka dostała w d...
To już trzeci raz i mam nadzieję, że ostatni, bo jak mówi przysłowie ludowe - do trzech razy sztuka.
Scyzor ze Skarżyska nas tak załatwił i jeszcze na dodatek ma ubezpieczenie w PZU.
Dzisiaj została zgłoszona szkoda, a w poniedziałek jedziemy na oględziny.
Pozdrowienia
  
 
Cytat:
2007-03-03 17:02:27, BabciaEwa pisze:
Na razie z ładowaniem jest dobrze - kłopot się zrobił wczoraj wieczorem: znowu Tośka dostała w d... To już trzeci raz i mam nadzieję, że ostatni, bo jak mówi przysłowie ludowe - do trzech razy sztuka. Scyzor ze Skarżyska nas tak załatwił i jeszcze na dodatek ma ubezpieczenie w PZU. Dzisiaj została zgłoszona szkoda, a w poniedziałek jedziemy na oględziny. Pozdrowienia



Jesli sprawca jestw PZU to na pewno lepiej niz w reszcie ubezpieczycieli...
Bardzo dostala ?
  
 
Cytat:
2007-03-03 17:02:27, BabciaEwa pisze:
kłopot się zrobił wczoraj wieczorem: znowu Tośka dostała w d...





Dalszą rozmowę prowadźmy gdzieś indziej..
  
 
Cytat:
2007-03-04 19:51:20, Cromm pisze:
... Bardzo dostala ?


Średnio.